1. Nieuws

    Exclusieve content KPN niet lineair

    KPN gaat het lineaire kanaal KPN Exclusives niet gebruiken om exclusieve content via de traditionele manier uit te zenden. Op het kanaal worden alleen promotievideo’s uitgezonden.
    Jarco Kriek
    16 november 2015
    comments 3
    Exclusieve content KPN niet lineair
    Foto: ANP

    KPN gaat het lineaire kanaal KPN Exclusives niet gebruiken om exclusieve content via de traditionele manier uit te zenden. Op het kanaal worden alleen promotievideo’s uitgezonden.


    KPN laat door partners content maken die het telecombedrijf exclusief aan klanten aanbiedt. Het gaat hierbij niet alleen om klanten met Interactieve TV. Zo kunnen klanten van de nieuwe OTT-dienst Play van KPN ook naar deze content kijken. Het bekijken van deze exclusieve content kan alleen via on demand. KPN is niet van plan om deze content met een vooraf bepaalde programmering lineair uit te gaan zenden. Dat bevestigt Marnix Laurs aan Totaal TV. KPN gelooft in de strategie dat klanten zelf bepalen wanneer en waar men naar content kan kijken. Het zal daarom exclusieve content als video on demand blijven aanbieden. KPN biedt op dit moment programma's die onder meer door Voetbal International en Helden gemaakt zijn. Het telecombedrijf wil het aanbod de komende maanden wekelijks met enkele uren uitbreiden.

    Ziggo volgt lineaire weg met exclusieve content

    Concurrent Ziggo volgt grotendeels de lineaire weg bij het aanbieden van exclusieve content. Het maakt hierbij echter wel gebruik van de terugkijkdienst Replay TV. Zo kan men eerder uitgezonden programma’s van Ziggo Sport – dat exclusief voor alle digitaal kijkende Ziggo-klanten gratis te bekijken is – tot zeven dagen terug met Replay TV terugkijken.

    KPNInteractieve TVBrusselPlay van KPNZiggo Sportexclusief contentVoetbal InternationalVIvoetbalHeldenADEAmsterdam Dance EventMOJO Concertslineairvideo on demandReplay TVZoggotvtv-serietelevisievideoOTTinternetZwarte TulpglasvezelDSLADSLVDSLstoringvideo on demandon demandZiggoDigitenneKPN CompleetHBOPluspakketKidspakkettrijple playalles in 1alles-in-1tvtelevisieinternettelefoontelefoniebellenzenderwijzigingBBC ThreeBBC FourDJAZZ.tvRTL CrimeRTL TelekidsWildHitzBBC First

    Reacties

  1. TV-TIP De mediawijsheidtest

    De mediawijsheidtest
    NPO 3 om 20:25 uur
    Filemon Wesselink en Sahil Amar Aïssa voelen bekende en onbekende Nederlanders aan de tand over mediawijsheid. Wat daarmee bedoeld wordt, is de impact van onze online samenleving. Hoeveel uur brengen we door in die digitale wereld, wat delen we allemaal en welke gevolgen heeft dat?

    Doe mee en win!

    • *

      5X BLU-RAY MISSION: IMPOSSIBLE FALLOUT

      Tom Cruise is in deze spectaculaire actiefilm terug als Ethan Hunt. Samen met zijn IMF-team bevindt hij zich in een race tegen de klok nadat een missie verkeerd afloopt. Totaal TV mag de Blu-ray van Mission: Impossible – Fallout vijf keer weggeven.

    TV-TIP 2Doc IDFA primeur: Bellingcat - Truth in a Post-Truth World

    2Doc IDFA primeur: Bellingcat - Truth in a Post-Truth World
    NPO 2 om 20:25 uur
    Sinds die aardbeiblonde meneer aan de macht is in Amerika vliegen termen als 'fake news' je om de oren. Geld voor degelijke journalistiek is er te weinig en de nieuwsstroom zwelt maar aan. Gelukkig zijn er burgerinitiatieven als Bellingcat, die nieuwe methodes ontwikkelen om dichterbij de waarheid te komen.