1. Nieuws

    Glasvezelaanbieders op de vingers getikt

    De Autoriteit Consument & Markt (ACM) eist dat glasvezelaanbieders de informatie naar de consument verbeteren en hun contracten verduidelijken.
    Jarco Kriek
    19 december 2013
    comments 0
    Glasvezelaanbieders op de vingers getikt
    Foto: ANP

    De Autoriteit Consument & Markt (ACM) eist dat glasvezelaanbieders de informatie naar de consument verbeteren en hun contracten verduidelijken.

    Daarnaast moedigt de ACM investeringen aan die meer concurrentie via glasvezelnetwerken mogelijk maken. Meer keuze en de ontwikkeling van nieuwe diensten zijn gunstig voor de consument, stelt de overheidswaakhond. De ACM stelde naar aanleiding van klachten van consumenten en meldingen in de media een onderzoek bij alle aanbieders van glasvezeldiensten in. Directe aanleiding was de huis aan huis-verkoop van glasvezelabonnementen die nodig zijn om de minimale afnamegraad van dertig procent te behalen die glasvezelexploitant Reggefiber als eis voor het begin van aanleg van het glasvezelnetwerk stelt.

    Niet alle contracten voldeden

    Uit de informatie die de ACM heeft opgevraagd, blijkt dat niet alle contracten aan de regels voldoen. Het contract moet in ieder geval een concrete leveringstermijn bevatten. En dat gaat in sommige gevallen van voorinschrijving om te peilen of de minimale dekkingsgraad van dertig procent gehaald wordt nog weleens verkeerd. Consumenten die in deze fase een contract afsluiten weten vaak langere tijd niet zeker of en zo ja, wanneer zij over glasvezel kunnen beschikken. De ACM wil dat aan deze onduidelijke informatievoorziening een einde komt en dat consumenten bij het tekenen van een contract weten waar ze aan toe zijn. Ook moet de glasvezelaanbieder de consument beter informeren over de voortgang van levering.

    glasvezelACMReggefiberKPNGlashart Mediainternettelefonietelevisietriple playAlles-In-1CIF

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN WHAT MEN WANT

      Ali David is een sportagente die moet concurreren met haar mannelijke collega’s. Door een samenloop van omstandigheden kan ze ineens de gedachten van mannen horen. Met deze nieuwe gave is ze haar collega’s te slim af maar zet ze wel haar relaties, waaronder die met haar vriend, op het spel. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze komedie weggeven.

    Interview

    • *

      Miljuschka Witzenhausen

      Miljuschka in Japan

      In een poging de geheimen van de Japanse keuken te ontrafelen, waagde Miljuschka Witzenhausen zich aan extreem giftige en nog bewegende visgerechten.
      Reacties0 reactie(s)