1. Nieuws

    DJAZZ.tv wil tijdens festivalseizoen meer kijkers bereiken

    DJAZZ.tv grijpt het festivalseizoen aan om de zender bij meer Nederlandse kijkers onder de aandacht te brengen. Uiteindelijk doel van de tv-zender is om landelijke dekking te krijgen.
    Jarco Kriek
    22 juni 2015
    comments 1
    DJAZZ.tv wil tijdens festivalseizoen meer kijkers bereiken

    Jazz-zender DJAZZ.tv grijpt het festivalseizoen aan om de zender bij meer Nederlandse kijkers onder de aandacht te brengen. Uiteindelijk doel van de tv-zender is om een landelijke dekking te krijgen.


    DJAZZ.tv doet tijdens de zomer uitgebreid verslag van bestaande festivals. Omdat het muziekgenre jazz aan terrein wint, schieten nieuwe jazzfestivals als paddenstoelen uit de grond. Ook hieraan besteedt DJAZZ.tv veel aandacht. DJAZZ.tv biedt in de komende maanden veel concerten, reports en exclusief behind-the-scenes materiaal uit Frankrijk, Canada, het Verenigd Koninkrijk, Italië, Zwitserland en natuurlijk bijdragen over festivals in eigen land. Zo kan de kijker genieten van live-opnamen van het Montreux Jazz Festival, Montreal Jazz Festival, Love Box en vanzelfsprekend het North Sea Jazz Festival.

    DJAZZ.tv: Nederland wil meer jazz

    Om meer kijkers aan zich te binden, voert DJAZZ.tv tijdens het komende festivalseizoen veel promotieactiviteiten tijdens Nederlandse jazzfestivals uit. Doel is om naast de bestaande kijker ook geïnteresseerde nieuwe kijkers te bereiken. Het heeft hiervoor onder meer de 'ik wil meer'-fotoactie bedacht. Het promotieteam van DJAZZ.tv bezoekt de komende maanden nog een tiental andere jazzfestivals om foto’s te maken. Door middel van DJAZZ.tv-bierviltjes op de festivals en in een aantal bekende jazzclubs kunnen mensen laten weten wat ze thuis willen zien door zelf een foto te posten via Facebook, Twitter of Instagram met #ikwilmeer en @DJAZZtv. Ook hiermee zijn vrijkaarten te winnen.

    Uitbreiding landelijke bereik

    DJAZZ.tv bestaat drie jaar en heeft voor 2015 als doelstelling in Nederland een landelijke dekking te krijgen. De jazz-zender moet op 1 juli wel een betere pil slikken. Dan staakt KPN – de tweede aanbieder van Nederland – doorgifte van DJAZZ.tv via het Interactieve TV-platform. Positief is dat de tv-zender internationaal de juiste weg heeft weten te vinden. Niet alleen in Oost-Europa, maar ook in andere delen in Europa, Afrika en het Caribische gebied is DJAZZ.tv bij steeds meer tv-aanbieders in het zenderaanbod opgenomen.

    DJAZZ.tvBravaBravaNLsatellietEutelsat 16ANorth Sea Jazz FestivalRotterdammuziekjazz

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET FAST AND FURIOUS HOBBS AND SHAW

      Dwayne Johnson en Jason Statham zijn terug als Luke Hobbs en Deckard Shaw. Deze spectaculaire eerste stand-alone film neemt de kijker mee van Los Angeles naar Londen en van het verlaten Chernobyl naar het prachtige Samoa. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket van deze actiefilm weggeven met daarin een t-shirt en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP She's All That

    She's All That
    om 08:32 uur
    Zach wordt gedumpt door zijn vriendin en om aan zijn vrienden te bewijzen dat hij nog steeds de populairste jongen op school is, gaat hij de uitdaging aan om het suffe muurbloempje Laney te veranderen in een populaire babe. Maar dan begint Zach echte gevoelens voor haar te krijgen.

    TV-TIP In de beste families

    In de beste families
    NPO 2 om 21:15 uur
    Coen Verbraak keek vijftien seizoenen in de ziel van politici, strafpleiters en psychiaters. Nu maakt de interviewkoning van Nederland het persoonlijk en onderzoekt hij de banden tussen broers en zussen. Zoals de band van Barry Atsma en zijn broer Rimmert, die downsydroom heeft.

    Interview

    • *

      Janny van der Heijden

      Denkend aan Holland

      In Denkend aan Holland ontdekken André van Duin en Janny van der Heijden Nederland vanaf het water. Ze varen langs eeuwenoude stadjes, historische landgoederen en door natuurgebieden.
      Reacties0 reactie(s)