Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    FOX Sports schiet raak

    FOX Sports werd dit weekend door Nederlanders goed op de televisie gevonden. Dit kwam natuurlijk door het live verslag van Ajax – PSV.
    Jarco Kriek
    3 february 2020
    comments 0
    Eredivisie FOX Sports PSV Konstantinos Mitroglou
    Foto ProShots

    De wedstrijd Ajax – PSV werd volgens de meters van Stichting Kijkonderzoek door 1,276 miljoen Nederlanders bekeken. Dat is beter dan bijvoorbeeld de nieuwe quiz van Linda de Mol, waarover in de tv-wereld jubelend wordt gesproken. Maar de prestatie van FOX Sports wordt nog indrukwekkender als we dieper in het huiskamerbereik van het kanaal FOX Sports 1 kijken, waar de voetbaltopper op werd uitgezonden.

     

    Veel kijkers

    Waar zenders in het basispakket – zoals NPO 1, RTL 4 en SBS6 – in meer dan 7 miljoen Nederlandse woonkamers te bekijken is, ligt dit aantal bij FOX Sports 1 veel lager. Dit voetbalkanaal is met het basis tv-abonnement zonder meerkosten bij KPN, Canal Digitaal, Online.nl en T-Mobile beschikbaar. Het gaat hierbij om een groep van ongeveer drie miljoen huishoudens. Daarnaast heeft FOX Sports ongeveer 700.000 abonnees. Van dit aantal is een belangrijk deel afkomstig van de aanbieders die FOX Sports 1 in het basispakket aanbieden. Omdat precieze aantallen niet bekend zijn, kan naar schatting gezegd worden dat ongeveer 3,5 miljoen huishoudens toegang tot FOX Sports 1 hebben. In dit licht betekent een kijkersaantal van 1,276 miljoen een uitermate goede kijkdichtheid voor het voetbalkanaal.

     

    VodafoneZiggo

    Het aantal huishoudens dat met het basis tv-abonnement naar FOX Sports 1 kan kijken, kan dit jaar nog verder uitbreiden. VodafoneZiggo – de eigenaar van distributeur Ziggo – en Eredivisie Media & Marketing zijn in onderhandeling over een nieuwe distributieovereenkomst aangaande FOX Sports. De huidige overeenkomst eindigt na dit voetbalseizoen. VodafoneZiggo krijgt hetzelfde aanbod voor doorgifte van de kanalen van FOX Sports als alle andere distributeurs. VodafoneZiggo heeft op dit moment nog een oude overeenkomst met een inkoopprijs voor alle klanten die daadwerkelijk een FOX Sports-abonnement kopen. In de nieuwe constructie dient VodafoneZiggo voor iedere Ziggo-klanten – of deze nu wel of niet een FOX Sports-abonnement koopt – een vaste afdracht per maand voor doorgifte van FOX Sports af te dragen. Het gaat om een bedrag van ongeveer €2,50 per abonnee per maand. Als VodafoneZiggo akkoord met de nieuwe voorwaarden gaat, kan het daarna wel net als KPN, Canal Digitaal, Online.nl en T-Mobile FOX Sports 1 in het basispakket aan klanten van kabelbedrijf Ziggo leveren.

    FOX SportsFOX Sports 1kijkcijfersSKOvoetbaldistributiedistributieovereenkomstEredivisie Media & MarketingEMMZiggoVodafoneZiggo

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • Daniel Craig Collection

      Win de Daniel Craig Collection

      Daniel Craig kruipt dit jaar in No Time to Die voor de laatste keer in de huid van de geliefde geheime agent. De Daniel Craig Collection bundelt al zijn Bond-films tot dusver. Totaal TV mag deze boxset met Casino Royale, Quantum of Solace, Skyfall en Spectre drie keer weggeven.

    TV-TIP Demolition Man

    Demolition Man
    Veronica om 20:00 uur
    In 1996 worden een crimineel en een politieagent allebei ingevroren. In het jaar 2032 weet de crimineel te ontsnappen.

    TV-TIP Brigitte Kaandorp - Eh...

    Brigitte Kaandorp - Eh...
    SBS6 om 20:25 uur
    Brigitte Kaandorp is inmiddels alweer een paar jaartjes ouder en wijzer. Ze heeft voldoende hilarische verhalen te vertellen.

    Interview

    • Winston Gerschtanowitz in Marble Mania

      Winston Gerschtanowitz

      Marble Mania

      In de familieshow Marble Mania strijden drie BN’ers in verschillende behendigheidsspellen en spectaculaire knikkerraces tegen elkaar. Presentator Winston Gerschtanowitz staat de knikkeraars bij. De races worden van commentaar voorzien door Jack van Gelder. We spraken Winston over deze nieuwe show.
      Reacties0 reactie(s)