1. Nieuws

    Blijvend klantverlies KPN Digitenne

    Het KPN tv-product Digitenne blijft klanten verliezen. Dit is overigens een logische marktontwikkeling. KPN probeert klanten actief naar Interactieve TV te migreren.
    Jarco Kriek
    4 februari 2017
    comments 0
    Blijvend klantverlies KPN Digitenne
    Foto ANP

    Interactieve TV is het kwalitatief en kwantitatief betere tv-product van KPN. Migratie van Digitenne naar Interactieve TV is om nog een andere reden belangrijk voor KPN. Voor gebruik van Interactieve TV is afname van een triple play-abonnementsvorm – inclusief internet en bellen – noodzakelijk. Daarnaast hebben Interactieve TV-klanten direct via de tv-decoder toegang tot het video on demand-platform van het telecombedrijf. Hier kan men onder meer tegen betaling naar nieuwe films kijken of een abonnement op de onbeperkt kijken videodienst Videoland afnemen.

     

    Digitenne in de steigers

    Het aantal klanten van Digitenne daalde in het vierde kwartaal van 2016 met 14.000 naar 322.000. Digitenne wordt onder de noemer ‘overige tv’ in de kwartaalcijfers opgevoerd. Hieronder bevinden zich ook enkele duizenden klanten die via glasvezel alleen digitale tv via DVB-C afnemen. Een tv-product dat KPN overigens niet meer aan nieuwe klanten verkoopt. KPN heeft voor de komende dertien jaar een nieuwe uitzendvergunning voor Digitenne in bezit. Het bedrijf is verplicht Digitenne de komende jaren naar de nieuwe uitzendtechniek DVB-T2 om te zetten. Dit zorgt voor een kwalitatieve verbetering van Digitenne.

    KPNDigitenneInteractieve TVtvtelevisieDVB-T2triple playinternetvideo on demand

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET FAST AND FURIOUS HOBBS AND SHAW

      Dwayne Johnson en Jason Statham zijn terug als Luke Hobbs en Deckard Shaw. Deze spectaculaire eerste stand-alone film neemt de kijker mee van Los Angeles naar Londen en van het verlaten Chernobyl naar het prachtige Samoa. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket van deze actiefilm weggeven met daarin een t-shirt en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Keuringsdienst van Waarde: Terug naar de basis

    Keuringsdienst van Waarde: Terug naar de basis
    NPO 3 om 20:25 uur
    Steeds meer zoutjes, chips, nootjes en rijstwafels worden verkocht met bbq-smaak. Maar wat is dat voor smaak? Een maiskolf smaakt immers anders dan een speklap. Proef je vlees, vuur, rook of de ongewassen vingers van je oom?

    TV-TIP Operatie beveiliging

    Operatie beveiliging
    SBS6 om 20:30 uur
    Terwijl de hele festivalweide met de neus in de wind staat te genieten van hun favoriete artiest, staan er een paar vogels met een grote V op hun borst de andere kant op te kijken. Wat zijn ze belangrijk, de beveiligers die ervoor zorgen dat de boel niet oververhit raakt. Want ja, iemand moet het doen.

    Interview

    • *

      Coen Verbraak

      In de beste families

      In de beste families draait om grote levensthema’s die we allemaal meemaken. In het eerste seizoen praat Verbraak met broers en zussen.
      Reacties0 reactie(s)