1. Nieuws

    Canal Digitaal beloont trouwe klanten met forse korting

    De strijd om de Nederlandse satellietkijker is begonnen. Voor het eerst heeft Canal Digitaal in de vorm van de nieuwe aanbieder Joyne concurrentie gekregen. Met forse kortingen wil Canal Digitaal klanten behouden.
    Jarco Kriek
    30 august 2017
    comments 20
    Canal Digitaal beloont trouwe klanten met forse korting

    Canal Digitaal biedt al sinds 1996 satelliettelevisie in Nederland aan. De aanbieder had 21 jaar geen concurrentie bij het leveren van tv-diensten via de satelliet. In augustus kwam daar verandering in. Joyne is de tweede satelliettelevisieaanbieder van Nederland. Het bedrijf is een initiatief van enkele bedrijven die al vele jaren in de Nederlandse satellietmarkt actief zijn. Drie investeerders participeren op de achtergrond met Joyne mee. Dit moet de nieuwe aanbieder in staat stellen om in ieder geval drie jaar de concurrentie met Canal Digitaal aan te gaan.

     

    Verschillen tussen aanbieders

    Voor satellietkijkers die op een vast adres via de satelliet naar tv kijken, lijkt Canal Digitaal voor de meeste Nederlanders de beste papieren te hebben. Dit heeft voor het grootste deel te maken met het ongecodeerde zenderaanbod op naburige satellieten. Canal Digitaal gebruikt de Astra3-satelliet en kan meeliften op het grotere en voor Nederlanders meer interessante aanbod van de Astra1- en Astra2-satelliet. Verder is het eigen zenderaanbod bij Canal Digitaal groter dan Joyne en wordt aan klanten Interactieve TV geboden. Het zenderaanbod van Joyne mag dan wel kleiner zijn, maar waar de focus bij Canal Digitaal meer op internationale kanalen ligt, biedt Joyne meer Nederlandse themakanalen. Canal Digitaal plaatste onlangs een door het bedrijf zelf gemaakte vergelijking met Joyne op de eigen internetsite.

     

    Klanten behouden

    Om het eigen klantenbestand voor langere tijd te behouden, is Canal Digitaal begonnen met het aanschrijven van klanten. Daarbij worden forse kortingen aangeboden als de klant zich voor langere termijn aan Canal Digitaal bindt. Op internet zijn meldingen te lezen dat trouwe kanten de eerste twaalf maanden een korting van tien euro per maand op het abonnement aangeboden krijgen als men een nieuw contract met een lengte van 24 maanden afsluit. De stap van Canal Digitaal is begrijpelijk omdat het bedrijf samen met Joyne uit dezelfde vijver van satellietkijkers moet vissen. Het is namelijk niet aannemelijk dat door de komst van Joyne veel Nederlandse huishoudens kabel-, glasvezel- en DSL-aanbieders verlaten om voortaan via de satelliet naar tv te gaan kijken.

    Canal DigitaalCanalDigitaalsatellietJoyneconcurrentieSESAstra1Astra2Astra3EutelsatEutelsat 9BM7 Group

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • Le Mans '66

      Win vijf keer een VIP-pakket van Le Mans 66

      Academy Award-winnaars Matt Damon en Christian Bale schitteren in Le Mans ‘66, gebaseerd op het merkwaardige waargebeurde verhaal van Ford tegen Ferarri. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket van dit actiedrama weggeven, met daarin een steelbook editie van Le Mans ’66, een poster én een Pathé Thuis kijkcode.

    TV-TIP The Voice Kids

    The Voice Kids
    RTL 4 om 20:01 uur
    De finale van The Voice Kids is uitgesteld naar juni, in de hoop dat er publiek bij kan zijn. Om dit voor elkaar te krijgen, zijn de aflevering vanaf vanavond aangepast.

    TV-TIP 10 Cloverfield Lane

    10 Cloverfield Lane
    Spike om 20:30 uur
    Na een ongeluk wordt Michelle in een bunker wakker. Twee mannen in de bunker beweren haar gered te hebben en vertellen dat de mensheid bijna is uitgeroeid na een gifgasaanval. Michelle weet niet of ze de mannen kan vertrouwen en begint steeds meer te twijfelen aan hun verhaal.

    Interview

    • LEGO MASTERS is vanaf 11 april te zien bij RTL 4

      Ruben Nicolai

      Lego Masters

      In LEGO MASTERS worden duo’s uitgedaagd met bijzondere LEGO opdrachten die ze binnen een bepaald aantal uur moeten volbrengen. De presentatie is in handen van Kürt Rogiers en Ruben Nicolai.
      Reacties0 reactie(s)