1. Nieuws

    Explosieve groei abonnees Eredivisie Live

    In Nederland wordt in de hoogste voetbalcompetitie in vergelijking tot andere Europese voetbalcompetities het meeste per gespeelde voetbalwedstrijd gescoord. Ook voetbalzender Eredivisie Live wist in de afgelopen maanden te scoren.
    Jarco Kriek
    21 januari 2012
    comments 0
    Explosieve groei abonnees Eredivisie Live

    In Nederland wordt in de hoogste voetbalcompetitie in vergelijking tot andere Europese voetbalcompetities het meeste per gespeelde voetbalwedstrijd gescoord. Ook voetbalzender Eredivisie Live – eigendom van de voetbalclubs – wist in de afgelopen maanden te scoren.

    Dat werd vandaag op een persconferentie van Eredivisie Live in het gebouw van producent Endemol bekendgemaakt. In het eerste gedeelte van het lopende seizoen wist de betaalzender maar liefst 100.000 nieuwe volbetaalde abonnees aan het klantenbestand toe te voegen. Daarmee komt het aantal abonnees dat een volledig betaald abonnement – dus vrij van extra kortingen en vallend buiten gratis kijkperiode door marketingacties van de voetbalzender – afneemt op dit moment op 570.000 te staan. In de prognose voor dit voetbalseizoen had de betaalzender dit aantal abonnees voor het einde van het voetbalseizoen in gedachten. De doelstelling voor dit jaar is dan ook positief naar 600.000 abonnees bijgesteld. Het gemiddeld aantal tv-huishoudens dat op dit moment naar Eredivisie Live kan kijken, is 605.000. In dit aantal zitten nog 35.000 huishoudens die door diverse acties gratis of via een niet volledig betaald abonnement naar Eredivisie Live kijken.

    Door het hoger aantal abonnees is het aantal unieke kijkers dat per weekend naar Eredivisie Live kijkt ook gestegen. Op dit moment kijken gemiddeld 1,2 miljoen unieke kijkers naar Eredivisie Live. Een stijging van 34 procent ten opzichte van het vorige voetbalseizoen toen het voetbalkanaal 900.000 unieke kijkers aan zich wist te binden.

    De omzet van Eredivisie Live groeide in het eerste gedeelte van het voetbalseizoen 2011/2012 naar 26 miljoen euro. Opvallend is ook dat de opbrengst per abonnee in dit voetbalseizoen 9 procent is gestegen. Dit komt deels doordat de betaalzender betere deals met distributeurs – de tv-aanbieders dus – wist te sluiten. Ook KPN speelt hierbij ook een belangrijke rol. Het succes van KPN Interactieve TV is voor Eredivisie Live ook een voordeel. Veel KPN-abonnees stappen van Digitenne naar Interactieve TV over. Dit houdt voor Eredivisie Live meer omzet in omdat deze klanten van een 2-kanalen product naar een 4-kanalen product overstappen. Eredivisie Live verdient meer aan het 4-kanalen product. 

    Eredivisie LiveEredivisievoetbalZiggoKPNInteractieve TVDigitenneUPCCanalDigitaalCaiwayGlashart Media

    Reacties

  1. TV-TIP Air Crash Investigation

    Air Crash Investigation
    National Geographic Channel om 20:00 uur
    Vliegtuigrampen kunnen schokkende oorzaken hebben. Huiver mee met het verhaal van een toestel dat midden in de stad een noodlanding maakte, nadat het dwars door een zwerm vogels heen was gevlogen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET THE GIRL IN THE SPIDERS WEB

      Lisbeth Salander, het bekende personage uit de populaire Millennium-boeken, keert terug in The Girl in the Spider’s Web. Het is de eerste verfilming van de bestseller. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze dramathriller weggeven, met daarin het boek (filmeditie) en twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Keuringsdienst van Waarde

    Keuringsdienst van Waarde
    NPO 3 om 20:25 uur
    Wat klopt er van de claims van fabrikanten? Neem nou het 'haasje'. Iedereen kent wel de varkens- of ossenhaas, maar ineens waren er ook haasjes van kip, zalm, forel en kalkoen. Waar zit 'ie dan precies en waarom is hij altijd net even duurder dan een filetje? De Keuringsdienst vist het uit.