Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    FOX Sports schiet raak

    FOX Sports werd dit weekend door Nederlanders goed op de televisie gevonden. Dit kwam natuurlijk door het live verslag van Ajax – PSV.
    Jarco Kriek
    3 februari 2020
    comments 0
    Eredivisie FOX Sports PSV Konstantinos Mitroglou
    Foto ProShots

    De wedstrijd Ajax – PSV werd volgens de meters van Stichting Kijkonderzoek door 1,276 miljoen Nederlanders bekeken. Dat is beter dan bijvoorbeeld de nieuwe quiz van Linda de Mol, waarover in de tv-wereld jubelend wordt gesproken. Maar de prestatie van FOX Sports wordt nog indrukwekkender als we dieper in het huiskamerbereik van het kanaal FOX Sports 1 kijken, waar de voetbaltopper op werd uitgezonden.

     

    Veel kijkers

    Waar zenders in het basispakket – zoals NPO 1, RTL 4 en SBS6 – in meer dan 7 miljoen Nederlandse woonkamers te bekijken is, ligt dit aantal bij FOX Sports 1 veel lager. Dit voetbalkanaal is met het basis tv-abonnement zonder meerkosten bij KPN, Canal Digitaal, Online.nl en T-Mobile beschikbaar. Het gaat hierbij om een groep van ongeveer drie miljoen huishoudens. Daarnaast heeft FOX Sports ongeveer 700.000 abonnees. Van dit aantal is een belangrijk deel afkomstig van de aanbieders die FOX Sports 1 in het basispakket aanbieden. Omdat precieze aantallen niet bekend zijn, kan naar schatting gezegd worden dat ongeveer 3,5 miljoen huishoudens toegang tot FOX Sports 1 hebben. In dit licht betekent een kijkersaantal van 1,276 miljoen een uitermate goede kijkdichtheid voor het voetbalkanaal.

     

    VodafoneZiggo

    Het aantal huishoudens dat met het basis tv-abonnement naar FOX Sports 1 kan kijken, kan dit jaar nog verder uitbreiden. VodafoneZiggo – de eigenaar van distributeur Ziggo – en Eredivisie Media & Marketing zijn in onderhandeling over een nieuwe distributieovereenkomst aangaande FOX Sports. De huidige overeenkomst eindigt na dit voetbalseizoen. VodafoneZiggo krijgt hetzelfde aanbod voor doorgifte van de kanalen van FOX Sports als alle andere distributeurs. VodafoneZiggo heeft op dit moment nog een oude overeenkomst met een inkoopprijs voor alle klanten die daadwerkelijk een FOX Sports-abonnement kopen. In de nieuwe constructie dient VodafoneZiggo voor iedere Ziggo-klanten – of deze nu wel of niet een FOX Sports-abonnement koopt – een vaste afdracht per maand voor doorgifte van FOX Sports af te dragen. Het gaat om een bedrag van ongeveer €2,50 per abonnee per maand. Als VodafoneZiggo akkoord met de nieuwe voorwaarden gaat, kan het daarna wel net als KPN, Canal Digitaal, Online.nl en T-Mobile FOX Sports 1 in het basispakket aan klanten van kabelbedrijf Ziggo leveren.

    FOX SportsFOX Sports 1kijkcijfersSKOvoetbaldistributiedistributieovereenkomstEredivisie Media & MarketingEMMZiggoVodafoneZiggo

    Reacties

  1. TV-TIP WK Veldrijden

    WK Veldrijden
    NPO 1 om 15:03 uur
    Hoewel Marianne Vos zich vorig jaar voor de zevende keer de regenboog­trui infietste, is niet de kannibaal uit ’s-Hertogenbosch, maar Fem van Empel de favoriet voor de wereldtitel. Het talent uit Den Dungen reeg de wereldbekerzeges afgelopen tijd aan elkaar, maar kwam tijdens het NK vorig maand verrassend adem tekort. De nationale titel ging naar Puck Pieterse, die in Hoogerheide niet alleen haar Nederlandse concurrentie, maar ook het internationale veld eruit wil peddelen.

    TV-TIP Serengeti

    Serengeti
    NPO 1 om 19:05 uur
    Het leven op de eindeloze grasvlaktes van de Serengeti leek even rustig voort te kabbelen, maar oplaaiende vetes blijken nooit ver weg. Terwijl Tamu, een pasgeboren gazellekalfje, zijn eerste wiebelige stappen zet, wordt hij beloerd door de hongerige jakhalzen Shavu en Shaba. Maar ook zij hebben hun problemen. Hun pups zijn het huis uitgetreiterd door een legertje agressieve mieren en zijn nu onvindbaar. Weten pa en moe hun kroost op te sporen?

    Interview

    • *

      Maarten Remmers

      Keuringsdienst van Waarde

      Verslaggever en researcher Maarten Remmers zoekt in Keuringsdienst van Waarde naar de verhalen achter producten.
      Reacties0 reactie(s)