1. Nieuws

    Eurosport wijzigt zendernaam en heeft nieuwe look & feel

    Nu sportzender Eurosport volledig eigendom van Discovery Communications is geworden, steekt de zender zichzelf in een nieuwe jas.
    Jarco Kriek
    13 november 2015
    comments 11
    Eurosport wijzigt zendernaam en heeft nieuwe look & feel

    Nu sportzender Eurosport volledig eigendom van Discovery Communications is geworden, steekt de zender zichzelf in een nieuwe jas. De nieuwe look & feel heeft de naam Fuel Your Passion meegekregen.


    Naast de nieuwe vormgeving is er ook een naamswijziging. Het hoofdkanaal van Eurosport heet voortaan Eurosport 1. Het tweede kanaal blijft de naam Eurosport 2 houden. Met de presentatie van haar nieuwe merkidentiteit en zendervormgeving daagt Eurosport, aan de hand van de nieuwe slagan Fuel Your Passion, sportfans uit om hun passie voor sport te delen. Het is het startsein van een veelbelovend nieuw hoofdstuk voor de sportzender die inmiddels volledig onder de vlag van Discovery opereert. Een grote mediacampagne moet het vernieuwde Eurosport onder de aandacht van de kijker brengen.

    Veel belovende toekomt Eurosport

    Eurosport heeft een gedenkwaardig jaar achter de rug, waarin de recente acquisitie van de exclusieve rechten voor de Olympische Spelen het absolute hoogtepunt was. Die aankoop reflecteert bij uitstek haar missie om sportfans onvergetelijke kijkervaringen te bieden en hen altijd, overal en via elk device te betrekken bij hun favoriete sport. Peter Hutton, Chief Executive Officer van Eurosport: "Eurosport is sinds jaar en dag een gevestigde naam als het gaat om live topsport coverage. Onder de vlag van Discovery hebben we nu onze groei ge-supercharged en staan we met ons prachtige merk aan het begin van een nieuw tijdperk. De lancering van deze nieuwe merkidentiteit is een grote stap voorwaarts en maakt van Eurosport de ultieme bestemming voor echte sportfans. Zij staan dan ook centraal in de nieuwe Fuel Your Passion slogan."

    Discovery volop in beweging in Europa

    Alco de Jong, Country Manager, VP van Discovery Networks Benelux: "We zijn volop in ontwikkeling, ook in de Benelux. Nieuwe, exclusieve uitzendrechten zijn daarvan het meest tastbare bewijs. Die van de Olympische Spelen natuurlijk, en van de MLS en de MotoGP. Die van Wimbledon in België en van de Serie A en Ligue 1 in Nederland. Achter de schermen zijn we druk aan het werk om onze producties verder te verbeteren. Zodat we al die mooie sportverhalen nog beter kunnen vertellen. Ik ben erg trots dat we die verhalen nu kunnen presenteren in een nieuwe en eigentijdse look and feel."

    EurosportDiscovery CommunicationsDiscoveryFuel Your Passionlook and feelvormgevingEurosport 1Eurosport 2Fuel Your PassionFormule1Formule 1F1raceracestennisAustralian OpenuitzendrechtenRoland GarrosUS OpenHopman CupATPBrisbaneSidneyuitzendrechtensportsportzenderTF1uitzendrechtensportrechtenrechten

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X DVD SHOPLIFTERS

      Shoplifters trok meer dan honderdduizend Nederlandse bezoekers naar de bioscoop. Dit Japanse drama, dat een Oscarnominatie voor Beste Buitenlandse Film kreeg, is vanaf nu verkrijgbaar op dvd en Video on Demand: Totaal TV mag de dvd vijf keer weggeven.

    TV-TIP Das Boot

    Das Boot
    NPO 2 om 20:00 uur
    De bemanning van de U-612 vaart in deze laatste aflevering terug naar La Rochelle. Opgelucht, maar tegelijkertijd verslagen. Om de perikelen aan boord van de U-612 te verhullen, verzint de bemanning een list.

    TV-TIP Bad Boys

    Bad Boys
    Veronica om 20:30 uur
    Een bende schurken overvalt het depot van de politie en gaat er met een grote drugspartij vandoor. Twee inspecteurs krijgen 72 uur om de zaak weer recht te zetten.

    Interview

    • *

      Bridget Maasland

      De zwakste schakel

      Precies achttien jaar na de eerste aflevering van De zwakste schakel keert Bridget Maasland terug met die knalharde kennisquiz.
      Reacties0 reactie(s)