1. Nieuws

    Groei digitale televisie Ziggo zet door

    Ziggo heeft het aantal digitale televisiekijkers in 2010 verder zien stijgen. Bijna 60 procent van de televisieabonnees van Ziggo kijkt naar digitale televisie.
    Jarco Kriek
    28 januari 2011
    comments 0
    Groei digitale televisie Ziggo zet door

    Het aantal huishoudens dat in Nederland diensten van kabelbedrijf Ziggo kunnen afnemen is in 2010 gegroeid naar 4.141.000 huishoudens. Dat blijkt uit jaarcijfers die Ziggo vandaag naar buiten heeft gebracht. Hieruit blijkt verder dat meer Ziggo-abonnees gebruik maken van digitale televisie.

    Toch zien we ook in 2010 bij Ziggo de tendens dat het aantal televisieabonnees aan het afnemen is. Ziggo verloor in 78.000 televisieabonnees waardoor het totaal aantal huishoudens in het verzorgingsgebied van Ziggo aan het einde van 2010 uitkwam op 3.087.000. Een verlies van 2,5 procent. Het aantal televisiekijkers dat bij Ziggo naar digitale televisie kijkt is in 2010 wel met 16,2 procent gestegen. In totaal kijken nu 1.804.000 Ziggo-huishoudens naar digitale televisie. Een groot gedeelte van deze huishoudens gebruikt echter ook nog analoge televisie voor het tweede of derde televisietoestel. Het aantal huishoudens dat alleen van het analoge zenderaanbod gebruik maakt is met 20,5 procent gedaald naar 1.283.000. Hierdoor is in 2010 de digitale televisiepenetratie bij Ziggo uitgekomen op bijna 59 procent.

    Het aantal Ziggo-televisieabonnees dat naast het standaard Z1-pakket ook een aanvullend televisieabonnement bij het kabelbedrijf afneemt is in 2010 ook met iets meer dan 15 procent gestegen. Het gaat hier om een groep van 897.000 abonnees, dat is de helft van het aantal digitale televisieabonnees van het kabelbedrijf. Dit is voor televisieaanbieders de meest interessante groep televisieabonnees. Ook op het gebied van het Alles-In-1 aanbod zet Ziggo forse stappen vooruit. Het aantal abonnees dat één van de Alles-in-1 bundels afneemt steeg met 59,2 procent door naar 1.074.000.

    Wellicht nog belangrijker voor Ziggo is dat men de maandelijkse besteding per abonnee in 2010 heeft zien stijgen. Waar aan het einde van 2009 de Ziggo-abonnee gemiddeld € 29,93 per maand bij Ziggo besteedde, is dit bedrag in 2010 gestegen naar € 33,28. Mede hierdoor steeg de omzet in 2010 met ruim 7 procent ten opzichte van een jaar daarvoor. De omzet van Ziggo kwam in 2010 uit op 1,37 miljard euro. Ziggo zegt dat de omzetstijging te danken is aan een toename van het aantal abonnees voor digitale televisie, breedbandinternet en telefoniediensten. Voor het komende jaar verwacht Ziggo een verdere groei van de omzet en een bescheiden toename van de operationele kosten vanwege een uitdijend klantenbestand.

    Ondanks de groei van de omzet heeft Ziggo in 2010 toch een nettoverlies van 51,2 miljoen euro geleden. Dat is wel veel minder dan in 2009 toen het nettoverlies nog 106,2 miljoen euro bedroeg. De schuldenlast van Ziggo is ook gedaald van 3,7 miljard in 2009 tot 3,5 miljard aan het einde van 2010.


    Ziggodigitale televisieanaloge televisieinternettelefonieAlles-In-1Triple Playjaarcijfers

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN DOWNTON ABBEY

      De bekende acteurs uit de populaire televisieserie over de Britse familie Crawley en hun bedienden keren terug voor de film. De succesvolle serie werd bekroond met onder andere drie Golden Globe Awards en vijftien Emmy Awards. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes voor deze dramafilm weggeven.

    TV-TIP Kill Bill Vol. 1

    Kill Bill Vol. 1
    om 00:01 uur
    Tijdens de generale repetitie van een huwelijk worden alle aanwezigen koelbloedig vermoord. Ook de zwangere bruid, Black Mamba, ontsnapt niet aan de horror. Black Mamba, beter bekend als 'de bruid', wordt voor dood achtergelaten door moordenaar Bill en zijn entourage 'de Vipers'. Maar Black Mamba ontwaakt vier jaar later uit haar coma en zweert wraak.

    TV-TIP Sterren Muziekfeest op het plein

    Sterren Muziekfeest op het plein
    BVN-TV om 09:00 uur
    Nadat de Waalwijkers in polonaise de tent uit zijn gestampt, verhuist Jan Smit met zijn muziekkaravaan richting de Grote Markt in Enschede. Ook hier zal de crème de la crème van het Nederlandse lied, onder wie Gerard Joling, Lee Towers, André Hazes en Jeroen van der Boom, een lekker moppie laten horen.

    Interview

    • *

      Bert van Leeuwen

      Mannen in het wild

      Eén op de vier mannen tussen de veertig en zestig heeft last van een midlifecrisis. In Mannen in het wild neemt Bert van Leeuwen zes van hen mee op reis.
      Reacties0 reactie(s)