Consument meer tevreden over online tv-abonnement

Dit is een uitkomst van een Amerikaans onderzoek. Het kan dus niet naar de specifieke Nederlandse tv-markt vertaald worden. De tevredenheidsscore van online tv- en videodiensten in Amerika kwam in het recente onderzoek op 75 uit. Dat van het traditioneel tv-abonnement op 62. Voor traditionele tv is dit een daling van 3,1 procent in een jaar tijd.
Online biedt betere ervaring
Online scoort beter op enkele belangrijke onderdelen. Dit zijn minder beperkingen, lagere kosten en een betere online klantenservice. Wel biedt traditioneel tv-kijken op dit moment nog een betere beeldervaring op.
Nederland
In Nederland timmert vooral Netflix goed aan de weg. Ook met de Nederlandse online dienst Videoland gaat het steeds beter. NLziet biedt een alternatief voor het traditioneel tv-abonnement van bijvoorbeeld Ziggo en Canal Digitaal. Echter cordcutting – zoals het inruilen van het traditioneel abonnement voor een online variant in vaktermen wordt genoemd – krijgt bij Nederlandse tv-kijkers vrijwel geen voet aan de grond.