1. Nieuws

    Explosieve groei abonnees Eredivisie Live

    In Nederland wordt in de hoogste voetbalcompetitie in vergelijking tot andere Europese voetbalcompetities het meeste per gespeelde voetbalwedstrijd gescoord. Ook voetbalzender Eredivisie Live wist in de afgelopen maanden te scoren.
    Jarco Kriek
    21 januari 2012
    comments 0
    Explosieve groei abonnees Eredivisie Live

    In Nederland wordt in de hoogste voetbalcompetitie in vergelijking tot andere Europese voetbalcompetities het meeste per gespeelde voetbalwedstrijd gescoord. Ook voetbalzender Eredivisie Live – eigendom van de voetbalclubs – wist in de afgelopen maanden te scoren.

    Dat werd vandaag op een persconferentie van Eredivisie Live in het gebouw van producent Endemol bekendgemaakt. In het eerste gedeelte van het lopende seizoen wist de betaalzender maar liefst 100.000 nieuwe volbetaalde abonnees aan het klantenbestand toe te voegen. Daarmee komt het aantal abonnees dat een volledig betaald abonnement – dus vrij van extra kortingen en vallend buiten gratis kijkperiode door marketingacties van de voetbalzender – afneemt op dit moment op 570.000 te staan. In de prognose voor dit voetbalseizoen had de betaalzender dit aantal abonnees voor het einde van het voetbalseizoen in gedachten. De doelstelling voor dit jaar is dan ook positief naar 600.000 abonnees bijgesteld. Het gemiddeld aantal tv-huishoudens dat op dit moment naar Eredivisie Live kan kijken, is 605.000. In dit aantal zitten nog 35.000 huishoudens die door diverse acties gratis of via een niet volledig betaald abonnement naar Eredivisie Live kijken.

    Door het hoger aantal abonnees is het aantal unieke kijkers dat per weekend naar Eredivisie Live kijkt ook gestegen. Op dit moment kijken gemiddeld 1,2 miljoen unieke kijkers naar Eredivisie Live. Een stijging van 34 procent ten opzichte van het vorige voetbalseizoen toen het voetbalkanaal 900.000 unieke kijkers aan zich wist te binden.

    De omzet van Eredivisie Live groeide in het eerste gedeelte van het voetbalseizoen 2011/2012 naar 26 miljoen euro. Opvallend is ook dat de opbrengst per abonnee in dit voetbalseizoen 9 procent is gestegen. Dit komt deels doordat de betaalzender betere deals met distributeurs – de tv-aanbieders dus – wist te sluiten. Ook KPN speelt hierbij ook een belangrijke rol. Het succes van KPN Interactieve TV is voor Eredivisie Live ook een voordeel. Veel KPN-abonnees stappen van Digitenne naar Interactieve TV over. Dit houdt voor Eredivisie Live meer omzet in omdat deze klanten van een 2-kanalen product naar een 4-kanalen product overstappen. Eredivisie Live verdient meer aan het 4-kanalen product. 

    Eredivisie LiveEredivisievoetbalZiggoKPNInteractieve TVDigitenneUPCCanalDigitaalCaiwayGlashart Media

    Reacties

  1. TV-TIP Oefeninterland voetbal (vrouwen)

    Oefeninterland voetbal (vrouwen)
    SBS6 om 13:30 uur
    De Oranje Leeuwinnen beginnen de voorbereiding op het WK met een trainingskamp in Zuid-Afrika, waar vandaag een oefeninterland gespeeld wordt tégen de nummer 48 op de FIFA-ranglijst (Oranje staat 7de). De laatste ontmoeting tussen de twee vond in 2016. Oranje won dit duel met 2-0 dankzij twee doelpunten van Vivianne Miedema.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTJES INSTANT FAMILY

      Als Pete (Mark Wahlberg) en Ellie (Rose Byrne) een gezin willen stichten, komen ze in de wereld van adoptie terecht. Wanneer ze de rebelse vijftienjarige Lizzy en haar jongere broer en zus leren kennen, krijgt het stel onverwacht in één keer drie kinderen. Dit brengt niet alleen moeilijke situaties met zich mee maar ook grappige en ontroerende momenten. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze komedie weggeven.

    TV-TIP Alaska: A year in the wild

    Alaska: A year in the wild
    Een om 18:10 uur
    Winters in Alaska, dat is bibberen. Hoewel veertien graden onder nul niet bepaald benauwd te noemen is, hadden we het kouder verwacht. De dieren moeten hoe dan ook vol aan de bak om te overleven en nog een lente mee te maken. In juli kan de zwembroek aan, want dan kan het er zomaar 19 graden zijn.

    Interview