1. Nieuws

    Brussel moet zorgen voor nieuwe klanten KPN

    Dramaserie Brussel moet onder meer zorgen dat bestaande KPN-klanten tevreden blijven, maar het telecombedrijf mikt natuurlijk ook op nieuwe aanwas.
    Jarco Kriek
    18 march 2016
    comments 6
    Brussel moet zorgen voor nieuwe klanten KPN

    Dramaserie Brussel moet onder meer zorgen dat bestaande KPN-klanten tevreden in de aanbieder blijven. En natuurlijk mikt het telecombedrijf met de serie ook op aanwas van nieuwe tv-klanten.

     

    Brussel is een vorm van exclusieve content dat KPN over enkele maanden aan gaat bieden aan klanten die onder meer abonnementen voor Interactieve TV en Play van KPN afnemen. De dramaserie werd in de zomer van 2015 door KPN aangekondigd. Uiteindelijk kunnen KPN-klanten in december naar de tien afleveringen van het eerste seizoen kijken. KPN presenteerde deze week samen met producent Endemol de nieuwe serie in het Amsterdamse Filmmuseum EYE. Johanna ter Steege speelt een van de hoofdrollen, net als Daniël Boissevain, de Vlaamse Liesa van der Aa en de Rus Alexander Lazarev.

    Bestaande klanten KPN tevreden houden

     

    KPN biedt al enkele maanden exclusieve content in de vorm van documentaires, achtergrondverhalen, muziek en columns. De telecomaanbieder werkt hierbij onder meer samen met Voetbal International, Xite en Helden. KPN is de eerste aanbieder in Nederland die alleen voor eigen klanten een tv-serie laat produceren. Al langere tijd doen onbeperkt kijken-aanbieders als Netflix en Videoland dit. KPN ziet exclusieve content als cadeautjes voor tv-klanten. Het is in eerste instantie bedoeld om bestaande klanten voor hun loyaliteit te bedenken en hen als klant te behouden. Daarnaast mikt KPN natuurlijk ook op de aanwas van nieuwe klanten.

    Brussel dure serie voor KPN

     

    Het cadeautje dat KPN in de vorm van de tv-serie Brussel aan klanten geeft, is wel prijzig. De productiekosten van één aflevering van de serie zijn vijfhonderdduizend euro. Het eerste tiendelige seizoen kost KPN dus in totaal vijf miljoen euro.

    KPNInteractieve TVPlayPlay van KPNexclusiefcontentexclusieve contenttvtelevisietv-seriedramaserieBrusselglasvezelDSLkoperkoperdraadNetflixVideoland

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      2X2 BORDSPELLEN

      Altijd al aan Expeditie Robinson of Temptation Island mee willen doen? Dat kan vanaf nu ook vanuit je eigen woonkamer! Just Games heeft twee spellen ontwikkeld waardoor je de exotische avonturen zélf kunt beleven. Totaal TV geeft twee keer een pakket met Expeditie Robinson en Temptation Island weg.

    TV-TIP Obsessed

    Obsessed
    Spike om 20:25 uur
    Derek Charles heeft alles: een goede baan, een beeldschone vrouw en een zoontje. Maar de idylle wordt bedreigd door Charles' nieuwe assistente Lisa.

    TV-TIP Louis Theroux

    Louis Theroux
    NPO 3 om 20:25 uur
    Louis duikt in twee psychiatrische afdelingen die moeders met ernstige psychiatrische problemen behandelen.

    Interview

    • *

      Esmee van Kampen

      Dit zijn wij

      Het leven van dertigers gaat niet over rozen en is daardoor razend interessant. Esmée van Kampen speelt zo’n dertiger in Dit zijn wij, een remake van de hitserie This Is Us.
      Reacties0 reactie(s)