Formule 1 kip met gouden ei voor Ziggo
Ziggo Sport heeft bijna een miljoen kijkers getrokken en was tijdens de Formule 1-race in Canada de best bekeken zender. De zender is daarmee een grote troef voor de kabelmaatschappij.
13 june 2016
comments 5

Zondag keken bijna een miljoen mensen op het voor elke abonnee gratis kanaal 14 Ziggo Sport. Dat is bijzonder veel gezien het feit dat het marktaandeel van Ziggo ongeveer de helft van het aantal tv-aansluitingen bedraagt. Bij de concurrenten was het evenement alleen op het premiumkanaal van Ziggo Sport te zien. Voor Ziggo is het gratis vertonen van de Formule 1 belangrijk om abonnees te winnen. Komend weekeinde wordt in Baku, Azerbeidzjan, de volgende race verreden. Het plan is om ook die weer uit te zenden. Opmerkelijk is dat Ziggo als reclame-uitingen over de beschikbaarheid van Formule 1 niet-klanten een speciaal blad over de Formule 1 stuurde. Deze post is geadresseerd gestuurd naar bijvoorbeeld klanten van KPN.
ZiggoZiggo SportFormule 1Max VerstappenF1