Na storing geen standaardvergoeding Ziggo

Woensdag is de klantenservice van Ziggo nog druk doende om klagende abonnees na de omvangrijke en langdurige storing zowel schriftelijk als telefonisch te woord te staan. De storingen met diverse tv-diensten zijn intussen helemaal opgelost, maar het opnieuw opstarten van mediaboxen verloopt niet altijd vlekkeloos. Dat komt deels doordat abonnees deze tijdens de storing gingen resetten, hetgeen averechts werkte. De vaste telefoonlijn was daarna bijvoorbeeld in diverse gevallen ook nog eens weg. En dat is vooral vervelend voor wie van die verbinding afhankelijk is. Voor een deel van de klanten die te maken hadden met de omvangrijke storing bij provider Ziggo is daarom compensatie mogelijk in de vorm van een eenmalige korting of tijdelijk gratis extra dienst. Nadrukkelijk gaat het dus alléén om abonnees bij wie telefonie uitviel. De storing die voor het kabelbedrijf overmacht was, trof ook niet alle tv-diensten. Via bijvoorbeeld Ziggo Go kon wel worden gekeken net als via lineaire tv-kanalen.