Commerciële radiozenders verbeteren ontvangst DAB+
Om de ontvangst van de landelijke commerciële zenders te verbeteren, gaat netwerkbeheerder Broadcast Partners enkele steunzenders in Nederland plaatsen en in gebruik nemen. Hierdoor wordt in bepaalde delen van Nederland zowel de buiten- als binnenhuisontvangst van DAB+ verbeterd. Voor de radiozenders is vooral buitenhuis ontvangst in bijvoorbeeld auto belangrijk.
Hybride strategie
De commerciële radiozenders zetten namelijk voor de toekomst als vervanging voor het nog bestaande en veel gebruikte analoge FM-netwerk in op een hybride strategie. Hierbij spelen DAB+ en internet een belangrijke rol. DAB+ wordt door de radiozenders vooral gezien als manier om buiten het eigen huis naar radio te luisteren. Internet wordt als vervanging voor FM radio binnen de eigen woonomgeving naar voren geschoven. Met bijvoorbeeld eigen online apps, hybride radio-ontvangers met internetfunctionaliteit en radio-apps als RadioNed+ en TuneIn kan dan met een vaste internetverbinding van bijvoorbeeld aanbieders als Ziggo, KPN en T-Mobile naar radio geluisterd worden.