COAX inventariseert UPC Horizon-klachten
Kabelbedrijf UPC voelt steeds meer druk van belangenverenigingen om de problemen op te lossen die er op dit moment met de nieuwe Horizon mediabox zijn.
Jarco Kriek
1 december 2012
Kabelbedrijf UPC voelt steeds meer druk van
belangenverenigingen om de problemen op te lossen die er op dit moment met de nieuwe Horizon
mediabox zijn.
Nadat de Consumentenbond heeft aangekondigd de situatie rond
de Horizon mediabox nauwlettend te volgen en waar nodig is in te grijpen, is
het nu belangenvereniging voor kabelabonnees COAX die aan de bel trekt. COAX
krijgt steeds meer meldingen van problemen met de Horizon mediabox. Het heeft
daarom besloten klachten te gaan inventariseren.
COAX in overleg met UPC
UPC-klanten die problemen met de Horizon mediabox hebben, kunnen deze via de internetsite van COAX via
deze link melden. COAX heeft op 17
december haar periodiek overleg met UPC. Daarbij staat de situatie rond de
Horizon mediabox hoog op de agenda. De aangemelde problemen worden in dit
overleg meegenomen. Dat meldt voorzitter Hans Ronhaar aan Totaal TV.
Updates in aantocht
UPC heeft aangekondigd dat het in twee grotere updates de
meeste problemen met de Horizon mediabox gaat aanpakken. Naast deze twee grote
updates brengt UPC tussendoor nog zogenaamde patch-updates voor de Horizon
mediabox uit. Wanneer de eerste grote update beschikbaar komt, is nog niet
bekend. UPC sprak eerder over de maand november, maar de eerste grote update
dient nog doorontwikkeld en verder getest te worden.
Gekleurd scherm Philips en Sony
Parallel aan de ontwikkeling van de eerste grote update
loopt een traject waarbij een oplossing voor het HDCP-probleem via HDMI
gevonden wordt. Enkele tv-modellen van de in Nederland veel verkochte tv-merken
Philips en Sony hebben hierdoor last van een terugkerend gekleurd scherm bij
gebruik van de Horizon mediabox.
COAXConsumentenbondUPCHorizonmediaboxfirmwaresoftwareverbeteringbugsvideo on demanduitgesteld kijken