1. Nieuws

    Glashart Media lanceert 0900-TV concept

    Vandaag heeft Glashart Media tijdens het Telecompaper Connected TV congres in het Utrechtse voetbalstadion Galgewaard het nieuwe 0900-TV concept gelanceerd.
    Jarco Kriek
    27 april 2011
    comments 0
    Glashart Media lanceert 0900-TV concept

    Vandaag heeft Glashart Media tijdens het Telecompaper Connected TV congres in het Utrechtse voetbalstadion Galgewaard het nieuwe 0900-TV concept gelanceerd. Men voegt hiermee een nieuwe dimensie toe aan TV kijken via glasvezel.

    Glashart Media is de grootste landelijke aanbieder van radio- en televisiediensten op glasvezelnetwerken in Nederland. Via 0900-TV kunnen aanbieders van programma’s en content via het platform van Glashart Media eenvoudig en snel eigen interactieve diensten over glasvezel leveren. Ze krijgen hiervoor de mogelijkheid om via eigen ontwikkelde, html5 gebaseerde, applicaties cloudbased TV diensten te bieden aan klanten op het glasvezelnetwerk en settopboxen. Dit werkt op min of meer dezelfde manier als de Apple en Google appstores waarbij klanten geen applicaties hoeven te downloaden.

    Traditioneel kunnen aanbieders van programma’s en informatie alleen op basis van specifieke eisen van kabelexploitanten toegang krijgen tot klanten. Deze belemmeringen zijn met het 0900-TV concept weggenomen. Aanbieders zijn, dankzij de geboden faciliteiten van Glashart Media, in staat eigen applicaties te bouwen en daarvoor zelf prijs en contract afspraken met klanten te maken. Ze kunnen daarbij zelf aangeven welke beveiligingsniveaus binnen de dienst noodzakelijk zijn en kunnen meeliften op de afreken-/incassosystemen van Glashart  Media en haar serviceproviders.

    Naast het uitgebreide reguliere radio- en televisieaanbod, bieden een aantal contentaanbieders nu al Video On Demand-diensten. Maar dankzij het 0900-TV concept krijgt de ontwikkeling van echt onderscheidende Interactieve Televisie en andere diensten op glasvezel een enorme vlucht. Alle toetredingsbarrières voor aanbieders zijn hiermee weggenomen. Glasvezel bewijst hiermee wederom de echt nieuwe infrastructuur te zijn waarmee nieuwe gebruiksmogelijkheden ontstaan. Klanten kunnen daarbij zelf kiezen van welke aanbiedingen ze gebruik willen maken en of ze daar wel of niet voor willen betalen. Glashart Media biedt klanten zelfs de mogelijkheid middels een pincode applicaties af te schermen. Daarmee is de vergelijking met de traditionele 0900 telefoondienst gemaakt. Wij faciliteren slechts de dienst en laten de inhoud en prijs aan de aanbieders over. Die kunnen daarmee hun eigen businessmodel ontwikkelen.

    Inmiddels zijn met de eerste partijen afspraken gemaakt over de ontwikkeling van applicaties en aanbiedingen van programma’s. Glashart Media verwacht op korte termijn dat een scala aan programma’s en applicaties voor niche doelgroepen beschikbaar komen.

    Glashart MediaLybrandtXMSReggefiberTweakKPNglasvezel0900-TVconnected TVcloud

    Reacties

  1. TV-TIP Tour de France

    Tour de France
    NPO 1 om 14:10 uur
    Het is even omschakelen voor de renners na drie dagen klimmen in de Alpen. Vandaag een vrij vlakke etappe naar Valence, waar een massaprint wordt verwacht. Wij denken dat de turbodijen van André Greipel, het Duitse oermens van Lotto Soudal, de andere paardjes wel eens zou kunnen verrassen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP- PAKKET MISSION: IMPOSSIBLE FALLOUT

      Samen met zijn IMF-team bevindt Ethan Hunt zich in een race tegen de klok nadat een missie verkeerd afloopt. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze 3D-actiefilm weggeven, met daarin twee kaartjes, maar ook een phone grip én de dvd van Mission: Impossible - Rogue Nation.

    TV-TIP The Cruise

    The Cruise
    Een om 18:15 uur
    Het drijvende hotel The Regal Princess is volgeboekt, wat maar één ding betekent: de crew, zo'n 1.400 man, moet aan de bak om de vijfduizend passagiers wáár voor hun duizend pond te geven. Er is direct een probleem: de koffers van een familie zijn verdwenen en dat zorgt bij Timothy voor rode vlekken in zijn nek.