1. Nieuws

    Formule 1 vaker alleen op betaalzender

    Formule 1-liefhebbers die zonder aanvullend abonnement op een betaalzender hun favoriete sport live willen volgen, krijgen ook in Nederland in de toekomst minder kijkmogelijkheden.
    Jarco Kriek
    29 januari 2018
    comments 2
    Formule 1 vaker alleen op betaalzender
    Foto ANP

    Zo verdwijnt de Formule 1 na het komende seizoen vanaf 2019 in het Verenigd Koninkrijk achter de betaalmuur. De Nederlandse satellietkijker kan dit seizoen nog via de Astra2-satelliet nog enkele, maar zeker niet alle, races ongecodeerd via Channel 4 bekijken. En daarna is deze free to air-kijkmogelijkheid voorbij. Vanaf 2019 is de Formule 1 in het Verenigd Koninkrijk exclusief bij betaalzender Sky Sports te zien. Wie in Nederland dan zonder abonnement op een betaalzender naar Formule 1 wil kijken, kan alleen nog bij het Duitse RTL terecht. Deze zender verlengde juist onlangs de uitzendrechtenovereenkomst waardoor de komende jaren de kwalificaties en races van alle Formule 1 Grand Prixes op deze zender te zien blijven.

     

    Ziggo Sport

    In Nederland heeft Ziggo Sport in ieder geval het komende jaar nog de uitzendrechten van de Formule 1 in bezit. De prestaties van onder meer Max Verstappen zijn voor alle Ziggo-abonnees via het digitale basiskanaal Ziggo Sport op voorkeuzekanaal 14 te volgen. Bij vrijwel alle overige Nederlandse aanbieders kan de Formule 1 met een aanvullend betaalabonnement op Ziggo Sport Totaal gevolgd worden. Het commentaar van Olav Mol is daarnaast wereldwijd via internet op radiozender Grand Prix Radio te beluisteren. In de komende maanden wordt duidelijk wie na het komende seizoen in Nederland de Formule 1 gaat uitzenden.

    Formule 1F1uitzendrechtenbetaalzenderSky SportsSkyChannel 4satellietAstra2ongecodeerdfree to airZiggo SportRTLRTL DuitslandGrand Prix Radio

    Reacties

  1. TV-TIP De mediawijsheidtest

    De mediawijsheidtest
    NPO 3 om 20:25 uur
    Filemon Wesselink en Sahil Amar Aïssa voelen bekende en onbekende Nederlanders aan de tand over mediawijsheid. Wat daarmee bedoeld wordt, is de impact van onze online samenleving. Hoeveel uur brengen we door in die digitale wereld, wat delen we allemaal en welke gevolgen heeft dat?

    Doe mee en win!

    • *

      5X BLU-RAY MISSION: IMPOSSIBLE FALLOUT

      Tom Cruise is in deze spectaculaire actiefilm terug als Ethan Hunt. Samen met zijn IMF-team bevindt hij zich in een race tegen de klok nadat een missie verkeerd afloopt. Totaal TV mag de Blu-ray van Mission: Impossible – Fallout vijf keer weggeven.

    TV-TIP 2Doc IDFA primeur: Bellingcat - Truth in a Post-Truth World

    2Doc IDFA primeur: Bellingcat - Truth in a Post-Truth World
    NPO 2 om 20:25 uur
    Sinds die aardbeiblonde meneer aan de macht is in Amerika vliegen termen als 'fake news' je om de oren. Geld voor degelijke journalistiek is er te weinig en de nieuwsstroom zwelt maar aan. Gelukkig zijn er burgerinitiatieven als Bellingcat, die nieuwe methodes ontwikkelen om dichterbij de waarheid te komen.