1. Nieuws

    Blijvende concurrentie op Nederlandse Alles-in-1-markt

    Ook volgend jaar blijft er een sterke concurrentie tussen Alles-in-1-aanbieders op de Nederlandse markt zichtbaar. Dat kan voor de consument tot voordeligere prijzen leiden.
    Jarco Kriek
    29 oktober 2013
    comments 0
    Blijvende concurrentie op Nederlandse Alles-in-1-markt

    Ook volgend jaar blijft er een sterke concurrentie tussen Alles-in-1-aanbieders op de Nederlandse markt zichtbaar. Dat kan voor de consument tot voordeligere prijzen leiden.

    Ziggo-topman Bernhard Dijkhuizen sprak na de presentatie van de financiële cijfers over het derde kwartaal openlijk over blijvende concurrentie op de Nederlandse markt. Maar ook bij andere Alles-in-1-aanbieders zijn soortgelijke geluiden te horen. De Nederlandse markt is constant in beweging en wordt dan ook als dynamisch omschreven. Dat komt mede omdat Nederlandse regelgeving het overstappen naar een andere aanbieder makkelijker maakt. Door de dynamische Nederlandse markt komen omzetten van aanbieders onder druk te staan.

    Actieprijzen

    Om klanten binnen te halen, worden niet alleen sterk concurrerende actieprijzen van Alles-in-1-abonnementen ingezet. Ook het bieden van goedkopere of gratis extra diensten komt steeds vaker voor. Zo biedt KPN bij de meeste Alles-in-1-pakketten de online muziekdienst Spotify aan. Ziggo zet op haar beurt meer in op beleving van klanten, waarbij muziek en de relatie met het Ziggo Dome een belangrijke rol speelt. UPC gebruikt op haar beurt exclusieve content via het video on demand-platform om de consumenten tot een Alles-in-1-abonnement te verleiden. Naast dit alles kan worden geconstateerd dat prijzen van abonnementen goedkoper zijn geworden of dat er voor hetzelfde geldt meer digitale tv of een hogere internetsnelheid wordt geboden.

    Alles-in-1triple playinternettelefoontelevisietvtelefonieZiggoKPNUPCCanalDigitaalCaiwayTele2

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X DVD SHOPLIFTERS

      Shoplifters trok meer dan honderdduizend Nederlandse bezoekers naar de bioscoop. Dit Japanse drama, dat een Oscarnominatie voor Beste Buitenlandse Film kreeg, is vanaf nu verkrijgbaar op dvd en Video on Demand: Totaal TV mag de dvd vijf keer weggeven.

    TV-TIP Studio Sport

    Studio Sport
    NPO 1 om 13:10 uur
    De 54ste editie van de enige Nederlandse wielerklassieker begint dit jaar voor het eerst niet op de markt in Maastricht, maar op 't Vrijthof. Titelverdediger is de Deen Michael Valgren, inmiddels fietsen voor Dimension data, die als outsider handig gebruik maakte van de besluiteloosheid van favorieten Peter Sagan, Alejandro Valverde en Tim Wellens en met twee vingers in zijn neus naar de zege sprintte.

    TV-TIP Batman Begins

    Batman Begins
    Veronica om 20:30 uur
    Na de moord op zijn ouders vertrekt Bruce (Christian Bale) naar het Verre Oosten, waar hij een ninja-opleiding krijgt van Ducard (Liam Neeson), die zich met zijn obscure groep League of Shadows vooral richt tegen de verregaande decadentie in de wereld. Bruce wijst hun methode af en gaat in z'n eentje de strijd aan tegen criminaliteit.

    Interview

    • *

      Bridget Maasland

      De zwakste schakel

      Precies achttien jaar na de eerste aflevering van De zwakste schakel keert Bridget Maasland terug met die knalharde kennisquiz.
      Reacties0 reactie(s)