Disney+ wordt echt concurrent van Netflix

Het Amerikaanse mediabedrijf The Walt Disney Company zag vanwege de wereldwijde coronacrisis de omzet uit films, tv en themaparken in het tweede kwartaal ver terugzakken. Maar de omzetderving werd deels opgevangen door sterke toename van het aantal verkochte Disney+ abonnementen. In drie maanden tijd zag The Walt Disney Company het abonneebestand van Disney+ met maar liefst 24 miljoen naar 57,5 miljoen stijgen. Die inkomsten uit streamingdiensten als Disney+ en Hulu zorgden voor een omzetstijging binnen deze divisie naar bijna vier miljard dollar.
Netflix
Als de stijging van het aantal abonnees op deze manier blijft aanhouden dan komt de grens van 100 miljoen Disney+ abonnees voor het einde van dit jaar in zicht. Dit is dan binnen een periode van iets meer dan dertien maanden. Disney+ begon op 12 november 2019 in Amerika, Canada en Nederland met het leveren van abonnementen aan klanten. Dit betekent dat Disney+ eerder dan menig analist had verwacht dicht in de buurt komt van Netflix, wereldwijd de grootste streamingdienst van dit moment.