Consument koopt vaker nieuwe televisie
De consument koopt sneller een nieuw televisietoestel dan voorheen het geval was. Uit een Duitse studie blijkt dat bijna twee keer sneller als voorheen een nieuwe tv gekocht wordt.
2 maart 2015
comments 10

De consument koopt sneller een nieuw televisietoestel dan
voorheen het geval was. Uit een Duitse studie blijkt dat bijna twee keer
sneller als voorheen een nieuwe televisie gekocht wordt.
Het Bundesumweltamts (UBA) stelt dat tot 2012 eens in de
tien tot twaalf jaar een nieuwe televisie in de huiskamer van een Duits gezin
geplaatst werd. Uit de huidige studie blijkt dat binnen zes jaar de televisie
vernieuwd wordt. Het gaat niet alleen om vervanging van defecte televisies. De
consument besluit in driekwart van de gevallen vanwege technische vernieuwingen
een nieuwe televisie te kopen. Beeldverbeteringen als HD en Ultra HD alsmede de
komst van Smart TV internettelevisieplatform zijn hiervoor de
belangrijkste reden.
SamsungSonyLGPhilipsSharpToshibaLoeweSUHDUHDUltra HDUHDTVUltraHDTizenOLEDLEDLCDQuantum dotnanokristalnanokristallenbesturingssysteemapps