1. Nieuws

    Canal Digitaal eerste hybride aanbieder met tv via satelliet en vaste netwerk

    Canal Digitaal wordt de eerste hybride aanbieder van Nederland. Eigenaar M7 Group gaat onder de merknaam Canal Digitaal tv-diensten via de satelliet en vaste netwerken aanbieden.
    Jarco Kriek
    2 november 2017
    comments 3
    Canal Digitaal eerste hybride aanbieder met tv via satelliet en vaste netwerk

    Canal Digitaal blijft in Nederland satelliettelevisie aanbieden. Het bedrijf breidt echter wel haar aanbod met tv-kijken via internet, het zogenaamde IPTV, uit. Het gaat bij de verkoop van IPTV samenwerken met andere bedrijven. Consumenten krijgen hierdoor de mogelijkheid om op basis van eigen wensen en kijkgedrag te bepalen via welk uitzendplatform men via Canal Digitaal naar tv kijkt. Door het omarmen van IPTV is Canal Digitaal via satelliet en internet nu overal in Nederland beschikbaar. Canal Digitaal is de eerste aanbieder in Nederland die klanten de mogelijkheid biedt te kiezen uit twee uitzendplatformen en wordt hierdoor een hybride aanbieder van diensten.

     

    Het nieuwe Canal Digitaal

    De aankondiging van Canal Digitaal is de volgende stap van het bedrijf in een traject waarin het wil inspelen op de veranderende manier van tv-kijken en mediaconsumptie door Nederlanders. In juni introduceerde Canal Digitaal al nieuwe diensten zoals TV Gemist, Film Europe en WhatsOnTV. Ook werd het aanbod en de mogelijkheden van de Canal Digitaal TV App uitgebreid. "We zetten nu een volgende stap in de vernieuwing van het bedrijf en merk", aldus Christiaan Puper, managing director van Eviso Nederland. Eviso is de businesspartner van Canal Digitaal.

     

    Blijvende ontwikkeling

    Andrei Noppe, VP Technical Operations van M7 Group, over de uitbreiding van diensten bij Canal Digitaal in Nederland: "Consumenten willen gemak, flexibiliteit en een ruim aanbod in content als het om tv-kijken gaat. En vanuit de mogelijkheden die de techniek ons biedt spelen we daar nu op in met zowel satelliettelevisie en televisiekijken via internet. Anno 2017 kunnen we niet meer spreken over één type televisiekijker, maar heeft iedereen andere behoeften en wensen als het gaat om kijken naar tv-content. Nederlanders kennen ons aanbod van televisie kijken via de satelliet, met meer dan vierhonderd zenders waarvan zestig in HD-kwaliteit en gratis Europese topfilms. Een deel van deze content gaan we nu ook via internet aanbieden, waarbij we voor de verkoop gaan samenwerken met verschillende partijen, als eerste met Online.nl."

     

    Ambities

    Met de toevoeging van tv via internet wil Canal Digitaal een belangrijke speler op de Nederlandse tv-markt worden. Het bedrijf zegt stevige ambities te hebben haar aandeel op deze markt te vergroten. "We hebben alles in huis om onze positie op de televisiemarkt te versterken en dat gaan we dus doen ook. We gaan met onze verschillende manieren van tv-kijken het meeste complete tv-aanbod van Nederland presenteren aan alle tv-kijkers. De tv-kijker heeft het daarbij bij ons voor het zeggen. De komende periode blijven we onderzoeken hoe we op de veranderende wensen en kijkgedrag van consumenten kunnen inspelen. Dat zullen we doen met diverse nieuwe diensten en waar mogelijk met een nog ruimer aanbod. Uiteindelijk willen we het heel Nederland makkelijker maken en hen daar waar mogelijk helpen om van dat huidige tv-moment een speciaal moment te maken." "Televisiekijken via internet wordt vanaf begin november middels een multimediale campagne, waaronder op televisie en online, onder de aandacht gebracht", voegt Christiaan Puper hieraan toe.

    Canal DigitaalCanalDigitaalM7 GroupsatellietIPTVinternettvtelevisievastkoperdraadglasvezelInteractieve TVOnline.nl

    Reacties

  1. TV-TIP Het gevoel van De Vierdaagse

    Het gevoel van De Vierdaagse
    NPO 1 om 19:10 uur
    Als Fons de Poel aan de Vierdaagse denkt, krijgt hij kriebels in het vooronder. Als rasechte Nijmegenaar (in 2003 maakte hij nog het singeltje ‘Go NEC, We Gaan Europa in’) kan hij het gevoel van de Vierdaagse pas écht overbrengen. Hij weet namelijk precies wanneer de wandelaars hun brandpunt bereiken.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP- PAKKET MISSION: IMPOSSIBLE FALLOUT

      Samen met zijn IMF-team bevindt Ethan Hunt zich in een race tegen de klok nadat een missie verkeerd afloopt. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze 3D-actiefilm weggeven, met daarin twee kaartjes, maar ook een phone grip én de dvd van Mission: Impossible - Rogue Nation.

    TV-TIP The Chronicles of Riddick

    The Chronicles of Riddick
    Veronica om 20:30 uur
    Toen Vin Diesel nog een onbekende spierklomp was, maakte hij de sf-film Pitch Black, waarin met minimale middelen het onderste uit de kan gehaald werd. Voor dit vervolg versierde hij een megabudget. Je moet flink wat geduld hebben met het scenario, maar dan valt er toch nog heel wat plezier te beleven.