1. Nieuws

    Blijvende onduidelijkheid compensatie Horizon mediabox

    Belangenorganisaties Consumentenbond en COAX.NL blijven ontevreden over de compensatieregeling van UPC bij klachten over de Horizon mediabox.
    Jarco Kriek
    12 juni 2013
    comments 0
    Blijvende onduidelijkheid compensatie Horizon mediabox

    Belangenorganisaties Consumentenbond en COAX.NL blijven ontevreden over de compensatieregeling van UPC bij klachten over de Horizon mediabox.

    Beide belangenorganisaties vinden dat UPC onduidelijk over compensaties blijft. UPC geeft volgens hen geen specificatie van een vaststaande vergoeding bij constatering van de verschillende problemen. Uit een enquête van de Consumentenbond blijkt dat ontevreden klanten wel een compensatie van het kabelbedrijf krijgen, maar dat de compensatievergoedingen zeer uiteen lopen. De garantieregeling van UPC geeft bij een storing van een gehele radio- of televisiedienst een bedrag van €1 per dag. Deze compensatie zou volgens UPC bij Horizon ook van toepassing zijn op problemen met de stabiliteit en tv-kijken, met opnemen en met on demand. De Consumentenbond en COAX.NL willen daarnaast een compensatie van vijftig eurocent voor het verminderde gebruikersgemak bij de Horizon mediabox.

    Compensatieregeling

    UPC-woordvoerster Maaike Scholten licht de huidige compensatieregeling voor Horizon tegenover Totaal TV toe. "UPC heeft de compensatieregeling voor klanten met Horizon juist verruimd omdat Horizon een technisch zeer complex product is, waardoor de problemen die klanten kunnen ervaren heel divers kunnen zijn. Onze prioriteit ligt bij het oplossen van de problemen. Het blijkt dat de meeste problemen worden veroorzaakt door de coaxbekabeling bij de klant thuis. Een monteur onderzoekt gratis bij de klant thuis de klachten. Mochten deze door de bekabeling worden veroorzaakt, wordt de bekabeling gratis vervangen. Als er daarna nog steeds klachten zijn, kijkt UPC op individuele basis naar de klachten en is een eventuele compensatieregeling dan ook individueel. Daarbij wordt per klant bekeken wat de beste oplossing is. Dit zorgt ervoor dat wij geen vaste compensatievergoeding per onderdeel van het product kunnen geven."

    UPCConsumentenbondCOAX.NLHorizonmediaboxcompensatievergoeding

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN FIGHTING WITH MY FAMILY

      Fighting with My Family is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van de succesvolle WWE-worstelaar Paige. Wanneer zij en haar broer Zak de kans krijgen om auditie te doen voor WWE (World Wrestling Entertainment), grijpen ze deze unieke kans om hun stoutste dromen werkelijkheid te laten worden. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaarten voor deze dramafilm weggeven.

    TV-TIP Wielrennen

    Wielrennen
    Eurosport 1 om 14:30 uur
    Het rondje van Milaan naar San Remo is de eerste échte wielerklassieker van het jaar en wordt beschouwd als een rit waar vooral sprinters het warm van krijgen. Des te opmerkelijker is het dat de 291 km lange uitputtingsslag vorig jaar gewonnen werd door De Haai van Messina. Precies, een typische ronderender.

    TV-TIP Philippe Geubels: Bedankt voor alles

    Philippe Geubels: Bedankt voor alles
    RTL 4 om 20:08 uur
    Philippe Geubels bestrode eind 2005 met succes het Vlaamse comedypodium. Na ruim tien jaar zwoegen en zweten in binnen- en buitenland vond de man, wiens stem continu op het verkeerde toerental staat afgesteld, het hoog tijd om zijn publiek te bedanken.

    Interview

    • *

      Olav Mol

      Formule 1

      Met een tegensputterende Renault-motor kon Max Verstappen geen gooi naar de wereldtitel doen. Brengt zijn nieuwe Honda daar verandering in?
      Reacties0 reactie(s)