Delta gaat als landelijke aanbieder strijd met Ziggo en KPN aan
Het is vandaag voor het eerst dat op landelijke tv- en radiozenders een commercial van Delta te zien of horen is. Met de nieuwe ‘Wij Zijn Delta’-reclamecampagne kiest de aanbieder voor deze nieuwe aanpak nu het bedrijf via een aansluiting in een miljoen woningen en bedrijven de diensten tv en internet kan leveren.
Naar twee miljoen
"Nu we toewerken naar twee miljoen glasvezelaansluitingen in Nederland, willen we ons graag aan iedereen voorstellen die ons nog niet kent. Het gaat snel met de glasvezelaanleg in ons land. In de komende vier jaar willen we het aantal aansluitingen hebben verdubbeld. Dat gaat om 25 procent van Nederland", zegt CCO Ludolf Rasterhoff van Delta.
Concurrentie
Met de nieuwe en eerste landelijke campagne gaat Delta – dat onderdeel van Delta Fiber is – de concurrentie met andere landelijke aanbieders als Ziggo, KPN en T-Mobile aan. Delta Fiber is op dit moment volledig eigendom van de Zweedse investeerder EQT. Maar als media-autoriteiten akkoord gaan, verkoopt EQT de helft van de aandelen aan het Amerikaanse investeringsbedrijf Stonepeak. Hierdoor krijgt Delta Fiber meer financiële slagkracht om niet alleen zelf meer glasvezelaansluitingen te realiseren, maar ook om zich nog meer als landelijke dienstenaanbieder te profileren.