1. Nieuws

    Blijvende onduidelijkheid compensatie Horizon mediabox

    Belangenorganisaties Consumentenbond en COAX.NL blijven ontevreden over de compensatieregeling van UPC bij klachten over de Horizon mediabox.
    Jarco Kriek
    12 juni 2013
    comments 0
    Blijvende onduidelijkheid compensatie Horizon mediabox

    Belangenorganisaties Consumentenbond en COAX.NL blijven ontevreden over de compensatieregeling van UPC bij klachten over de Horizon mediabox.

    Beide belangenorganisaties vinden dat UPC onduidelijk over compensaties blijft. UPC geeft volgens hen geen specificatie van een vaststaande vergoeding bij constatering van de verschillende problemen. Uit een enquête van de Consumentenbond blijkt dat ontevreden klanten wel een compensatie van het kabelbedrijf krijgen, maar dat de compensatievergoedingen zeer uiteen lopen. De garantieregeling van UPC geeft bij een storing van een gehele radio- of televisiedienst een bedrag van €1 per dag. Deze compensatie zou volgens UPC bij Horizon ook van toepassing zijn op problemen met de stabiliteit en tv-kijken, met opnemen en met on demand. De Consumentenbond en COAX.NL willen daarnaast een compensatie van vijftig eurocent voor het verminderde gebruikersgemak bij de Horizon mediabox.

    Compensatieregeling

    UPC-woordvoerster Maaike Scholten licht de huidige compensatieregeling voor Horizon tegenover Totaal TV toe. "UPC heeft de compensatieregeling voor klanten met Horizon juist verruimd omdat Horizon een technisch zeer complex product is, waardoor de problemen die klanten kunnen ervaren heel divers kunnen zijn. Onze prioriteit ligt bij het oplossen van de problemen. Het blijkt dat de meeste problemen worden veroorzaakt door de coaxbekabeling bij de klant thuis. Een monteur onderzoekt gratis bij de klant thuis de klachten. Mochten deze door de bekabeling worden veroorzaakt, wordt de bekabeling gratis vervangen. Als er daarna nog steeds klachten zijn, kijkt UPC op individuele basis naar de klachten en is een eventuele compensatieregeling dan ook individueel. Daarbij wordt per klant bekeken wat de beste oplossing is. Dit zorgt ervoor dat wij geen vaste compensatievergoeding per onderdeel van het product kunnen geven."

    UPCConsumentenbondCOAX.NLHorizonmediaboxcompensatievergoeding

    Reacties

  1. TV-TIP Tour de France

    Tour de France
    NPO 1 om 14:10 uur
    Het is even omschakelen voor de renners na drie dagen klimmen in de Alpen. Vandaag een vrij vlakke etappe naar Valence, waar een massaprint wordt verwacht. Wij denken dat de turbodijen van André Greipel, het Duitse oermens van Lotto Soudal, de andere paardjes wel eens zou kunnen verrassen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP- PAKKET MISSION: IMPOSSIBLE FALLOUT

      Samen met zijn IMF-team bevindt Ethan Hunt zich in een race tegen de klok nadat een missie verkeerd afloopt. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze 3D-actiefilm weggeven, met daarin twee kaartjes, maar ook een phone grip én de dvd van Mission: Impossible - Rogue Nation.

    TV-TIP The Cruise

    The Cruise
    Een om 18:15 uur
    Het drijvende hotel The Regal Princess is volgeboekt, wat maar één ding betekent: de crew, zo'n 1.400 man, moet aan de bak om de vijfduizend passagiers wáár voor hun duizend pond te geven. Er is direct een probleem: de koffers van een familie zijn verdwenen en dat zorgt bij Timothy voor rode vlekken in zijn nek.