1. Nieuws

    FOX Sports maakt kijken voetbal in cafés fors duurder

    Eredivisie Media & Marketing heeft niet alleen kijken naar live voetbal voor de consument fors duurder gemaakt. Ook horecagelegenheden gaan meer voor voetbal betalen.
    Jarco Kriek
    23 augustus 2013
    comments 0
    FOX Sports maakt kijken voetbal in cafés fors duurder

    Eredivisie Media & Marketing heeft niet alleen kijken naar live voetbal voor de consument fors duurder gemaakt. Ook horecagelegenheden gaan meer voor voetbal betalen.

    De prijs van aan maandabonnement voor cafés, sportkantines, restaurants en andere horecagelegenheden wordt vanaf 1 september met meer dan 65 procent verhoogd naar 99 euro. Op dit moment betalen horecagelegenheden nog 59 euro per maand. Het nieuwe prijsbeleid voor vertoning in openbare ruimten is een voortzetting van de internationale strategie van Fox International Channels, het mediabedrijf van Rupert Murdoch. In Nederland zijn de uitzendrechten en betaalzender FOX Sports in handen van Eredivisie Media & Marketing. Fox International Channels heeft een meerderheidsbelang in dit bedrijf. In andere landen waar Murdoch de voetbalrechten in handen heeft, is de prijs voor het zogenaamde public viewing ook met vijftig tot honderd procent verhoogd.

    Vooral timing valt bij Horeca verkeerd

    Koninklijke Horeca Nederland is vooral verbolgen over het tijdstip van het informeren van horecagelegenheden. Die kregen deze maand een brief met de aangekondigde prijsverhoging op de mat. Precies in een periode waarin het vanwege het zomerseizoen voor cafés en restaurants topdrukte is. Ook wordt FOX Sports verweten dat men niet van tevoren met Koninklijke Horeca Nederland over de prijsverhoging contact heeft opgenomen. Zeker nu de horeca de gevolgen van de economische crisis door mindere consumentenbesteding steeds harder gaat voelen, komt een verhoging van bijna vijfhonderd euro per jaar voor een voetbalabonnement op een slecht tijdstip. FOX Sports heeft tegen BNR Nieuwsradio gezegd dat men extra verkopers voor de afdeling public viewing heeft aangenomen om het nieuwe prijsbeleid proactief aan horeca-uitbaters uit te leggen. Koninklijk Horeca Nederland is daarnaast op directieniveau met FOX Sports in gesprek om tot een mogelijk lagere prijsverhoging te komen.

    FOXFox International Channels BeneluxFOX Sports EredivisieFOX Sports InternationalvoetbaleredivisiehorecaprijsverhogingRupert Murdoch

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X DVD SHOPLIFTERS

      Shoplifters trok meer dan honderdduizend Nederlandse bezoekers naar de bioscoop. Dit Japanse drama, dat een Oscarnominatie voor Beste Buitenlandse Film kreeg, is vanaf nu verkrijgbaar op dvd en Video on Demand: Totaal TV mag de dvd vijf keer weggeven.

    TV-TIP Das Boot

    Das Boot
    NPO 2 om 20:00 uur
    De bemanning van de U-612 vaart in deze laatste aflevering terug naar La Rochelle. Opgelucht, maar tegelijkertijd verslagen. Om de perikelen aan boord van de U-612 te verhullen, verzint de bemanning een list.

    TV-TIP Those Who Kill

    Those Who Kill
    NPO 3 om 20:30 uur
    Hoewel het halve land in 2011 nagelbijtend voor de tv zat, trok het Deense TV2 na het eerste seizoen toch de stekker uit Those Who Kill. Er volgden weliswaar nog wat remakes, waaronder De Jacht op SBS6, maar daarna werd het stil rond speurdersduo Bach en Cedergren. Totdat Viaplay, zeg maar het Scandinavische Videoland, de serie begin dit jaar nieuw leven inblies. Met een nieuwe cast én een nieuw verhaal. Het tweede seizoen start met de speurtocht naar de zeventienjarige Julie, een zaak die rechercheur Jan Michelsen al een half jaar wakker houdt.

    Interview

    • *

      Bridget Maasland

      De zwakste schakel

      Precies achttien jaar na de eerste aflevering van De zwakste schakel keert Bridget Maasland terug met die knalharde kennisquiz.
      Reacties0 reactie(s)