1. Nieuws

    Communicatie Caiway probleem in Cogas-soap

    De communicatie van zowel Caiway als Cogas richting Cogas-klanten over de verplichte overstap van Ziggo naar Caiway voor het afnemen van digitale diensten had beter gemoeten.
    Jarco Kriek
    26 oktober 2014
    comments 15
    Communicatie Caiway probleem in Cogas-soap

    De communicatie van zowel Caiway als Cogas richting Cogas-klanten over de verplichte overstap van Ziggo naar Caiway voor het afnemen van digitale diensten had beter gemoeten

    Dat stelt Albert Vergeer – directeur van Caiway – in een tv-interview met RTV Oost. Er is veel onrust in Twente over de beslissing van Cogas om Ziggo voor Caiway voor het leveren van digitale diensten als tv, internet en telefonie op het coaxkabelnetwerk te vervangen. De ophef is onder andere ontstaan vanwege de manier waarop Cogas en Caiway klanten van de wijziging op de hoogte heeft gebracht. Caiway levert niet alle diensten die Ziggo op dit moment levert: het gaat hierbij onder meer om een minder aantal smartcards die aan een digitaal tv-abonnement gekoppeld kan worden, mobiele telefonie en Wifispots. Ook verdwijnt het huidige Ziggo emailadres.

    COMMOTIE

    De commotie over de prijs van digitale diensten heeft ervoor gezorgd dat Caiway Cogas-klanten een beter aanbod heeft gedaan. Zo gaat de prijs van het aanvullende telefoonabonnement waarmee onbeperkt gebeld kan worden met meer dan de helft naar €9,95 per maand naar beneden. Ook op zes andere punten heeft Caiway het overgangsaanbod verbeterd. Het lijkt er overigens niet op dat boze Cogas-klanten voor de verbeteringen openstaan.

    Communicatie blijft slecht

    Ondanks dat Caiway-directeur Vergeer aangeeft dat de communicatie voor verbetering vatbaar is, blijft Caiway de weg volgen waarbij er juist gekozen wordt om niet publiekelijk op de situatie te reageren. Zo ging men niet in op de uitnodiging van het VARA consumentenprogramma Kassa om in de studio vragen van aanwezige Cogas-klanten te beantwoorden. Cogas heeft aan de gemeenten in het verzorgingsgebied – die voor de helft eigenaar van het bedrijf zijn – toegezegd om maandag inhoudelijk op eisen van deze gemeenten te reageren.

    ZiggoUPCLiberty GlobalCogaskabelglasvezelCaiwayCIFdigitaalanaloogtvtelevisieradiointernettelefonieTwenteAchterhoekTwenteAlles-in-1alles in 1allesin1politiekTweede KamerConsumentenbond

    Reacties

  1. TV-TIP Keuringsdienst van Waarde

    Keuringsdienst van Waarde
    NPO 3 om 20:25 uur
    Het ene stuk vlees is het andere niet. Verpakkingen reppen tegenwoordig over het voer dat de koe at. Zo zijn er biefstukken uit Ierland met een unieke smaak door een dieet van gras. Maar in hetzelfde schap liggen Amerikaanse steaks die subliem smaken door een menu van granen. Maakt het wat uit wat de koe heeft gegeten? De Keuringsdienst van waarde zoekt het uit.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN WHAT MEN WANT

      Ali David is een sportagente die moet concurreren met haar mannelijke collega’s. Door een samenloop van omstandigheden kan ze ineens de gedachten van mannen horen. Met deze nieuwe gave is ze haar collega’s te slim af maar zet ze wel haar relaties, waaronder die met haar vriend, op het spel. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze komedie weggeven.

    TV-TIP The Great Wall

    The Great Wall
    SBS9 om 20:30 uur
    De Europese huursoldaat William is samen met zijn kompaan op zoek naar een krachtig wapen als ze gevangengenomen worden door het Chinese leger.

    Interview

    • *

      Miljuschka Witzenhausen

      Miljuschka in Japan

      In een poging de geheimen van de Japanse keuken te ontrafelen, waagde Miljuschka Witzenhausen zich aan extreem giftige en nog bewegende visgerechten.
      Reacties0 reactie(s)