1. Nieuws

    Fors klantverlies voor UPC in 2013

    UPC heeft in het laatste kwartaal van 2013 ruim 21.000 klanten verloren. Daar staat wel tegenover dat meer klanten Alles-in-1-abonnementen afnemen.
    Jarco Kriek
    14 february 2014
    comments 20
    Fors klantverlies voor UPC in 2013
    UPC heeft in het laatste kwartaal van 2013 ruim 21.000 klanten verloren. Daar staat wel tegenover dat meer klanten Alles-in-1-abonnementen afnemen. Ook steeg het aantal digitale tv-klanten.

    Voor UPC – en alle overige aanbieders – is het Alles-in-1 of triple play belangrijk. Omdat klanten drie diensten – tv, internet en radio – in één pakket afnemen, stijgt de maandelijkse besteding per abonnee. Ondanks het toch wel forse klantverlies steeg, door de toename van Alles-in-1, toch de omzet. Bij UPC nemen rond een miljoen klanten een Alles-in-1-pakket af. Daar komen ook nog meer dan 100.000 klanten bij die twee diensten bij het kabelbedrijf afnemen. Hierdoor komt het aantal dual- en triple play-klanten op 1,1 miljoen, een stijging van 30.000 binnen drie maanden. Mede hierdoor steeg het aantal klanten met breedbandinternetdiensten in het vierde kwartaal van 2013 met 14.500. Het aantal telefoonklanten steeg met 6900.

    UPC blijft klanten verliezen

    In de laatste drie maanden van 2013 verloor UPC 21.000 klanten. Dat zorgt ervoor dat het kabelbedrijf over het gehele jaar 95.700 klanten is kwijtgeraakt. Vooral de sterke concurrentie van aanbieders die Alles-in-1-diensten via glasvezel- en DSL-netwerken aanbieden, is hier de oorzaak van. De sterke groei van digitale tv-klanten is bij UPC verdwenen. In het laatste kwartaal van 2013 kwamen er 6.600 digitale tv-klanten bij. Hierdoor werd de grens van 1,1 miljoen gepasseerd. Over het gehele jaar 2013 betekent dit een toename van 30.100 klanten. Bij UPC is digitale tv – behoudens het ongecodeerd basispakket dat bij het standaardabonnement wordt geleverd – een aanvullend abonnement waarbij de digitale tv-decoder of CI+ module in bruikleen wordt geleverd.

    Duidelijke strategie

    Guido Nap, financieel directeur van UPC licht toe: "In het vierde kwartaal zien wij duidelijk dat onze  strategie, met meer internetsnelheid en meer televisie tegen concurrerende tarieven, aanslaat. Onze huidige en nieuwe klanten stappen over naar de nieuwe abonnementen en nemen meer producten van ons af. Bijna 25 procent van hen beschikt nu over 120 Mb/s. En we bieden nog meer, want vanaf april is de uitrol van wifispots rond en is 200 Mb/s snelheid beschikbaar in ons gehele verzorgingsgebied."
    UPCUPC NederlandAlles-in-1tvinternettelevisietelefoonklantverliesdigitaalanaloogjaarcijferskwartaalcijferskabelmediaboxCI+abonnementabonnementen

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • Bad Boys For Life

      5X2 KAARTEN BAD BOYS FOR LIFE

      Will Smith en Martin Lawrence zijn terug als Mike Lowrey en Marcus Burnett in het langverwachte Bad Boys For Life. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes voor deze actiefilm weggeven.

    TV-TIP Keuringsdienst van Waarde

    Keuringsdienst van Waarde
    NPO 3 om 20:25 uur
    Ook in Nederland zet je met gemak een bordje paella op tafel. Maar in hoeverre lijkt dit op het gerecht dat je in Spanje voorgeschoteld krijgt?

    TV-TIP Face the Beast

    Face the Beast
    History om 20:30 uur
    Face the Beast onderzoekt massamoorden die gepleegd zijn door roofdieren. In deze aflevering staan moordlustige krokodillen centraal.

    Interview

    • Netflix Original Ares Lisa Smit

      Lisa Smit

      Ares

      Lisa Smit (26) speelt een van de hoofdrollen in de eerste Nederlandse Netflix-original serie Ares, die vanaf 17 januari te bekijken is. Deze psychologische horrorserie telt acht afleveringen en wordt in meer dan 190 landen uitgebracht!
      Reacties0 reactie(s)