1. Nieuws

    Directeur content KPN licht strategie toe

    KPN gaat de strijd met haar grote concurrent Ziggo hard aan. Dat moet ook wel, want Ziggo heeft met een gratis sportkanaal met Formule 1 en met exclusieve HBO-rechten nogal wat in huis voor al haar klanten. Marnix Laurs, directeur content KPN, verklaart de gevolgde strategie.
    Jan-Hein Visser
    22 november 2016
    comments 0
    Directeur content KPN licht strategie toe
    Foto ANP

    KPN biedt haar klanten sinds een jaar onder de noemer 'KPN Presenteert' exclusief gratis nieuwe Nederlandse kwaliteitsseries en programma’s. Het bedrijf maakte maandag bekend dat dit aanbod voor iedereen met het pluspakket flink wordt uitgebreid. Directeur content Marnix Laurs legt in deze video uit waarom. Het gaat KPN om tevreden en loyale klanten en niet de kijkcijfers. Laurs: "Onder Eelco Blok is onze focus verlegd naar de bestaande klant in plaats van streven naar het binnenhalen van nieuwe klanten. Dat betekent de klanttevredenheid omhoog brengen en loyaliteit kweken. Dat doen we enerzijds via goede service, een sterk 4G netwerk en een KPN Compleet pakket, maar ook met cadeautjes in content. Dat aanbod is geëxplodeerd. Niet alleen door dat te verzamelen en bij elkaar te zetten en de integratie met Netflix mogelijk te maken, maar ook door zelfs fors te investeren in programma’s. Het afgelopen jaar hebben we een gevarieerd aanbod gebracht met KPN Presenteert en dat zal het komend jaar alleen maar meer worden, voor een nog bredere doelgroep. We willen met KPN investeren in kwaliteitsseries en programma’s die naar ons idee echt wat toevoegen aan het Nederlandse tv-landschap, unieke content die je nergens anders kunt kijken."

    KPNKPN PresenteertOn DemandZiggoHBOVideoland

    Reacties

  1. TV-TIP Voetbal: België - Nederland

    Voetbal: België - Nederland
    NPO 1 om 20:25 uur
    We moeten tot onze spijt bekennen dat België deze oefenwedstrijd favoriet is, met onder anderen spelers als Eden Hazard. Kan Oranje een topprestatie leveren tegen de Rode Duivels, de nummer drie van de wereld?

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET THE GIRL IN THE SPIDERS WEB

      Lisbeth Salander, het bekende personage uit de populaire Millennium-boeken, keert terug in The Girl in the Spider’s Web. Het is de eerste verfilming van de bestseller. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze dramathriller weggeven, met daarin het boek (filmeditie) en twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Volle zalen

    Volle zalen
    NPO 2 om 20:25 uur
    Cornald Maas tekent het levensverhaal van Ilse de Lange op aan de hand van haar liedjes. Het begon voor de Twentse countryzangeres allemaal in 1998 met I'm Not So Tough en met Waylon werd ze tweede op het Songfestival in 2014.