1. Nieuws

    Geadresseerde huis aan huis-reclame KPN over 'nieuw netwerk' met VDSL halve waarheid

    KPN spant van alle telecombedrijven de kroon waar het gaat om geadresseerde huis aan huis-reclame om consumenten mee te winnen. Maar is alles wat daarin staat waar?
    Jan-Hein Visser
    22 augustus 2018
    comments 6
    Geadresseerde huis aan huis-reclame KPN over 'nieuw netwerk' met VDSL halve waarheid

    KPN voert omvangrijke en zonder twijfel kostbare reclamecampagnes met direct mailings en op een schaal die geen enkele telecomprovider hanteert. Huis aan huis worden folders met uitgebreide informatie over een VDSL-upgrade verspreid met na een paar weken nog een kaart als reminder. In Ridderkerk valt deze campagne nu naadloos samen met die van Efiber, dat de inwoners probeert te winnen voor glasvezel.

     

    Sneller internet via oude kopernetwerk

    KPN voert de internetsnelheden in steeds meer plaatsen op door wijkkasten, die zijn aangesloten op de glasvezel-backbones, naar VDSL op te waarderen; een opvolger van het aloude ADSL. Volgens de folders van KPN ligt bij de geadresseerden zelfs 'een nieuw netwerk in de straat' maar die bewering als dusdanig is in heel wat gevallen helemaal niet waar. Vanuit de wijkcentrale naar huis betreft het in alle gebieden waar geen glasvezel FTTH wordt aangelegd een huisaansluiting op het oude kopernetwerk. En dat legt het bijna altijd af tegen bijvoorbeeld het Ziggo coaxkabelnetwerk en al helemaal tegenover glasvezel aan huis. Toch zijn na een upgrade met VDSL techniek nu veel hogere internetsnelheden mogelijk. Volgens KPN is dan maximaal 200 MB down en 10 MB upload beschikbaar.

    KPNVDSLReclameiptvglasvezelEfiberFTTHRidderkerkZiggoCoax

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET FAST AND FURIOUS HOBBS AND SHAW

      Dwayne Johnson en Jason Statham zijn terug als Luke Hobbs en Deckard Shaw. Deze spectaculaire eerste stand-alone film neemt de kijker mee van Los Angeles naar Londen en van het verlaten Chernobyl naar het prachtige Samoa. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket van deze actiefilm weggeven met daarin een t-shirt en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Keuringsdienst van Waarde: Terug naar de basis

    Keuringsdienst van Waarde: Terug naar de basis
    NPO 3 om 20:25 uur
    Steeds meer zoutjes, chips, nootjes en rijstwafels worden verkocht met bbq-smaak. Maar wat is dat voor smaak? Een maiskolf smaakt immers anders dan een speklap. Proef je vlees, vuur, rook of de ongewassen vingers van je oom?

    TV-TIP Operatie beveiliging

    Operatie beveiliging
    SBS6 om 20:30 uur
    Terwijl de hele festivalweide met de neus in de wind staat te genieten van hun favoriete artiest, staan er een paar vogels met een grote V op hun borst de andere kant op te kijken. Wat zijn ze belangrijk, de beveiligers die ervoor zorgen dat de boel niet oververhit raakt. Want ja, iemand moet het doen.

    Interview

    • *

      Coen Verbraak

      In de beste families

      In de beste families draait om grote levensthema’s die we allemaal meemaken. In het eerste seizoen praat Verbraak met broers en zussen.
      Reacties0 reactie(s)