1. Nieuws

    Eurosport stelt wielrenliefhebbers teleur

    Eurosport kan het in de opinie van wielrenliefhebbers niet goed doen. Ze klagen steen en been dat het live verslag van wielerkoersen regelmatig voor reclameblokken onderbroken wordt.
    Peter de Koning
    18 maart 2018
    comments 8
    Eurosport stelt wielrenliefhebbers teleur
    Foto ANP

    Eurosport heeft in Nederland en België van alle belangrijke Italiaanse wielrenwedstrijden de exclusieve uitzendrechten in bezit. Hieronder bevindt zich ook het meerdaagse sportevenement Giro d’Italia. Wielrenliefhebbers moeten dus op Eurosport afstemmen om deze Italiaanse wedstrijden live te kunnen kijken. Bij andere belangrijke wielerwedstrijden kan men ook kiezen de koers live en zonder reclameonderbrekingen bij de publieke omroepen NPO (NOS) en VRT (Sporza) te bekijken.

     

    Reclame

    Ook dit weekend waren op sociale media weer klachten over de onderbrekingen voor het uitzenden van reclame bij de wielerkoers Milaan – San Remo. Op enkele momenten waren om het kwartier onderbrekingen van het live verslag. Het laatste uur van de koers onderbrak Eurosport het live verslag echter niet. Uit het oogpunt van Eurosport is dit begrijpelijk. Eigenaar Discovery, Inc. (Discovery Network) heeft vorig jaar vele miljoenen euro’s voor de exclusieve uitzendrechten van de Italiaanse wielerwedstrijden betaald. Alleen op deze manier kan de investering terugverdiend worden. Wielrenliefhebbers lijken aan de nieuwe realiteit te moeten wennen. Door verdere commercialisering van het wielrennen is de kans groot dat in de toekomst bij nieuwe verdeling van uitzendrechten deze vaker exclusief aan een commerciële zender verkocht gaan worden. Milaan - San Remo wist, mogelijk door de vele reclameonderbrekingen en sterke concurrentie op andere sportzenders, iets meer dan 200.000 kijkers te bereiken. Dit aantal is vrijwel gelijk met vorig jaar.

    Eurosportwielrennenexclusiefuitzendrechtenexclusieve contentItaliëNPONOSVRTSporzapublieke omroepkijkcijferskijkers

    Reacties

  1. TV-TIP Oceans

    Oceans
    RTL 4 om 07:00 uur
    Natuurliefhebbers likken hun vingers af bij deze fantastische documentaire. De makers verdwijnen letterlijk onder het wateroppervlak en laten een onbeschrijflijke schoonheid, mar ook een afschuwelijk toekomstbeeld zien, indien er niet snel iets wordt gedaan aan overbevissing, verontreiniging en andere ellende. Blij wordt je niet van deze confronterende film, die met een enkel beeld laat voelen wat Al Gore met een hele film probeerde uit te leggen. Moeder Natuur is wreed, maar de mens nog veel meer.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN WHAT MEN WANT

      Ali David is een sportagente die moet concurreren met haar mannelijke collega’s. Door een samenloop van omstandigheden kan ze ineens de gedachten van mannen horen. Met deze nieuwe gave is ze haar collega’s te slim af maar zet ze wel haar relaties, waaronder die met haar vriend, op het spel. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze komedie weggeven.

    TV-TIP Zapp Awards 2019

    Zapp Awards 2019
    NPO 3 om 19:25 uur
    Zapplive-gezichten Klaas van Kruistum en Saskia Weerstand reiken live vanuit de vorstin in Hilversum voor het vierde jaar de Zapp Awards uit. Welke jeugdprogramma's, YouTubers, artiesten en presentatoren vallen er dit jaar in de prijzen en gaan met zo'n felbegeerde Award naar huis? En misschien nog wel belangrijker: wie wint dit jaar de Veer-in-je-reet Award?

    Interview

    • *

      Miljuschka Witzenhausen

      Miljuschka in Japan

      In een poging de geheimen van de Japanse keuken te ontrafelen, waagde Miljuschka Witzenhausen zich aan extreem giftige en nog bewegende visgerechten.
      Reacties0 reactie(s)