1. Nieuws

    Glasvezelaanbieders op de vingers getikt

    De Autoriteit Consument & Markt (ACM) eist dat glasvezelaanbieders de informatie naar de consument verbeteren en hun contracten verduidelijken.
    Jarco Kriek
    19 december 2013
    comments 0
    Glasvezelaanbieders op de vingers getikt
    Foto: ANP

    De Autoriteit Consument & Markt (ACM) eist dat glasvezelaanbieders de informatie naar de consument verbeteren en hun contracten verduidelijken.

    Daarnaast moedigt de ACM investeringen aan die meer concurrentie via glasvezelnetwerken mogelijk maken. Meer keuze en de ontwikkeling van nieuwe diensten zijn gunstig voor de consument, stelt de overheidswaakhond. De ACM stelde naar aanleiding van klachten van consumenten en meldingen in de media een onderzoek bij alle aanbieders van glasvezeldiensten in. Directe aanleiding was de huis aan huis-verkoop van glasvezelabonnementen die nodig zijn om de minimale afnamegraad van dertig procent te behalen die glasvezelexploitant Reggefiber als eis voor het begin van aanleg van het glasvezelnetwerk stelt.

    Niet alle contracten voldeden

    Uit de informatie die de ACM heeft opgevraagd, blijkt dat niet alle contracten aan de regels voldoen. Het contract moet in ieder geval een concrete leveringstermijn bevatten. En dat gaat in sommige gevallen van voorinschrijving om te peilen of de minimale dekkingsgraad van dertig procent gehaald wordt nog weleens verkeerd. Consumenten die in deze fase een contract afsluiten weten vaak langere tijd niet zeker of en zo ja, wanneer zij over glasvezel kunnen beschikken. De ACM wil dat aan deze onduidelijke informatievoorziening een einde komt en dat consumenten bij het tekenen van een contract weten waar ze aan toe zijn. Ook moet de glasvezelaanbieder de consument beter informeren over de voortgang van levering.

    glasvezelACMReggefiberKPNGlashart Mediainternettelefonietelevisietriple playAlles-In-1CIF

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTJES GOOD BOYS

      Wat kan er wel allemaal niet fout gaan op één dag? De makers van Superbad, Bad Neighbours en Sausage Party komen met het originele Good Boys. Als hij wordt uitgenodigd voor zijn eerste feestje raakt de twaalfjarige Max in paniek omdat hij niet weet hoe je moet zoenen. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze komedie weggeven.

    TV-TIP Make Holland great again

    Make Holland great again
    NPO 3 om 20:15 uur
    YUNG DWDD-reporter Sahil Amar Aïssa had de afgelopen maanden één missie. Een geheime missie nog wel: het land een beetje beter maken. Of nou ja, ten minste een poging doen. Is het leven hier dan om te janken? Ben je mal! Maar toch zien we met z’n allen dagelijks dingen die beter kunnen. En als niemand iets doet, verandert er ook niets, toch?

    TV-TIP Savage builds

    Savage builds
    Discovery Channel om 20:30 uur
    Als kind leer je dat je niet met je eten mag spelen en je mag er al helemaal niet mee gooien. Adam Savage trekt zich daar helemaal niks van aan en heeft een episch voedselgevecht met collega Tory Belleci. De twee bedenken allerlei rare machines om eten naar elkaar te smijten.

    Interview

    • *

      Frans Bauer

      The Voice Senior

      Geer & Goor verlieten met gierende banden hun stoel in The Voice Senior. Enter Frans Bauer als vierde coach naast Marco Borsato, Ilse DeLange en Angela Groothuizen.
      Reacties0 reactie(s)