1. Nieuws

    Blijvende klantengroei KPN Interactieve TV

    KPN blijft het onverminderd goed doen op de consumentenmarkt waarvan het tv-product Interactieve TV een belangrijk onderdeel is.
    Jarco Kriek
    27 oktober 2016
    comments 4
    Blijvende klantengroei KPN Interactieve TV
    Foto ANP

    Het aantal klanten dat van Interactieve TV gebruikmaakt, steeg in het derde kwartaal met 64.000. Het aantal tv-klanten van KPN steeg per saldo in deze periode met 22.000. Dit werd mede veroorzaakt door een daling van het aantal abonnees bij de digitale ether tv-dienst Digitenne. KPN ondervindt volgens topman Eelco Blok wel enige last van de toenemende concurrentie op de Nederlandse consumentenmarkt.

     

    Klanten wegsnoepen

    KPN blijft dus nog steeds tv-klanten bij andere aanbieders wegsnoepen. Het meest getroffen door de blijvende klantengroei op de consumentenmarkt is Ziggo. Sinds de fusie tussen de zelfstandige kabelbedrijven Ziggo en UPC blijft het kabelbedrijf klanten aan met name KPN verliezen. De verwachting is dat Ziggo in het derde kwartaal wel betere abonneecijfers publiceert, maar dat het klantenverlies niet tot stilstand is gekomen.

     

    FOX Sports

    In augustus bereikte KPN een nieuwe distributieovereenkomst met betaalzender FOX Sports. Hierdoor kan KPN het FOX Sports Eredivisie-abonnement tien euro per maand goedkoper dan Ziggo aanbieden. Ook biedt KPN dit abonnement als gratis keuzemogelijkheid bij afname van het quad play-abonnement KPN Compleet. Of KPN veel klanten bij Ziggo met de nieuwe FOX Sports propositie heeft kunnen weglokken, wordt binnen twee weken duidelijk als Liberty Global de kwartaalcijfers van kabelbedrijf Ziggo openbaar maakt.

    KPNInteractieve TVtriple playquad playconsumentenmarktKPN CompleetglasvezelDSLADSLVdSLkwartaalcijferstvtelevisieZiggoLiberty GlobalFOX Sports

    Reacties

  1. TV-TIP Typisch Bloemenbuurt

    Typisch Bloemenbuurt
    NPO 2 om 19:20 uur
    We mogen drie weken meegluren in de Amersfoortse Bloemenbuurt. Wie wonen daar en hoe ziet hun leven eruit? Een van de bewoners is volkszanger Johan van Waas. Hij werd door de crew gespot toen hij 'n moppie stond te zingen en mocht het introliedje voor de serie schrijven.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET THE GIRL IN THE SPIDERS WEB

      Lisbeth Salander, het bekende personage uit de populaire Millennium-boeken, keert terug in The Girl in the Spider’s Web. Het is de eerste verfilming van de bestseller. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze dramathriller weggeven, met daarin het boek (filmeditie) en twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Gold Rush

    Gold Rush
    Discovery Channel om 20:30 uur
    Tony Beets is druk in de weer om zijn tweede dregde in operatie te krijgen in Klondike. De illustere Friese Amerikaan zal extra goud uit de grond moeten halen nu hij geen royalty's meer van Parker krijgt. En dat gaan zijn kinderen Kevin en Monica merken.