1. Nieuws

    Groei KPN Interactieve TV stagneert

    KPN blijft nog steeds succesvol met het tv-product Interactieve TV. Maar het aantal nieuwe klanten dat het telecombedrijf bij Interactieve TV inschrijft, is minder dan voorheen het geval was.
    Jarco Kriek
    30 juli 2018
    comments 0
    Groei KPN Interactieve TV stagneert

    Overigens staat tegen een blijvende stijging van het aantal verkochten Interactieve TV-abonnementen ook een daling van het aantal klanten met de ethertelevisiedienst Digitenne. Onder de streep verloor KPN het afgelopen kwartaal hierdoor 13.000 klanten met een tv-abonnement. Ook voor het lopende derde kwartaal van dit jaar wordt een verlies van tv-klanten verwacht. Zo is KPN op1 juli met OTT-dienst Play gestopt. Ook schakelt KPN vanaf september in verband met omschakeling naar DVB-T2 in Groningen en Drenthe de smartcard voor Digitenne uit en werd de abonnementsprijs van abonnementen met Interactieve TV op 1 juli verhoogd. Als gevolg van de prijsverhoging mogen alle abonnees het lopende abonnement vanaf 1 juli opzeggen. De gevolgen hiervan worden in het overzicht van het derde kwartaal zichtbaar.

     

    Groei abonnees

    Maar ook de groei van Interactieve TV is niet zo groot als voorheen het geval was. In het tweede kwartaal van dit jaar verkocht KPN 10.000 abonnementen meer in vergelijk met de eerste drie maanden 2018. Maar vergelijken we de groeicijfers met het tweede kwartaal van 2017 is een stagnatie van de groep van abonnementen te zien. Tegen de 10.000 nieuwe abonnees bij Interactieve TV in 2018 staat een groei van 25.000 abonnementen in 2017. Voor KPN is het wel belangrijk dat de ARPU – het bedrag wat abonnees maandelijks aan abonnementen uitgeven – met 3,9 procent naar 43 euro per maand is gestegen. Niet alleen abonneecijfers maar de combinatie van abonneecijfers en ARPU is in de hedendaagse dynamische Nederlandse vaste markt voor aanbieders belangrijk.

    KPNInteractieve TVPlay van KPNKPN Playabonnementenabonneeskwartaalcijfersprijsverhoging

    Reacties

  1. TV-TIP Goede tijden, slechte tijden

    Goede tijden, slechte tijden
    RTL 4 om 20:00 uur
    Anton klopt bij Ludo aan voor juridische hulp. Lana grijpt het ceremonie-meesterschap aan om haar moeder te tonen hoe zelfstandig ze is. Bing, Rik en Amir maken er een mannenmiddag van.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN WHAT MEN WANT

      Ali David is een sportagente die moet concurreren met haar mannelijke collega’s. Door een samenloop van omstandigheden kan ze ineens de gedachten van mannen horen. Met deze nieuwe gave is ze haar collega’s te slim af maar zet ze wel haar relaties, waaronder die met haar vriend, op het spel. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze komedie weggeven.

    TV-TIP Het leven van Hitler - een blauwdruk voor dictators

    Het leven van Hitler - een blauwdruk voor dictators
    NPO 2 om 20:25 uur
    Wat gebeurde er tussen 1889 en 1929 in het leven van een in Oostenrijk geboren Duits jochie, dat ervoor zorgde dat de wereld in vuur en vlam stond? Dat gaat niet over een zakkie knikkers. In deze vierdelige docu wordt uiteengezet hoe Adolf Hitler Adolf Hitler werd.

    Interview

    • *

      Miljuschka Witzenhausen

      Miljuschka in Japan

      In een poging de geheimen van de Japanse keuken te ontrafelen, waagde Miljuschka Witzenhausen zich aan extreem giftige en nog bewegende visgerechten.
      Reacties0 reactie(s)