Delta met klantenpanel in de voetsporen Ziggo en KPN
Met het klantenpanel wil Delta direct in contact komen met zijn abonnees. De provider wil zo inzicht krijgen in de manier waarop klanten denken over geleverde producten. Ook kunnen klanten op deze manier rechtstreeks ideeën uitwisselen met Delta.
Android TV
Delta begint zijn klantenpanel op een logisch moment. Een onderdeel van het klantenpanel bij andere providers, zoals Ziggo en KPN, is dat deelnemers nieuwe producten en diensten kunnen testen voordat deze aan alle klanten worden aangeboden. Delta staat op het punt om een nieuwe tv-decoder in gebruik te nemen die gebaseerd is op het Android TV besturingssysteem. Deze decoder moet echter nog door de testfase. Deelnemers aan het klantpanel kunnen helpen bij het testen van deze decoder. Ook KPN deed dit gedurende ruim een half jaar voor de introductie van de TV+ decoder, die eveneens gebruik maakt van Android TV.
Maandelijks
Delta geeft aan dat deelnemers aan het klantenpanel zo’n twaalf keer per jaar worden verzocht aan een onderzoek deel te nemen. Hierbij wordt de mening van klanten over een bepaald onderwerp gepeild. Delta omschrijft het klantenpanel zelf als volgt: “Heb je behoefte aan een product dat we nog niet aanbieden? Liep je ergens tegenaan tijdens het bestellen? Wil je iets delen over het installatieproces? We luisteren graag naar je! Op het nieuwe Delta klantpanel kun je je ervaringen en ideeën met ons delen.”
Inschrijven voor het nieuwe initiatief van Delta kan op deze manier.