1. Nieuws

    Forse abonneegroei KPN Interactieve TV

    KPN heeft 2015 afgesloten met een forse groei van het aantal klanten die het tv-product Interactieve TV afnemen. Het telecombedrijf zag het aantal klanten met 265.000 stijgen.
    Jarco Kriek
    3 februari 2016
    comments 8
    Forse abonneegroei KPN Interactieve TV
    Foto: ANP

    KPN heeft 2015 afgesloten met een forse groei van het aantal klanten die het tv-product Interactieve TV afnemen. Het telecombedrijf zag het aantal klanten vorig jaar met 265.000 stijgen. Dat blijkt uit de financiële cijfers over het vierde kwartaal van 2015.


    KPN zag het aantal abonnees van Interactieve TV in de laatste drie maanden van 2015 met 69.000 stijgen. In totaal wordt in 1.864.000 huishoudens tv-content via KPN Interactieve TV geconsumeerd. De meeste Interactieve TV-klanten gebruiken dit tv-product via het koperdraad. Via het kwalitatief betere glasvezelnetwerk kijken 722.000 huishoudens naar Interactieve TV van KPN.

    Meer TV van KPN

    Om beter aan de wensen van klanten te voldoen, introduceerde KPN de dienst Meer TV. Hiermee kan men Over The Top (OTT) direct via de tv-decoder van KPN van videodiensten als YouTube en Netflix gebruikmaken. KPN is op dit moment de enige aanbieder in Nederland die Netflix direct via de tv-decoder aanbiedt.

    Triple Play belangrijk voor KPN

    Bij KPN neemt 56 procent van het aantal abonnees die vaste markt-diensten afnemen een triple play-abonnement bestaande uit Interactieve TV, internet en bellen af. In het vierde kwartaal steeg het aantal triple play-abonnementen met 46.000.

    Concurrentie Ziggo

    KPN is op de vaste markt in een concurrentiestrijd met Ziggo verwikkeld. KPN ziet het aantal klanten hierdoor wel stijgen, maar het zorgt er wel voor dat door hoge kortingen minder aan de verkoop van abonnementen wordt verdiend.

    KPNInteractieve TVglasvezelkoperdraadDSLADSLVDSLtriple playtvtelevisieinternettelefoonbellentelefonietelefoonvaste markttriple playquad playZiggoconcurrentieMeer TVMeerTVNetflixYouTubeover the topOTTHDHD-zendersbandbreedtebeeldkwaliteitArisNPO 1NPO 2NPO 3RTL 4RTL 5RTL 7RTL 8SBS6Net5Veronicatvtelevisiedecodertv-decoferfirmwaresoftwarefirmwareupdatesoftwaareupdate

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET THE HUSTLE

      The Hustle draait om twee vrouwelijke oplichters die elkaar per toeval ontmoeten. De elegante Josephine leert de nog amateuristische Penny de kneepjes van het oplichtersvak. Totaal TV mag van deze hilarische komedie vijf keer een VIP-pakket weggeven, met daarin een telefoonring, een powerbank in de vorm van lippenstift én natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Jack Reacher: Never Go Back

    Jack Reacher: Never Go Back
    om 14:00 uur
    Met twintig Reacher-boeken van Lee Child, kon Cruise alle kanten op met zijn bikkelharde personage. Hij koos ervoor de menselijke kant van de geweldenaar te verkennen in een film die zwaarder leunt op de personages en minder op plot. Als Reacher een contact bij het leger wil opzoeken, blijkt dat zij op verdenking van hoogverraad is opgepakt. Hij ruikt direct onraad en inderdaad: als hij haar wil helpen, zitten er al snel achter ongure types achter hem aan.

    TV-TIP NCIS: Los Angeles

    NCIS: Los Angeles
    Net5 om 20:30 uur
    Het hing er een beetje om, maar de fans van NCIS: Los Angeles kunnen opgelucht ademhalen: het tiende seizoen, dat vanavond bij ons z’n finale beleeft, zal niet het laatste zijn. Nog meer goed nieuws: vanaf deze maand staat het achtste seizoen van de serie in z’n geheel op Videoland.

    Interview

    • *

      Beau van Erven Dorens

      Beau en de veteranen

      Beau van Erven Dorens duikt weer de samenleving in. Dit keer trekt hij zich het lot aan van zeven getraumatiseerde oorlogsveteranen.
      Reacties0 reactie(s)