Consumentenbond blundert bij doorgeven klachten Viaplay
Naar nu blijkt heeft Consumentenbond zelf ook een fout gemaakt. Klachten over Viaplay die op het klachtenplatform Klachtenkompas zijn geplaatst, blijken automatisch verzonden te zijn naar een e-mailadres dat verkeerd was ingesteld door Consumentenbond. Hierdoor zijn de klachten niet bij Viaplay aangekomen. De streamingdienst was hierdoor mogelijk niet op de hoogte dat honderden klachten bij de Consumentenbond waren binnengekomen. Inmiddels is Viaplay op de hoogte van de klachtenregen van abonnees op Klachtenkompas.
Meer meldingen
De publicatie over ‘de laksheid’ van Viaplay door de Consumentenbond heeft er wel voor gezorgd dat het aantal klachten binnen drie dagen met 150 is gestegen tot 470. Abonnees klagen vooral over slechte verbindingen, de soms mindere beeldkwaliteit, haperingen in het beeld en het commentaar dat Viaplay bij Formule 1 levert. Viaplay laat aan Totaal TV weten dat het bedrijf alle klachten serieus neemt en er alles aan doet om aan de wensen van Nederlandse abonnees te voldoen. Viaplay is begonnen met het antwoorden op klachten op Klachtenkompas. Dit weekend stond op deze site nog dat Viaplay nooit reageerde, maar na het wijzigen van het e-mailadres is dit gewijzigd in de melding "soms".