Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Geen reclame en storende logo’s grote voordelen online kijken

    Enkele factoren zorgen voor een snellere afkeer van Nederlanders voor traditioneel tv-kijken. Het geklaag over de vele reclameonderbrekingen wordt luider. Maar er zijn meer redenen.
    Jarco Kriek
    13 januari 2019
    comments 5
    Geen reclame en storende logo’s grote voordelen online kijken

    Online kijken via abonnementsdiensten als Netflix, Videoland, Amazon Prime Video en NLziet neemt in Nederland steeds meer toe. Dit is duidelijk zichtbaar in enkele onderzoeken waarbij het aantal kijkminuten dat lineair naar tv wordt gekeken elke week verder daalt. De daling verloopt sneller dan analisten een jaar geleden hadden voorspeld.

     

    NLziet

    De belangrijkste reden om minder lineair tv te kijken, is de reclame die op tv-zenders wordt uitgezonden. De programma’s worden volgens menig Nederlander te vaak voor reclame onderbroken. Ook zijn reclameblokken volgens velen te lang. Een goed alternatief om reclamevrij naar programma’s van NPO, RTL en Talpa TV te kijken, is online streamingdienst NLziet. Voor €7,95 per maand kunnen de meeste programma’s van de twaalf belangrijkste zenders van deze zendergroepen vrijwel direct na lineaire tv-vertoning tot 365 dagen teruggekeken worden. Dit kan in de beste beeldkwaliteit – meestal HD – maar vooral ook reclamevrij. Voor het live volgen van nieuws en sport kan met NLziet ook live - maar dan wel met reclameomderbrekingen - naar de zenders NPO 1, NPO 2, NPO 3, RTL 4, RTL 5, RTL 7, RTL 8, RTLZ, SBS6, SBS9, Net5 en Veronica gekeken worden. Veel cordcutters – dit zijn kijkers die het traditioneel tv-abonnement bij distributeurs als Ziggo en KPN hebben opgezegd en alleen nog online via internet kijken – zien in NLziet een ideale goedkopere vervanging van het traditionele tv-abonnement. Nadeel is wel dat alleen naar content van NPO, RTL en Talpa TV gekeken kan worden.

     

    Beeldlogo

    Een andere reden voor sommige Nederlanders om meer online te gaan kijken, zijn de soms grote en daardoor storende beeldlogo’s. Bij Nederlandse zenders zijn soms in meer dan twee hoeken van het beeldscherm logo’s van bijvoorbeeld zender, omroep of content dat wordt uitgezonden te zien. Bij online streamingdiensten is dit – behalve bij live uitgezonden content – vrijwel nooit het geval.

    tvtelevisietraditioneelonlinestreamingdienstenreclamebeeldlogoabonnementcordcuttingcordcuttersNLzietNetflixVideolandAmazon Prime VideoNPORTLTalpa TV

    Reacties

  1. TV-TIP Guilty Pleasures

    Guilty Pleasures
    24 Kitchen om 18:00 uur
    Van goulash uit blik en kant-en-klare broodjes hamburger tot een bord macaroni met ketchup. De een gruwelt ervan, bij de ander draait de ­magnetron overuren. Toch staat bij ieder­­een wel eens een guilty pleasure op het menu; een gerecht dat funest is voor je taille, maar dat je het liefst dagelijks voor de tv weglepelt. In Guilty Pleasures nodigt chef Perry in elke aflevering een BN’er uit, wiens guilty pleasure schreeuwt om in een wat culi­­nairder jasje gestoken te worden. Dit keer is dat de kaassoufflé met satésaus van Glen Faria.

    TV-TIP Ik Weet Er Alles Van!

    Ik Weet Er Alles Van!
    RTL 4 om 20:00 uur
    Een quiz waarin de kandidaten worden getest op hun kennis van een eigen specialisme, dat klinkt een beetje als een kruising tussen appeltje-eitje en Per seconde wijzer. Niets is minder waar, er staan namelijk nog vijf anderen in de quiz-arena. Elk met een eigen vakgebied, waar je als kandidaat dus óók verstand van moet hebben. Ik Weet Er Alles Van! doet het zo lekker als zomer-vervanger van GTST, dat Ruben Nicolai dit jaar een maand eerder op de bok staat.

    Interview

    • *

      Bob Sikkes

      De Moeite Waard?!

      Terwijl Kopen zonder Kijken nog loopt, is Bouwkundige des Vaderlands Bob Sikkes (57) alweer aan een nieuw project begonnen: De Moeite Waard?!, waarin landgenoten huizen kopen, verbouwen en direct weer verkopen.
      Reacties0 reactie(s)