1. Nieuws

    Eredivisie Live profiteert van groei Pay per View

    Het spannende competitieverloop van de Nederlandse voetbalcompetitie Eredivisie heeft voor betaalzender Eredivisie Live een positieve groei van Pay per View – een abonnement op één wedstrijd – tot gevolg.
    Jarco Kriek
    23 april 2012
    comments 0
    Eredivisie Live profiteert van groei Pay per View

    Het spannende competitieverloop van de Nederlandse voetbalcompetitie Eredivisie heeft voor betaalzender Eredivisie Live een positieve groei van Pay per View – een abonnement op één wedstrijd – tot gevolg.

    Bij Pay per View koopt de voetballiefhebber eenmalig een toegangskaartje voor het digitale stadion van een bepaalde voetbalwedstrijd. Hierdoor kan hij alleen naar deze bepaalde wedstrijd kijken. De toegangsprijs voor het digitale stadion bedraagt €5,95 per wedstrijd. Men kan deze via internet of tv-aanbieders die Video on Demand en interactieve tv ondersteunen bekijken. Dat kan onder meer bij UPC, KPN en Ziggo.

    Losse wedstrijd duurder DAN abonnement

    De prijs van een toegangskaart voor een losse wedstrijd is duurder dan een normaal abonnement. Voor een abonnement op Eredivisie Live betaalt men – afhankelijk van de aanbieder en het aantal Eredivisie Live-kanalen de aanbieder doorgeeft – tussen de €12,50 en €16,95 per maand.

    500.000 Pay per View wedstrijden

    Dit lopend voetbalseizoen verkocht Eredivisie Live via Pay per View al meer dan 500.000 digitale toegangskaarten voor voetbalwedstrijden. Dat is op dit moment al een verdubbeling ten opzichte van vorig seizoen. In het vorig seizoen had men ook nog eens te maken met de kampioenswedstrijd Ajax – FC Twente die op de laatste speeldag werd gespeeld. Onder meer tv-aanbieder Ziggo kon toen de vraag van haar abonnees voor de digitale toegangskaart voor deze kampioenswedstrijd niet meer aan. Hierdoor konden veel Ziggo-abonnees deze wedstrijd niet via Pay per View bekijken.

    Nieuw succes voor Eredivisie Live

    Arno de Jong, directeur media & marketing Eredivisie Live: "De belangstelling voor het nationale voetbal groeit nog altijd en het is mooi om te zien dat dit zich ook doorvertaalt in het gebruik van ons aanbod. Eredivisie Live heeft sinds de start in augustus 100.000 nieuwe TV abonnees mogen verwelkomen en nu is ook de grens van een half miljoen losse wedstrijden gepasseerd. Dat succes is voor een belangrijk deel te verklaren door de razend spannende competitie, en ook de techniek helpt een handje. Vanaf dit seizoen zijn namelijk meer distributiepartijen in staat de mogelijkheid te bieden om een losse wedstrijd te bestellen. Zo kunnen we een nog grotere groep fans bedienen.”

    Eredivisie LiveEredivisieVideo on DemandPay per viewvoetbalinternetZiggoUPCKPNInteractieve tv

    Reacties

  1. TV-TIP Hunted

    Hunted
    NPO 3 morgen om 20:25 uur
    Het derde seizoen alweer van Hunted. Veertien mensen proberen van de radar te verdwijnen en dat 500 uur vol te houden. Iets wat elk jaar lastiger lijkt te worden. In het eerste seizoen lukte het marinier (logisch) Evert, vorig seizoen slaagde student (logisch) Omar.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET THE GIRL IN THE SPIDERS WEB

      Lisbeth Salander, het bekende personage uit de populaire Millennium-boeken, keert terug in The Girl in the Spider’s Web. Het is de eerste verfilming van de bestseller. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze dramathriller weggeven, met daarin het boek (filmeditie) en twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Holland's Next Top Model

    Holland's Next Top Model
    RTL 5 morgen om 20:30 uur
    Er is licht aan het eind van de tunnel voor de finalisten van HNTM. De finale is aangebroken en wordt dit jaar in de Utrechtse Nicolaïkerk gehouden. De kandidaten lopen meerdere runs in kleding van vier aanstormende Nederlandse ontwerptalenten. Het 250 man tellende publiek bevat grote namen uit de fashionwereld.