1. Nieuws

    Eurosport wijzigt zendernaam en heeft nieuwe look & feel

    Nu sportzender Eurosport volledig eigendom van Discovery Communications is geworden, steekt de zender zichzelf in een nieuwe jas.
    Jarco Kriek
    13 november 2015
    comments 11
    Eurosport wijzigt zendernaam en heeft nieuwe look & feel

    Nu sportzender Eurosport volledig eigendom van Discovery Communications is geworden, steekt de zender zichzelf in een nieuwe jas. De nieuwe look & feel heeft de naam Fuel Your Passion meegekregen.


    Naast de nieuwe vormgeving is er ook een naamswijziging. Het hoofdkanaal van Eurosport heet voortaan Eurosport 1. Het tweede kanaal blijft de naam Eurosport 2 houden. Met de presentatie van haar nieuwe merkidentiteit en zendervormgeving daagt Eurosport, aan de hand van de nieuwe slagan Fuel Your Passion, sportfans uit om hun passie voor sport te delen. Het is het startsein van een veelbelovend nieuw hoofdstuk voor de sportzender die inmiddels volledig onder de vlag van Discovery opereert. Een grote mediacampagne moet het vernieuwde Eurosport onder de aandacht van de kijker brengen.

    Veel belovende toekomt Eurosport

    Eurosport heeft een gedenkwaardig jaar achter de rug, waarin de recente acquisitie van de exclusieve rechten voor de Olympische Spelen het absolute hoogtepunt was. Die aankoop reflecteert bij uitstek haar missie om sportfans onvergetelijke kijkervaringen te bieden en hen altijd, overal en via elk device te betrekken bij hun favoriete sport. Peter Hutton, Chief Executive Officer van Eurosport: "Eurosport is sinds jaar en dag een gevestigde naam als het gaat om live topsport coverage. Onder de vlag van Discovery hebben we nu onze groei ge-supercharged en staan we met ons prachtige merk aan het begin van een nieuw tijdperk. De lancering van deze nieuwe merkidentiteit is een grote stap voorwaarts en maakt van Eurosport de ultieme bestemming voor echte sportfans. Zij staan dan ook centraal in de nieuwe Fuel Your Passion slogan."

    Discovery volop in beweging in Europa

    Alco de Jong, Country Manager, VP van Discovery Networks Benelux: "We zijn volop in ontwikkeling, ook in de Benelux. Nieuwe, exclusieve uitzendrechten zijn daarvan het meest tastbare bewijs. Die van de Olympische Spelen natuurlijk, en van de MLS en de MotoGP. Die van Wimbledon in België en van de Serie A en Ligue 1 in Nederland. Achter de schermen zijn we druk aan het werk om onze producties verder te verbeteren. Zodat we al die mooie sportverhalen nog beter kunnen vertellen. Ik ben erg trots dat we die verhalen nu kunnen presenteren in een nieuwe en eigentijdse look and feel."

    EurosportDiscovery CommunicationsDiscoveryFuel Your Passionlook and feelvormgevingEurosport 1Eurosport 2Fuel Your PassionFormule1Formule 1F1raceracestennisAustralian OpenuitzendrechtenRoland GarrosUS OpenHopman CupATPBrisbaneSidneyuitzendrechtensportsportzenderTF1uitzendrechtensportrechtenrechten

    Reacties

  1. TV-TIP Enemy of the State

    Enemy of the State
    SBS6 om 20:00 uur
    In deze zenuwslopende actiethriller verandert Will Smith van gerespecteerde advocaat in één klap in opgejaagd wild, wanneer hij -zonder het zelf te weten- een videotape met belastend materiaal toegespeeld krijgt. Slimmeriken zien misschien een paar wendingen aankomen, maar het is allemaal strak in beeld gebracht.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET THE GIRL IN THE SPIDERS WEB

      Lisbeth Salander, het bekende personage uit de populaire Millennium-boeken, keert terug in The Girl in the Spider’s Web. Het is de eerste verfilming van de bestseller. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze dramathriller weggeven, met daarin het boek (filmeditie) en twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP The Lawyer

    The Lawyer
    NPO 3 om 20:25 uur
    Frank en Sara zijn broer en zus. Hij is een veelbelovend advocaat, zij doet het goed bij de politie. Als kind zagen ze hoe hun ouders door een autobom om het leven kwamen. Voor Frank is dat een latent verdriet, voor Sara een blinde ambitie om de waarheid te achterhalen.