1. Nieuws

    Blijvende groei digitale tv in Nederland

    De digitale tv-markt in Nederland is in het eerste kwartaal met bijna een procent naar 6,72 miljoen aansluitingen gestegen. Dat blijkt uit de kwartaalmonitor van Telecompaper.
    Jarco Kriek
    20 juni 2014
    comments 7
    Blijvende groei digitale tv in Nederland
    Foto: ANP

    De digitale tv-markt in Nederland is in het eerste kwartaal met bijna een procent naar 6,72 miljoen aansluitingen gestegen. Dat blijkt uit de kwartaalmonitor van marktonderzoeker Telecompaper.

    Het totale aantal tv-aansluiting bedraagt 7,74 miljoen aansluitingen. Nog ruim een miljoen Nederlandse huishoudens kijkt nog analoog naar tv-zenders. De digitale penetratie van de tv-markt is in het eerste kwartaal naar 86,8 procent gestegen. Ondanks dat er steeds minder huishoudens op het belangrijkste televisietoestel in Nederland tv analoog tot zich neemt, lijken UPC en Ziggo – de twee belangrijkste kabelbedrijven van Nederland – op korte termijn geen plannen te hebben om het analoge zenderaanbod in te krimpen. De belangrijkste reden hiervoor is dat op veel andere televisietoestellen in de huiselijke omgeving nog wél analoog naar tv gekeken wordt. Alleen via de kabel wordt analoge tv nog aangeboden. 

    Ziggo marktleider

    De kabel is ondanks verlies in marktaandeel aan DSL en glasvezel met 55,2 procent wel het meest gebruikte tv-uitzendplatform van Nederland. DSL, satelliet, glasvezel en DVB-T volgen. Ziggo is nog steeds de grootste tv-aanbieder van Nederland. KPN volgt op een tweede plaats. UPC en CanalDigitaal zijn in abonnee-aantal respectievelijk de nummer drie en vier van Nederland.

    Digitaalanaloogdigitale tvkabelNLkabelDSLInteractieve TVglasvezelsatellietDVB-TDigitenneZiggoKPNUPCCanalDigitaal

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET THE HUSTLE

      The Hustle draait om twee vrouwelijke oplichters die elkaar per toeval ontmoeten. De elegante Josephine leert de nog amateuristische Penny de kneepjes van het oplichtersvak. Totaal TV mag van deze hilarische komedie vijf keer een VIP-pakket weggeven, met daarin een telefoonring, een powerbank in de vorm van lippenstift én natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Broodje gezond

    Broodje gezond
    NPO 3 om 20:25 uur
    Verse groenten uit de tuin of groenten uit het blik? Wat is er beter en, misschien nog wel belangrijker, wat is er gezonder? Marlijn onderzoekt hoe je boontjes in een potje belanden en Ersin brengt een bezoek aan de spruitjesboer.

    TV-TIP Brave

    Brave
    om 00:50 uur
    Als Brave een klein halfuur op gang is, dringt zich iets opmerkelijks op: dit is een Disney-classic. In positieve zin hoor, maar toch wringt er iets: Brave is van Pixar. Dat is weliswaar een dochter van Disney, maar heeft altijd de vrije teugel gekregen. Is dit voorbij? Waar is de eigengereidheid van Pixar gebleven? Die beperkt zich hier tot hoofdpersoon Merida, een Schotse prinses, die liever ravot, paardrijdt en pijlen afschiet dan in een voorgekookt huwelijk te stappen. Ongewild verandert ze haar moeder in een beer, waarna de film voorspelbaar wordt.

    Interview

    • *

      Beau van Erven Dorens

      Beau en de veteranen

      Beau van Erven Dorens duikt weer de samenleving in. Dit keer trekt hij zich het lot aan van zeven getraumatiseerde oorlogsveteranen.
      Reacties0 reactie(s)