1. Nieuws

    Digitenne verliest 100.000 klanten

    Het budget tv-product Digitenne van telecombedrijf KPN heeft in één jaar tijd 108.000 klanten verloren. Slechts een deel van de klanten stapte over naar Interactieve TV van KPN.
    Jarco Kriek
    27 oktober 2013
    comments 0
    Digitenne verliest 100.000 klanten
    Foto: ANP

    Het budget tv-product Digitenne van telecombedrijf KPN heeft in één jaar tijd 108.000 klanten verloren. Slechts een deel van de klanten stapte over naar het betere tv-product Interactieve TV van KPN.

    Op het hoogtepunt had Digitenne rond een miljoen klanten. Dat had onder meer met de goedkope prijs te maken. Voor een aanbod van meer dan de veertig tv- en radiozenders betaalde men €6,95 per maand. Voor dit bedrag kon men naar de populairste tv- en radiozenders kijken en luisteren. Daarmee was Digitenne verreweg de goedkoopste manier om een redelijk zenderaanbod in huis te halen.

    Veel duurder

    KPN heeft Digitenne gebruikt om een goede marktpositie op de Nederlandse tv-markt te verwerven. Toen het bedrijf uiteindelijk succesvol via internet het kwantitatieve en kwalitatief betere tv-product Interactieve TV in de markt had gezet, is men begonnen om Digitenne-klanten te laten migreren naar Interactieve TV. Zo was er via Digitenne een speciaal informatiekanaal over Interactieve TV te bekijken. Vanaf deze periode maakte KPN stapsgewijs het abonnement van Digitenne duurder. Een abonnement op Digitenne kost vanaf 1 juli – na een prijsstijging van bijna dertig procent - €12,50 per maand. Hierdoor is tv-kijken via enkele kleinere kabelbedrijven en bij CanalDigitaal via de satelliet goedkoper geworden.
    KPNDigitenneklantverliesDVB-TdigitaaletherCanalDigitaalInteractieve TVglasvezelADSLVDSLDSL

    Reacties

  1. TV-TIP Genaaid

    Genaaid
    NPO 3 om 20:25 uur
    Jennifer Hoffman vliegt met vijf beginnende modeontwerpers naar Myanmar om met eigen ogen te zien hoe kleding gemaakt wordt. Een confronterende ontdekkingsreis naar de schaduwkant van de mode-industrie, zeker als je elke week kwistig winkels leegkoopt met creditcard.

    Doe mee en win!

    • *

      3X VIP-PAKKET ROBIN HOOD

      Robin van Loxley, een door oorlog geharde kruisvaarder, keert met hulp van de Moorse commandant Little John na jaren terug naar Engeland. Thuis heerst er armoede onder de inwoners van Nottingham dankzij een meedogenloze sheriff. Totaal TV mag drie keer een VIP-pakket voor dit actie-avontuur weggeven, met daarin een pijl-en-boog-pen, een Robin Hoodie en natuurlijk twee kaartjes voor de film.

    TV-TIP Parker

    Parker
    Veronica om 20:30 uur
    De harde maar rechtvaardige Parker wordt tijdens een uit de hand gelopen overval voor dood achtergelaten door de overige bendeleden. Met hulp van de beeldschone Leslie beraamt hij de ultieme wraak. Hoewel geen toonbeeld van originaliteit, is de film beter dan het gros van Jason Stathams gebruikelijke werk.