1. Nieuws

    Blijvende klantengroei KPN Interactieve TV

    KPN blijft het onverminderd goed doen op de consumentenmarkt waarvan het tv-product Interactieve TV een belangrijk onderdeel is.
    Jarco Kriek
    27 october 2016
    comments 4
    Blijvende klantengroei KPN Interactieve TV
    Foto ANP

    Het aantal klanten dat van Interactieve TV gebruikmaakt, steeg in het derde kwartaal met 64.000. Het aantal tv-klanten van KPN steeg per saldo in deze periode met 22.000. Dit werd mede veroorzaakt door een daling van het aantal abonnees bij de digitale ether tv-dienst Digitenne. KPN ondervindt volgens topman Eelco Blok wel enige last van de toenemende concurrentie op de Nederlandse consumentenmarkt.

     

    Klanten wegsnoepen

    KPN blijft dus nog steeds tv-klanten bij andere aanbieders wegsnoepen. Het meest getroffen door de blijvende klantengroei op de consumentenmarkt is Ziggo. Sinds de fusie tussen de zelfstandige kabelbedrijven Ziggo en UPC blijft het kabelbedrijf klanten aan met name KPN verliezen. De verwachting is dat Ziggo in het derde kwartaal wel betere abonneecijfers publiceert, maar dat het klantenverlies niet tot stilstand is gekomen.

     

    FOX Sports

    In augustus bereikte KPN een nieuwe distributieovereenkomst met betaalzender FOX Sports. Hierdoor kan KPN het FOX Sports Eredivisie-abonnement tien euro per maand goedkoper dan Ziggo aanbieden. Ook biedt KPN dit abonnement als gratis keuzemogelijkheid bij afname van het quad play-abonnement KPN Compleet. Of KPN veel klanten bij Ziggo met de nieuwe FOX Sports propositie heeft kunnen weglokken, wordt binnen twee weken duidelijk als Liberty Global de kwartaalcijfers van kabelbedrijf Ziggo openbaar maakt.

    KPNInteractieve TVtriple playquad playconsumentenmarktKPN CompleetglasvezelDSLADSLVdSLkwartaalcijferstvtelevisieZiggoLiberty GlobalFOX Sports

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      2X2 BORDSPELLEN

      Altijd al aan Expeditie Robinson of Temptation Island mee willen doen? Dat kan vanaf nu ook vanuit je eigen woonkamer! Just Games heeft twee spellen ontwikkeld waardoor je de exotische avonturen zélf kunt beleven. Totaal TV geeft twee keer een pakket met Expeditie Robinson en Temptation Island weg.

    TV-TIP Property Brothers: Forever home

    Property Brothers: Forever home
    TLC om 16:30 uur
    Ontwerptweeling Drew en Jonathan zijn gespecialiseerd in thuisvoelklussen en knappen het huis van Nora op.

    TV-TIP The Wolverine

    The Wolverine
    Veronica om 20:00 uur
    Wolverine gaat naar Japan en in een voor hem onbekende wereld wordt hij geconfronteerd met onverwachte tegenstanders. wat volgt is een gevecht op leven en dood dat hem voor altijd zal veranderen.

    Interview

    • *

      Esmee van Kampen

      Dit zijn wij

      Het leven van dertigers gaat niet over rozen en is daardoor razend interessant. Esmée van Kampen speelt zo’n dertiger in Dit zijn wij, een remake van de hitserie This Is Us.
      Reacties0 reactie(s)