Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Gevoelige tik voor KPN: Daling internetklanten tegenover stijging bij Ziggo

    De verkoop van televisieabonnementen is in een tijd van veranderend mediagebruik minder belangrijk voor aanbieders geworden. Het aantal verkochte internetabonnementen heeft een groter belang.
    Peter de Koning
    10 april 2019
    comments 6
    Gevoelige tik voor KPN: Daling internetklanten tegenover stijging bij Ziggo
    Foto ANP

    En juist op dit punt presteerde Ziggo in 2018 veel beter dan KPN. Ziggo en KPN zijn de twee belangrijkste aanbieders van vaste diensten als televisie en internet. Beide bedrijven zijn in een harde concurrentiestrijd met elkaar verwikkeld. Op het gebied van internet heeft Ziggo, volgens marktonderzoeker Telecompaper, KPN afgetroefd. Ziggo zag het aantal verkochte internetabonnementen in 2018 met 51.000 stijgen. KPN moest even slikken bij het opstellen van de jaarcijfers toen onder de streep bleek dat het aantal internetklanten met 15.000 was gedaald.

     

    T-Mobile

    Ziggo was met een stijging van 51.000 verkochte internetabonnementen de leverancier van vast internet die de meeste winst van klanten realiseerde. T-Mobile volgde met 50.000 nieuwe internetklanten op een tweede plek. Daar staat dan wel een daling van 21.000 bij Tele2 tegenover. Sinds eind vorig jaar is T-Mobile eigenaar van Tele2.

    KPNZiggoVodafoneZiggoT-MobileTele2onderzoekTelecompaperabonnementinternet

    Reacties