1. Nieuws

    Fors klantverlies voor UPC in 2013

    UPC heeft in het laatste kwartaal van 2013 ruim 21.000 klanten verloren. Daar staat wel tegenover dat meer klanten Alles-in-1-abonnementen afnemen.
    Jarco Kriek
    14 februari 2014
    comments 20
    Fors klantverlies voor UPC in 2013
    UPC heeft in het laatste kwartaal van 2013 ruim 21.000 klanten verloren. Daar staat wel tegenover dat meer klanten Alles-in-1-abonnementen afnemen. Ook steeg het aantal digitale tv-klanten.

    Voor UPC – en alle overige aanbieders – is het Alles-in-1 of triple play belangrijk. Omdat klanten drie diensten – tv, internet en radio – in één pakket afnemen, stijgt de maandelijkse besteding per abonnee. Ondanks het toch wel forse klantverlies steeg, door de toename van Alles-in-1, toch de omzet. Bij UPC nemen rond een miljoen klanten een Alles-in-1-pakket af. Daar komen ook nog meer dan 100.000 klanten bij die twee diensten bij het kabelbedrijf afnemen. Hierdoor komt het aantal dual- en triple play-klanten op 1,1 miljoen, een stijging van 30.000 binnen drie maanden. Mede hierdoor steeg het aantal klanten met breedbandinternetdiensten in het vierde kwartaal van 2013 met 14.500. Het aantal telefoonklanten steeg met 6900.

    UPC blijft klanten verliezen

    In de laatste drie maanden van 2013 verloor UPC 21.000 klanten. Dat zorgt ervoor dat het kabelbedrijf over het gehele jaar 95.700 klanten is kwijtgeraakt. Vooral de sterke concurrentie van aanbieders die Alles-in-1-diensten via glasvezel- en DSL-netwerken aanbieden, is hier de oorzaak van. De sterke groei van digitale tv-klanten is bij UPC verdwenen. In het laatste kwartaal van 2013 kwamen er 6.600 digitale tv-klanten bij. Hierdoor werd de grens van 1,1 miljoen gepasseerd. Over het gehele jaar 2013 betekent dit een toename van 30.100 klanten. Bij UPC is digitale tv – behoudens het ongecodeerd basispakket dat bij het standaardabonnement wordt geleverd – een aanvullend abonnement waarbij de digitale tv-decoder of CI+ module in bruikleen wordt geleverd.

    Duidelijke strategie

    Guido Nap, financieel directeur van UPC licht toe: "In het vierde kwartaal zien wij duidelijk dat onze  strategie, met meer internetsnelheid en meer televisie tegen concurrerende tarieven, aanslaat. Onze huidige en nieuwe klanten stappen over naar de nieuwe abonnementen en nemen meer producten van ons af. Bijna 25 procent van hen beschikt nu over 120 Mb/s. En we bieden nog meer, want vanaf april is de uitrol van wifispots rond en is 200 Mb/s snelheid beschikbaar in ons gehele verzorgingsgebied."
    UPCUPC NederlandAlles-in-1tvinternettelevisietelefoonklantverliesdigitaalanaloogjaarcijferskwartaalcijferskabelmediaboxCI+abonnementabonnementen

    Reacties

  1. TV-TIP Hier zijn de Van Rossems

    Hier zijn de Van Rossems
    NPO 2 om 20:25 uur
    Het is onduidelijk of broers en zus Van Rossem ten tijde van de foto op de heenweg naar of de terugweg van Almere waren. Er is een hoop af te lezen van die gezichten, maar dat is altijd het geval. Wat hebben ze te zoeken in deze redelijk nieuwe stad? Vincent gaat lek op de architectuur, Sis ontdekt landschapskunst en Maarten moppert over de zeespiegel.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD BLACK LIGHTNING

      Na een pauze van negen jaar keert Pierce terug als elektrische superheld om ‘t stadje Freeland uit de angstgreep van een lokale bende te redden. Totaal TV mag de dvd van deze superheldenserie vijf keer weggeven.

    TV-TIP Zodiac

    Zodiac
    SBS9 om 20:30 uur
    Net als in Seven, de doorbraak van regisseur David Fincher, waart in Zodiac een seriemoordenaar rond, die er lol in heeft om de politie te treiteren. Niet door creatief te slachten, maar door er creatief over op te scheppen. Een film over een van de meest intrigerende, nooit opgeloste moordzaken in de Amerikaanse geschiedenis die je van begin tot eind vasthoudt.

    Interview