Consument verwacht verbetering na fusie UPC en Ziggo

Bijna de helft van de consumenten verwacht dat een fusie
tussen de kabelbedrijven UPC en Ziggo tot een verbetering van het
dienstenaanbod gaat leiden. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper.
Marktonderzoeker Telecompaper vroeg voor deze studie elfhonderd
leden van het eigen Consumer Panel naar hun mening. Hieruit bleek dat 46
procent van de Ziggo-klanten en 48 procent van de UPC-klanten denkt dat na een
fusie tussen beide bedrijven het aanbod van diensten gaat verbeteren. Klanten
denken dan vooral aan de uitbreiding van het aantal tv-zenders en het aanbieden
van hogere internetsnelheden.
TV-aanbod
Al langere tijd is er onder een deel van de Ziggo-klanten
ophef over het tv-aanbod. Daarbij zijn de niet volledige doorgifte van regionale
omroepen en het HD-aanbod de belangrijkste kritiekpunten. UPC-klanten kunnen
wel naar alle regionale omroepen kijken en hebben bovendien de beschikking over
de meeste HD-kanalen in vergelijking met andere Nederlandse tv-aanbieders.
Europa beslist
UPC Nederland eigenaar Liberty Global wil Ziggo overnemen om
daarna beide bedrijven samen te voegen en onder de merknaam Ziggo te laten
voortbestaan. De Europese Commissie onderzoekt op dit moment de gevolgen van de
overname en de voorgenomen fusie van beide Nederlandse kabelbedrijven. Het doet
uiterlijk 17 oktober uitspraak op het verzoek van Liberty Global om Ziggo
over te nemen.










