1. Nieuws

    Focus KPN op bestaande klanten

    De focus bij KPN blijft op bestaande klanten liggen. Het telecombedrijf wil met 'cadeautjes' de huidige klanten langer aan zich binden.
    Jarco Kriek
    12 oktober 2015
    comments 11
    Focus KPN op bestaande klanten

    De focus bij KPN blijft op bestaande klanten liggen. Het telecombedrijf wil met ‘cadeautjes’ de huidige klanten langer aan zich binden. De nieuwe tv-serie Brussel is één van die cadeautjes.


    Marnix Laurs – manager Content & Partnerships bij KPN – stelde op BNR Nieuwsradio dat er bij KPN meer focus is op bestaande dan aanstaande klanten. De nieuwe tv-serie Brussel – die KPN deze zomer aankondigde – is hier een onderdeel van. Brussel komt in 2016 exclusief voor KPN-klanten beschikbaar en wordt door Leon de Winter geschreven en door Endemol geproduceerd. De tv-serie heeft een soortgelijk budget als andere Nederlandse dramaseries als Zwarte tulp. Toch wil KPN niet op de stoel van Netflix en andere videodiensten gaan zitten. Het telecombedrijf heeft een budget vrijgemaakt voor het maken van exclusief content voor eigen klanten. Maar wil zich niet als aanbieder van een eigen videodienst in de markt zetten. Hoeveel het budget voor 'cadeautjes' aan klanten is, wilde Laurs niet openbaar maken.

    KPN wil klanten blij maken

    KPN heeft een omwenteling gemaakt. Het uitgangspunt is om de huidige klanten blij te maken en een lekker gevoel bij KPN als aanbieder te laten hebben. Dat zorgt voor loyaliteit. Onder meer op deze manier wil KPN klanten langer aan zich binden. Voorheen stond de aanstaande klant meer in de aandacht. De nieuwe zienswijze van KPN lijkt vruchten af te werpen. Het aantal klanten met vaste diensten bij KPN blijft stijgen. KPN is op de Nederlandse tv-markt na Ziggo de tweede speler en heeft een marktaandeel dat richting de dertig procent loopt. 

    Binnenkort Play van KPN

    Daarnaast speelt KPN met de nieuwe tv-dienst Play van KPN in op de nieuwe manier van mediaconsumptie van een groter wordende groep Nederlanders. Met de nieuwe OTT-dienst kan men direct via internet naar meer dan twintig tv-zenders – waaronder betaalzender HBO – kijken. Ook kan men naar eerder uitgezonden programma’s kijken en van films en series uit de videobibliotheek van HBO gebruikmaken. KPN voert op dit moment met honderden gebruikers de laatste test met Play van KPN uit. De verwachting is dat de nieuwe tv-dienst op korte termijn landelijk beschikbaar komt.

    Ziggo voelt druk van KPN

    Concurrent Ziggo voelt de steeds groter wordende druk van KPN. In tegenstelling tot het telecombedrijf heeft Ziggo met een dalend aantal klanten te maken. Het kabelbedrijf richt zich hierdoor met grote reclamecampagnes juist op het binnenhalen van nieuwe klanten. Ziggo gaat hiervoor eveneens exclusief content inzetten. Het cadeautje van Ziggo bestaat niet uit een serie. Ziggo-klanten kunnen op dit moment regelmatig exclusief naar popconcerten uit muziektempel Ziggo Dome kijken. Ook is het kabelbedrijf achter de schermen bezig met een eigen sportkanaal. Hierbij wordt samengewerkt met betaalzender Sport1, dat in Liberty Global dezelfde eigenaar als Ziggo heeft. Ook zouden er gesprekken met FOX Sports plaatsvinden voor het uitzenden van live Eredivisie voetbal op het toekomstig sportkanaal van Ziggo.

    KPNInteractieve TVBrusselPlay van KPNZiggo Sporttvtv-serietelevisievideoOTTinternetZwarte TulpglasvezelDSLADSLVDSLstoringvideo on demandon demandZiggoDigitenneKPN CompleetHBOPluspakketKidspakkettrijple playalles in 1alles-in-1tvtelevisieinternettelefoontelefoniebellenzenderwijzigingBBC ThreeBBC FourDJAZZ.tvRTL CrimeRTL TelekidsWildHitzBBC First

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X DVD SHOPLIFTERS

      Shoplifters trok meer dan honderdduizend Nederlandse bezoekers naar de bioscoop. Dit Japanse drama, dat een Oscarnominatie voor Beste Buitenlandse Film kreeg, is vanaf nu verkrijgbaar op dvd en Video on Demand: Totaal TV mag de dvd vijf keer weggeven.

    TV-TIP Typisch

    Typisch
    NPO 2 om 19:15 uur
    De camera's van Typisch strijken de komende drie weken neer in het polderdorp Zeewolde. Ontstaan in 1984, telt de jongste gemeente van het land inmiddels ruim 22.000 inwoners. We maken kennis met akkerbouwer Albert Lubberink, die naast zijn boerenbedrijf ook een theater runt.

    TV-TIP Bastille Day

    Bastille Day
    RTL 7 om 20:29 uur
    CIA-agent Sean (Idris Elba) komt op het spoor van zakkenroller Michael (Richard Madden), die per ongeluk een explosieve tas heeft gestolen. Ze gaan op zoek naar de daders, die hun terreurdaden steeds groter aanpakken.

    Interview

    • *

      Bridget Maasland

      De zwakste schakel

      Precies achttien jaar na de eerste aflevering van De zwakste schakel keert Bridget Maasland terug met die knalharde kennisquiz.
      Reacties0 reactie(s)