Discovery breidt streamingdienst Dplay uit
Dplay is de video on demand-dienst van Discovery Networks waarmee naar content van enkele belangrijke zenders van dit mediabedrijf gekeken kan worden. Dplay speelt in op de veranderende mediaconsumptie van de kijker. Zo kunnen programma’s bij een betaald abonnement op elk gewenst tijdstip en zonder reclame zowel thuis als onderweg bekeken worden. Verder kan met Dplay ook naar live tv gekeken worden. Al enige tijd worden de zenders Discovery, TLC, Investigation Discovery (ID), HGTV en Animal Planet via Dplay aangeboden.
Food Network
Aan dit aanbod is nu ook de zender Food Network toegevoegd. De culinaire programma’s van deze zender zijn live en uitgesteld zonder reclame vanaf vandaag ook via streamingdienst Dplay te bekijken. De komst van Food Network bij Dplay werd al enige tijd verwacht en komt met het oog op de kerstdagen op een strategisch geschikt moment. Met de komst van Food Network krijgt de Dplay-abonnee bakprogramma’s met de lekkerste gerechten en de mooiste taarten voorgeschoteld.
Gratis
Dplay is verkrijgbaar in twee vormen. Als eerste is een gratis abonnement verkrijgbaar. Hiermee kan slechts een deel van het beschikbare content inclusief reclame bekeken worden. Het Dplay premium abonnement kost €3,99 per maand. Hiermee is het totale contentaanbod zonder toegevoegde reclame te bekijken.