1. Nieuws

    DAB+ in Nederland in de schijnwerper

    Met een grote promotiecampagne wordt het digitale radiopakket Digital Radio + onder de aandacht van Nederlanders gebracht. Digitale etherradio is in Nederland beter bekend als DAB+.
    Jarco Kriek
    20 mei 2014
    comments 8
    DAB+ in Nederland in de schijnwerper

    Met een grote promotiecampagne wordt het digitale radiopakket Digital Radio + onder de aandacht van Nederlanders gebracht. Digitale etherradio is in Nederland beter bekend onder de naam DAB+.

    Landelijke publieke- en commerciële omroepen werken bij de promotiecampagne samen. Op dit moment zijn via DAB+ in Nederland 28 radiozenders te ontvangen. DAB+ heeft in Nederland een vrijwel landelijk bereik. Het gaat hierbij dan wel om buitenhuis ontvangst. In de grensstreek zijn meer radiozenders via DAB+ te ontvangen. Vooral aan de oostgrens zijn tientallen Duitse radiozenders extra te ontvangen. De promotiecampagne wordt door het ministerie van economische zaken ondersteund.

    TV en radio

    Er worden de komende weken tv- en radiocommercials uitgezonden. Daarbij is het motto Let’s Get Digital. Hiervoor is de oude Olivia Newton-John-hit Let’s Get Physical opnieuw ingezongen. Aan de commercials wordt meegewerkt door bekende radio-deejays als Edwin Evers, Mattie & Wietze, Humberto Tan, Gerard Ekdom, Rick van Velthuijsen, Suzanne Bosman, Ron Brandsteder en Gijs Staverman. Radio is een van de meest geconsumeerde media van Nederland. Een Nederlander luistert gemiddeld 3.5 uur per dag. Met Digital Radio+ krijgen luisteraars méér zenders, méér gemak, digitale geluidskwaliteit én landelijk bereik. Digital Radio+ is een volgende grote innovatie in de ontwikkeling van het medium radio.

    Regionale omroepen

    Later dit jaar wordt het aantal Nederlanders radiozenders dat via DAB+ te ontvangen is verder uitgebreid. Op dit moment worden voorbereidingen getroffen om publieke- en commerciële regionale radiozenders digitaal via de ether te verspreiden. De eerste publieke aanbestedingen voor het realiseren van een digitaal radionetwerk voor regionale zenders zijn hiervoor uitgezet.

    DAB+DABNPOpublieke omroepVCRcommerciële omroepSTERRABradioFMdigitaalanaloog

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN FIGHTING WITH MY FAMILY

      Fighting with My Family is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van de succesvolle WWE-worstelaar Paige. Wanneer zij en haar broer Zak de kans krijgen om auditie te doen voor WWE (World Wrestling Entertainment), grijpen ze deze unieke kans om hun stoutste dromen werkelijkheid te laten worden. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaarten voor deze dramafilm weggeven.

    TV-TIP Naar de bibliotheek

    Naar de bibliotheek
    NPO 2 om 19:15 uur
    Documentairemaker Frans Bromet en de zijnen dwalen tijdens de komende dagen met camera en microfoon door acht openbare bibliotheken. Het spreekt boekdelen dat dit aloude boekenparadijs allang niet meer de plek is waar je op je lazer krijgt als je die stapel vakantieliteratuur weer eens te laat terugbrengt; de bieb is verworden tot een soort buurthuis, waar uiteenlopende figuren voor Frans een boekje opendoen.

    TV-TIP The First Wives Club

    The First Wives Club
    om 09:16 uur
    In deze aangename film worden veertigers Hawn, Midler en Keaton door hun ondankbare eega's gedumpt voor jonge blaadjes. Dat roept om wraak, en wanneer de drie de handen in elkaar slaan, trakteren ze de kerels op een koekje van eigen deeg. Van het drietal is Hawn als door siliconen opgevoerde actrice de leukste. Keaton speelt op de automatische piloot een neurotisch wrak en Midler is erg leuk als grofgebekte tante. De lach wordt vooral opgewekt door geniale dialogen.

    Interview

    • *

      Olav Mol

      Formule 1

      Met een tegensputterende Renault-motor kon Max Verstappen geen gooi naar de wereldtitel doen. Brengt zijn nieuwe Honda daar verandering in?
      Reacties0 reactie(s)