Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Consumentenbond: KPN is beste alles-in-1 aanbieder

    De Consumentenbond stelt uit eigen onderzoek vast dat KPN in Nederland de meest aanbevolen aanbieder is voor het afnemen van gecombineerde Alles-in-1-abonnementsvormen.
    Peter de Koning
    24 oktober 2018
    comments 8
    Consumentenbond: KPN is beste alles-in-1 aanbieder

    De uitkomst van het onderzoek van de Consumentenbond is een opsteker voor KPN. Het telecombedrijf verliest namelijk klanten en verkoopt minder abonnementen waarbij televisie, internet en telefonie wordt geleverd. Dit blijkt uit de onlangs gepubliceerde cijfers over het derde kwartaal. In het onderzoek scoort KPN Glasvezel op zes van de acht onderdelen beter dan de nummer twee: KPN Glasvezel krijgt als eindcijfer 8,1. Het DSL-product van XS4All scoort een 8 en is hiermee tweede in het onderzoek. KPN komt mede door de goede klantenservice als winnaar van het onderzoek uit de bus.

     

    Televisie

    Een onderdeel van het onderzoek is de kwaliteit van de televisiedienst van aanbieders. Opvallend is dat kabelbedrijf Ziggo met een eindcijfer van 6 door de Consumentenbond op dit onderdeel als slechtste van de onderzochte aanbieders  wordt gezien. Telfort Glasvezel is op dit onderdeel met 7,7 de winnaar. Ziggo scoort ook slecht bij het onderdeel internetstoring. Vijftien procent van de ondervraagde Ziggo-klanten zegt last van storing bij internet te ondervinden. Bij KPN Glasvezel, Telfort Glasvezel en Caiway Glasvezel ligt het storingspercentage met twee procent het laagst.

     

    Onderzoek

    Het periodiek onderzoek van de Consumentenbond is overigens al enige tijd omstreden. Ondervraagden geven namelijk alleen hun mening over de eigen aanbieder. Er wordt door de ondervraagden geen vergelijking tussen aanbieders onderling gemaakt. De Consumentenbond presenteert de uitslag van het onderzoek echter wel als een vergelijking. Zo krijgen KPN en XS4All afwijkende beoordelingen terwijl beide aanbieders dezelfde televisiediensten en bijbehorende infrastructuur gebruiken.

    ConsumentenbondAlles-in-1triple playquad playmultiplayAlles-in-1abonnementtvtelevisieinternetonderzoek

    Reacties

  1. Interview

    • *

      Leo Blokhuis

      Top 2000 Quiz

      Het was het jaar waarin Coldplay definitief doorbrak, het internet ontplofte, maar ook de onzekerheid of er nog wel leven zou zijn na 2000. Het jaar 1999 herinnert fans van NPO Radio 2 echter nog aan iets heel ánders, namelijk aan de start van de Top 2000.
      Reacties0 reactie(s)