1. Nieuws

    Einde aan gratis reclame FOX Sports bij publieke omroep

    Er is een einde gekomen aan gratis reclamezendtijd voor betaalzender FOX Sports op zenders van de publieke omroep. Dat was een voortvloeisel van de Eredivisiedeal tussen NOS en FOX.
    Jarco Kriek
    26 may 2015
    comments 0
    Einde aan gratis reclame FOX Sports bij publieke omroep
    Foto: ANP

    Er is een einde gekomen aan gratis reclamezendtijd voor betaalzender FOX Sports op zenders van de publieke omroep. Dat was een voortvloeisel van de Eredivisiedeal die de NOS met de betaalzender voor het uitzenden van de samenvattingen sloot.


    Het Commissariaat voor de Media zag dit als oneerlijke concurrentie met commerciële media-instellingen en trok enkele maanden geleden hierover aan de bel. De toezichthouder meldt nu dat eerder gemaakte afspraken tussen STER en FOX zijn aangepast. Hierdoor wordt er geen gratis reclamezendtijd op publieke zenders meer beschikbaar gesteld. Al eerder paste de NOS de afspraken met FOX al aan. Dit gebeurde nadat het Commissariaat voor de Media een dwangsom oplegde dit tot ruim een miljoen euro kon oplopen.

    STER zag FOX als aanjager verkoop reclamezendtijd

    Reclameverkooporganisatie STER besloot reclamezendtijd aan FOX gratis weg te geven vanwege prijsopstuwing van reclameseconden rond de samenvattingen van de Eredivisie. De hogere kijkcijfers zorgen voor een breder publiek voor adverteerders waardoor er een hoger prijskaartje aan reclamezendtijd gehangen kan worden. Maar nu de publieke omroep niet meer vraagt om het gratis weggeven van de zendtijd stopt de STER er dan ook direct mee. Nu het contract wordt aangepast, zal het Commissariaat voor de Media moeten besluiten of het onderzoek naar het eredivisiecontract kan worden afgerond. Over de elementen die nu nog in onderzoek zijn, kan de toezichthouder op dit ogenblik geen mededelingen doen.

    NOSFOXFOX SportsEredivisiesamenvattingSTERreclamereclamezendtijdCommissariaat voor de Mediavoetbal

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • Bloodshot

      Win een VIP-pakket van Bloodshot

      Bloodshot is op de comic van de Valiant Comics-franchise gebaseerd: soldaat Angelo Mortalli komt te overlijden, maar hij wordt door het bedrijf Project Rising Spirit met nanotechnologie tot leven gewekt. Totaal TV geeft vijf keer een VIP-pakket van deze actiefilm weg, met daarin een hoodie en twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Wokking Lekker

    Wokking Lekker
    24Kitchen om 16:30 uur
    Danny Jansen laat zien hoe zelfs de grootste onbenul allerlei ingewikkelde gerechten binnen dertig minuten op tafel kan toveren met een wok.

    TV-TIP Flipping bangers

    Flipping bangers
    Discovery om 07:30 uur
    Je moet wel heel positief in het leven staan om in een halfvergane roestbak nog een parel op wielen te zien. Will en Gus vallen in die categorie.

    Interview

    • Frits Sissing bij Tussen Kunst en Kitsch

      Frits Sissing

      Tussen Kunst en Kitsch

      Elk seizoen trekt het 36 jaar oude programma weer kijkersaantallen met zeven cijfers. En dat zal dit jaar niet anders zijn. Frits Sissing over het succes van Tussen Kunst en Kitsch.
      Reacties0 reactie(s)