1. Nieuws

    Blijvende concurrentie op Nederlandse Alles-in-1-markt

    Ook volgend jaar blijft er een sterke concurrentie tussen Alles-in-1-aanbieders op de Nederlandse markt zichtbaar. Dat kan voor de consument tot voordeligere prijzen leiden.
    Jarco Kriek
    29 october 2013
    comments 0
    Blijvende concurrentie op Nederlandse Alles-in-1-markt

    Ook volgend jaar blijft er een sterke concurrentie tussen Alles-in-1-aanbieders op de Nederlandse markt zichtbaar. Dat kan voor de consument tot voordeligere prijzen leiden.

    Ziggo-topman Bernhard Dijkhuizen sprak na de presentatie van de financiële cijfers over het derde kwartaal openlijk over blijvende concurrentie op de Nederlandse markt. Maar ook bij andere Alles-in-1-aanbieders zijn soortgelijke geluiden te horen. De Nederlandse markt is constant in beweging en wordt dan ook als dynamisch omschreven. Dat komt mede omdat Nederlandse regelgeving het overstappen naar een andere aanbieder makkelijker maakt. Door de dynamische Nederlandse markt komen omzetten van aanbieders onder druk te staan.

    Actieprijzen

    Om klanten binnen te halen, worden niet alleen sterk concurrerende actieprijzen van Alles-in-1-abonnementen ingezet. Ook het bieden van goedkopere of gratis extra diensten komt steeds vaker voor. Zo biedt KPN bij de meeste Alles-in-1-pakketten de online muziekdienst Spotify aan. Ziggo zet op haar beurt meer in op beleving van klanten, waarbij muziek en de relatie met het Ziggo Dome een belangrijke rol speelt. UPC gebruikt op haar beurt exclusieve content via het video on demand-platform om de consumenten tot een Alles-in-1-abonnement te verleiden. Naast dit alles kan worden geconstateerd dat prijzen van abonnementen goedkoper zijn geworden of dat er voor hetzelfde geldt meer digitale tv of een hogere internetsnelheid wordt geboden.

    Alles-in-1triple playinternettelefoontelevisietvtelefonieZiggoKPNUPCCanalDigitaalCaiwayTele2

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • Bloodshot

      Win een VIP-pakket van Bloodshot

      Bloodshot is op de comic van de Valiant Comics-franchise gebaseerd: soldaat Angelo Mortalli komt te overlijden, maar hij wordt door het bedrijf Project Rising Spirit met nanotechnologie tot leven gewekt. Totaal TV geeft vijf keer een VIP-pakket van deze actiefilm weg, met daarin een hoodie en twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Zapp Awards 2020

    Zapp Awards 2020
    NPO 3 om 19:20 uur
    De jonge kijkers hebben hun eigen versie van de Televizier-Ring; de Zapp Awards. Voor het vijfde jaar op rij mogen ze hun stem uitbrengen.

    TV-TIP Will & Grace

    Will & Grace
    TLC om 20:00 uur
    Het derde, en meteen ook laatste seizoen van de reboot van Will & Grace gaat van start met een knaller. Grace keert terug uit Europa en is zwanger!

    Interview

    • Frits Sissing bij Tussen Kunst en Kitsch

      Frits Sissing

      Tussen Kunst en Kitsch

      Elk seizoen trekt het 36 jaar oude programma weer kijkersaantallen met zeven cijfers. En dat zal dit jaar niet anders zijn. Frits Sissing over het succes van Tussen Kunst en Kitsch.
      Reacties0 reactie(s)