1. Nieuws

    Focus KPN op bestaande klanten

    De focus bij KPN blijft op bestaande klanten liggen. Het telecombedrijf wil met 'cadeautjes' de huidige klanten langer aan zich binden.
    Jarco Kriek
    12 oktober 2015
    comments 11
    Focus KPN op bestaande klanten

    De focus bij KPN blijft op bestaande klanten liggen. Het telecombedrijf wil met ‘cadeautjes’ de huidige klanten langer aan zich binden. De nieuwe tv-serie Brussel is één van die cadeautjes.


    Marnix Laurs – manager Content & Partnerships bij KPN – stelde op BNR Nieuwsradio dat er bij KPN meer focus is op bestaande dan aanstaande klanten. De nieuwe tv-serie Brussel – die KPN deze zomer aankondigde – is hier een onderdeel van. Brussel komt in 2016 exclusief voor KPN-klanten beschikbaar en wordt door Leon de Winter geschreven en door Endemol geproduceerd. De tv-serie heeft een soortgelijk budget als andere Nederlandse dramaseries als Zwarte tulp. Toch wil KPN niet op de stoel van Netflix en andere videodiensten gaan zitten. Het telecombedrijf heeft een budget vrijgemaakt voor het maken van exclusief content voor eigen klanten. Maar wil zich niet als aanbieder van een eigen videodienst in de markt zetten. Hoeveel het budget voor 'cadeautjes' aan klanten is, wilde Laurs niet openbaar maken.

    KPN wil klanten blij maken

    KPN heeft een omwenteling gemaakt. Het uitgangspunt is om de huidige klanten blij te maken en een lekker gevoel bij KPN als aanbieder te laten hebben. Dat zorgt voor loyaliteit. Onder meer op deze manier wil KPN klanten langer aan zich binden. Voorheen stond de aanstaande klant meer in de aandacht. De nieuwe zienswijze van KPN lijkt vruchten af te werpen. Het aantal klanten met vaste diensten bij KPN blijft stijgen. KPN is op de Nederlandse tv-markt na Ziggo de tweede speler en heeft een marktaandeel dat richting de dertig procent loopt. 

    Binnenkort Play van KPN

    Daarnaast speelt KPN met de nieuwe tv-dienst Play van KPN in op de nieuwe manier van mediaconsumptie van een groter wordende groep Nederlanders. Met de nieuwe OTT-dienst kan men direct via internet naar meer dan twintig tv-zenders – waaronder betaalzender HBO – kijken. Ook kan men naar eerder uitgezonden programma’s kijken en van films en series uit de videobibliotheek van HBO gebruikmaken. KPN voert op dit moment met honderden gebruikers de laatste test met Play van KPN uit. De verwachting is dat de nieuwe tv-dienst op korte termijn landelijk beschikbaar komt.

    Ziggo voelt druk van KPN

    Concurrent Ziggo voelt de steeds groter wordende druk van KPN. In tegenstelling tot het telecombedrijf heeft Ziggo met een dalend aantal klanten te maken. Het kabelbedrijf richt zich hierdoor met grote reclamecampagnes juist op het binnenhalen van nieuwe klanten. Ziggo gaat hiervoor eveneens exclusief content inzetten. Het cadeautje van Ziggo bestaat niet uit een serie. Ziggo-klanten kunnen op dit moment regelmatig exclusief naar popconcerten uit muziektempel Ziggo Dome kijken. Ook is het kabelbedrijf achter de schermen bezig met een eigen sportkanaal. Hierbij wordt samengewerkt met betaalzender Sport1, dat in Liberty Global dezelfde eigenaar als Ziggo heeft. Ook zouden er gesprekken met FOX Sports plaatsvinden voor het uitzenden van live Eredivisie voetbal op het toekomstig sportkanaal van Ziggo.

    KPNInteractieve TVBrusselPlay van KPNZiggo Sporttvtv-serietelevisievideoOTTinternetZwarte TulpglasvezelDSLADSLVDSLstoringvideo on demandon demandZiggoDigitenneKPN CompleetHBOPluspakketKidspakkettrijple playalles in 1alles-in-1tvtelevisieinternettelefoontelefoniebellenzenderwijzigingBBC ThreeBBC FourDJAZZ.tvRTL CrimeRTL TelekidsWildHitzBBC First

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET FAST AND FURIOUS HOBBS AND SHAW

      Dwayne Johnson en Jason Statham zijn terug als Luke Hobbs en Deckard Shaw. Deze spectaculaire eerste stand-alone film neemt de kijker mee van Los Angeles naar Londen en van het verlaten Chernobyl naar het prachtige Samoa. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket van deze actiefilm weggeven met daarin een t-shirt en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Ockels erfenis

    Ockels erfenis
    NPO 2 om 19:25 uur
    De meeste documentaires over iconische figuren zijn alleen maar positief, met zo nu en dan een kleine kanttekening. Deze docu toont dat Wubbo Ockels helemaal niet zo een leuke man was. De Nederlandse astronaut raakte zo geobsedeerd met het redden van de aarde dat hij zijn familie verwaarloosde en collega's tegen zich in het harnas joeg.

    TV-TIP Indiana Jones and the Temple of Doom

    Indiana Jones and the Temple of Doom
    om 08:31 uur
    Na een incident in een nachtclub in Shanghai slaat Indiana Jones op de vlucht met zijn hulpje Short Round en zangeres Willie Scott. Het trio belandt in een klein dorpje waar een magische steen is gestolen en kinderen zijn ontvoerd om te werken in de mijn. Jones besluit de dorpelingen te helpen.

    Interview

    • *

      Janny van der Heijden

      Denkend aan Holland

      In Denkend aan Holland ontdekken André van Duin en Janny van der Heijden Nederland vanaf het water. Ze varen langs eeuwenoude stadjes, historische landgoederen en door natuurgebieden.
      Reacties0 reactie(s)