Directeur content KPN licht strategie toe

KPN biedt haar klanten sinds een jaar onder de noemer 'KPN Presenteert' exclusief gratis nieuwe Nederlandse kwaliteitsseries en programma’s. Het bedrijf maakte maandag bekend dat dit aanbod voor iedereen met het pluspakket flink wordt uitgebreid. Directeur content Marnix Laurs legt in deze video uit waarom. Het gaat KPN om tevreden en loyale klanten en niet de kijkcijfers. Laurs: "Onder Eelco Blok is onze focus verlegd naar de bestaande klant in plaats van streven naar het binnenhalen van nieuwe klanten. Dat betekent de klanttevredenheid omhoog brengen en loyaliteit kweken. Dat doen we enerzijds via goede service, een sterk 4G netwerk en een KPN Compleet pakket, maar ook met cadeautjes in content. Dat aanbod is geëxplodeerd. Niet alleen door dat te verzamelen en bij elkaar te zetten en de integratie met Netflix mogelijk te maken, maar ook door zelfs fors te investeren in programma’s. Het afgelopen jaar hebben we een gevarieerd aanbod gebracht met KPN Presenteert en dat zal het komend jaar alleen maar meer worden, voor een nog bredere doelgroep. We willen met KPN investeren in kwaliteitsseries en programma’s die naar ons idee echt wat toevoegen aan het Nederlandse tv-landschap, unieke content die je nergens anders kunt kijken."