1. Nieuws

    Geen reclame en storende logo’s grote voordelen online kijken

    Enkele factoren zorgen voor een snellere afkeer van Nederlanders voor traditioneel tv-kijken. Het geklaag over de vele reclameonderbrekingen wordt luider. Maar er zijn meer redenen.
    Jarco Kriek
    13 januari 2019
    comments 5
    Geen reclame en storende logo’s grote voordelen online kijken

    Online kijken via abonnementsdiensten als Netflix, Videoland, Amazon Prime Video en NLziet neemt in Nederland steeds meer toe. Dit is duidelijk zichtbaar in enkele onderzoeken waarbij het aantal kijkminuten dat lineair naar tv wordt gekeken elke week verder daalt. De daling verloopt sneller dan analisten een jaar geleden hadden voorspeld.

     

    NLziet

    De belangrijkste reden om minder lineair tv te kijken, is de reclame die op tv-zenders wordt uitgezonden. De programma’s worden volgens menig Nederlander te vaak voor reclame onderbroken. Ook zijn reclameblokken volgens velen te lang. Een goed alternatief om reclamevrij naar programma’s van NPO, RTL en Talpa TV te kijken, is online streamingdienst NLziet. Voor €7,95 per maand kunnen de meeste programma’s van de twaalf belangrijkste zenders van deze zendergroepen vrijwel direct na lineaire tv-vertoning tot 365 dagen teruggekeken worden. Dit kan in de beste beeldkwaliteit – meestal HD – maar vooral ook reclamevrij. Voor het live volgen van nieuws en sport kan met NLziet ook live - maar dan wel met reclameomderbrekingen - naar de zenders NPO 1, NPO 2, NPO 3, RTL 4, RTL 5, RTL 7, RTL 8, RTLZ, SBS6, SBS9, Net5 en Veronica gekeken worden. Veel cordcutters – dit zijn kijkers die het traditioneel tv-abonnement bij distributeurs als Ziggo en KPN hebben opgezegd en alleen nog online via internet kijken – zien in NLziet een ideale goedkopere vervanging van het traditionele tv-abonnement. Nadeel is wel dat alleen naar content van NPO, RTL en Talpa TV gekeken kan worden.

     

    Beeldlogo

    Een andere reden voor sommige Nederlanders om meer online te gaan kijken, zijn de soms grote en daardoor storende beeldlogo’s. Bij Nederlandse zenders zijn soms in meer dan twee hoeken van het beeldscherm logo’s van bijvoorbeeld zender, omroep of content dat wordt uitgezonden te zien. Bij online streamingdiensten is dit – behalve bij live uitgezonden content – vrijwel nooit het geval.

    tvtelevisietraditioneelonlinestreamingdienstenreclamebeeldlogoabonnementcordcuttingcordcuttersNLzietNetflixVideolandAmazon Prime VideoNPORTLTalpa TV

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET FAST AND FURIOUS HOBBS AND SHAW

      Dwayne Johnson en Jason Statham zijn terug als Luke Hobbs en Deckard Shaw. Deze spectaculaire eerste stand-alone film neemt de kijker mee van Los Angeles naar Londen en van het verlaten Chernobyl naar het prachtige Samoa. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket van deze actiefilm weggeven met daarin een t-shirt en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Keuringsdienst van Waarde: Terug naar de basis

    Keuringsdienst van Waarde: Terug naar de basis
    NPO 3 om 20:25 uur
    Steeds meer zoutjes, chips, nootjes en rijstwafels worden verkocht met bbq-smaak. Maar wat is dat voor smaak? Een maiskolf smaakt immers anders dan een speklap. Proef je vlees, vuur, rook of de ongewassen vingers van je oom?

    TV-TIP Operatie beveiliging

    Operatie beveiliging
    SBS6 om 20:30 uur
    Terwijl de hele festivalweide met de neus in de wind staat te genieten van hun favoriete artiest, staan er een paar vogels met een grote V op hun borst de andere kant op te kijken. Wat zijn ze belangrijk, de beveiligers die ervoor zorgen dat de boel niet oververhit raakt. Want ja, iemand moet het doen.

    Interview

    • *

      Coen Verbraak

      In de beste families

      In de beste families draait om grote levensthema’s die we allemaal meemaken. In het eerste seizoen praat Verbraak met broers en zussen.
      Reacties0 reactie(s)