1. Nieuws

    Eerste exclusieve series voor Ziggo-klanten in de maak

    KPN komt dit najaar met de eerste grote dramaserie die exclusief voor klanten van een tv-aanbieder te bekijken is. Ziggo volgt de komende jaren dit voorbeeld.
    Jarco Kriek
    13 augustus 2016
    comments 2
    Eerste exclusieve series voor Ziggo-klanten in de maak
    Foto: ANP

    KPN komt dit najaar met de eerste grote dramaserie die exclusief voor klanten van een tv-aanbieder te bekijken is. Ziggo volgt de komende jaren dit voorbeeld.


    Sommigen zien het als een slechte ontwikkeling. Aanbieders die investeren in programma's en series om alleen eigen klanten dit exclusieve extra content aan te kunnen bieden. Maar de realiteit is dat aanbieders zoeken naar andere manieren om bestaande klanten langer aan zich te binden en nieuwe klanten te werven. KPN is in Nederland de aanbieder die als eerste actief met het aanbieden van dit soort cadeautjes aan klanten is begonnen. De strategie van het telecombedrijf is gericht op de bestaande klant. Deze moet tevreden zijn en hierdoor langere tijd bij KPN vaste diensten afnemen. Een succesvolle strategie, zo blijkt. De afgelopen jaren was het verval van het klantenbestand minimaal en zag men daarnaast het aantal nieuwe klanten in rap tempo stijgen.

    Liberty Global stapt in content

    In de komende twee jaar krijgt ook Ziggo exclusieve content in de vorm van dramaseries. Het gaat hierbij niet om lokaal content zoals KPN met de serie Brussel. Ziggo bewandelt de internationale route die door eigenaar Liberty Global is ingeslagen. Dit Britse mediabedrijf – met Amerikaanse rots – kocht eerder een belang in de Britse producent All3Media. Digital TV Europe meldt dat deze Britse producent in de komende twee jaar vier dramaseries voor Liberty Global gaat maken. De series zijn bij alle Europese aanbieders die eigendom van Liberty Global zijn exclusief voor klanten via video on demand-platformen in de vorm van bingewatchen te bekijken. In Nederland is dit bij Ziggo het geval, in België bij Telenet.

    Ziggo Liberty GlobalTelenetKPNexclusiefexclusieve contentcontentseriedramaserieBrisselAll3Mediabingewatchenbingewatching

    Reacties

  1. TV-TIP Oceans

    Oceans
    RTL 4 om 07:00 uur
    Natuurliefhebbers likken hun vingers af bij deze fantastische documentaire. De makers verdwijnen letterlijk onder het wateroppervlak en laten een onbeschrijflijke schoonheid, mar ook een afschuwelijk toekomstbeeld zien, indien er niet snel iets wordt gedaan aan overbevissing, verontreiniging en andere ellende. Blij wordt je niet van deze confronterende film, die met een enkel beeld laat voelen wat Al Gore met een hele film probeerde uit te leggen. Moeder Natuur is wreed, maar de mens nog veel meer.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN WHAT MEN WANT

      Ali David is een sportagente die moet concurreren met haar mannelijke collega’s. Door een samenloop van omstandigheden kan ze ineens de gedachten van mannen horen. Met deze nieuwe gave is ze haar collega’s te slim af maar zet ze wel haar relaties, waaronder die met haar vriend, op het spel. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze komedie weggeven.

    TV-TIP Zapp Awards 2019

    Zapp Awards 2019
    NPO 3 om 19:25 uur
    Zapplive-gezichten Klaas van Kruistum en Saskia Weerstand reiken live vanuit de vorstin in Hilversum voor het vierde jaar de Zapp Awards uit. Welke jeugdprogramma's, YouTubers, artiesten en presentatoren vallen er dit jaar in de prijzen en gaan met zo'n felbegeerde Award naar huis? En misschien nog wel belangrijker: wie wint dit jaar de Veer-in-je-reet Award?

    Interview

    • *

      Miljuschka Witzenhausen

      Miljuschka in Japan

      In een poging de geheimen van de Japanse keuken te ontrafelen, waagde Miljuschka Witzenhausen zich aan extreem giftige en nog bewegende visgerechten.
      Reacties0 reactie(s)