1. Nieuws

    CanalDigitaal wijzigt aanbod tweede en derde smartcard

    Wie na 1 januari bij CanalDigitaal een abonnement voor een tweede of derde smartcard heeft afgesloten, kan op deze smartcards vanaf 1 april hoogstens nog tv- en radiozender van het Familiepakket ontvangen.
    Jarco Kriek
    2 maart 2012
    comments 0
    CanalDigitaal wijzigt aanbod tweede en derde smartcard

    Wie na 1 januari bij CanalDigitaal een abonnement voor een tweede of derde smartcard heeft afgesloten, kan op deze smartcards vanaf 1 april hoogstens nog tv- en radiozender van het Familiepakket ontvangen.

    Eigenaar M7 Group S.A maakte begin dit jaar al bekend dat deze maatregel voor nieuwe abonnementen van een tweede of derde smartcard per direct inging. Men maakte toen aan Totaal TV ook bekend dat het terugzetten van de tweede en derde smartcard naar hoogstens Familiepakket op termijn ook zou gaan gelden voor alle abonnementen voor een tweede of derde smartcard die na 1 januari 2012 gesloten zijn. Wie voorheen als hoofdabonnement het Entertainment- en Toppakket afnam en een aanvullend Multiroom-abonnement voor een tweede en eventueel derde smartcard had afgesloten, kon via deze Multiroom-kaarten naar alle tv- en radiozenders uit het Entertainmentpakket kijken. Heeft men een abonnement voor tweede en derde smartcard voor 1 januari 2012 gesloten verandert er vooralsnog niets.

    Onlangs startte M7 Group S.A bij de Nederlandse tv-aanbieder CanalDigitaal met anti-cardshare maatregelen. Hierdoor kan men met één smartcard vier clients bedienen. De maatregel werd ingevoerd omdat een groep kijkers via externe cardsharing bij commerciële partijen zonder aan CanalDigitaal te betalen naar het zenderaanbod van de tv-aanbieder keken. Sinds deze maatregel is ingegaan, is gebleken dat het aantal extra tweede, maar vooral derde smartcards bij de hoofdabonnementen proportioneel is gestegen. Deze stijging ligt niet in verhouding met de periode vóór het invoeren van de anti-cardshare maatregelen. Om verder misbruik van het Multiroom Entertainment abonnement te voorkomen, is besloten om de beschikbare zenders op tweede en derde smartcards voor nieuwe gebruikers naar het Familiepakket terug te brengen.

    In praktijk verdwijnen bij het hoofdabonnement Entertainment- of Toppakket op tweede of derde smartcard waarbij het abonnement voor deze aanvullende smartcards na 1 januari is afgesloten de volgende zenders: Sport1 Live HD, Sport1 Golf, Eurosport 2, ESPN America, Motors TV, Extreme Sports Channel, Investigation Discovery, Discovery Science, Syfy, Dorcel TV, DaringTV, AlpenGlühen en Nautical Channel.

    CanalDigitaal heeft de klanten die na 1 januari dit abonnement hebben afgesloten per brief van de zenderaanbodwijziging per 1 april op de hoogte gesteld. Deze krijgen de mogelijkheid om het aanvullende abonnement voor tweede of derde smartcard op te zeggen.

    CanalDigitaalM7 Group S.Aextra smartcardmulti-roomsatellietASTRA1ASTRA3ASTRA Benelux

    Reacties

  1. TV-TIP De zaak van je leven

    De zaak van je leven
    NPO 2 om 20:25 uur
    Voor een laatste keer duiken de rechercheurs in het dossier van Melanie Sijbers. De vijftienjarige scholier verdween in september 2006 van de aardbodem, werd twee weken later gevonden in de bossen bij Someren en bleek te zijn gewurgd door Peter H., haar minnaar én tevens stiefvader van een van haar vriendinnen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET JURASSIC WORLD: FALLEN KINGDOM

      Favoriete personages keren terug in dit 3D actie-spektakel. De film vol imposante dinosaurussen introduceert nieuwe soorten die nog angstaanjagender zijn dan ooit tevoren. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze avonturenfilm weggeven met daarin een pet en natuurlijk twee bioscoopkaartjes voor de film.

    TV-TIP Oplichters in het buitenland

    Oplichters in het buitenland
    SBS6 om 20:30 uur
    De hoofdstad van Nepal herbergt maar liefst 500 weeshuizen. Kees en zijn team ontdekken in deze laatste aflevering van het seizoen dat velen ervan hartstikke nep zijn. Malafide reisbureaus organiseren er tours heen, zodat toeristen gulle gifts achterlaten. De opbrengst delen de weeshuizen vervolgens samen met de reisbureaus.