1. Nieuws

    Groei KPN Interactieve TV stagneert

    KPN blijft nog steeds succesvol met het tv-product Interactieve TV. Maar het aantal nieuwe klanten dat het telecombedrijf bij Interactieve TV inschrijft, is minder dan voorheen het geval was.
    Jarco Kriek
    30 july 2018
    comments 0
    Groei KPN Interactieve TV stagneert

    Overigens staat tegen een blijvende stijging van het aantal verkochten Interactieve TV-abonnementen ook een daling van het aantal klanten met de ethertelevisiedienst Digitenne. Onder de streep verloor KPN het afgelopen kwartaal hierdoor 13.000 klanten met een tv-abonnement. Ook voor het lopende derde kwartaal van dit jaar wordt een verlies van tv-klanten verwacht. Zo is KPN op1 juli met OTT-dienst Play gestopt. Ook schakelt KPN vanaf september in verband met omschakeling naar DVB-T2 in Groningen en Drenthe de smartcard voor Digitenne uit en werd de abonnementsprijs van abonnementen met Interactieve TV op 1 juli verhoogd. Als gevolg van de prijsverhoging mogen alle abonnees het lopende abonnement vanaf 1 juli opzeggen. De gevolgen hiervan worden in het overzicht van het derde kwartaal zichtbaar.

     

    Groei abonnees

    Maar ook de groei van Interactieve TV is niet zo groot als voorheen het geval was. In het tweede kwartaal van dit jaar verkocht KPN 10.000 abonnementen meer in vergelijk met de eerste drie maanden 2018. Maar vergelijken we de groeicijfers met het tweede kwartaal van 2017 is een stagnatie van de groep van abonnementen te zien. Tegen de 10.000 nieuwe abonnees bij Interactieve TV in 2018 staat een groei van 25.000 abonnementen in 2017. Voor KPN is het wel belangrijk dat de ARPU – het bedrag wat abonnees maandelijks aan abonnementen uitgeven – met 3,9 procent naar 43 euro per maand is gestegen. Niet alleen abonneecijfers maar de combinatie van abonneecijfers en ARPU is in de hedendaagse dynamische Nederlandse vaste markt voor aanbieders belangrijk.

    KPNInteractieve TVPlay van KPNKPN Playabonnementenabonneeskwartaalcijfersprijsverhoging

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • Le Mans '66

      Win vijf keer een VIP-pakket van Le Mans 66

      Academy Award-winnaars Matt Damon en Christian Bale schitteren in Le Mans ‘66, gebaseerd op het merkwaardige waargebeurde verhaal van Ford tegen Ferarri. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket van dit actiedrama weggeven, met daarin een steelbook editie van Le Mans ’66, een poster én een Pathé Thuis kijkcode.

    TV-TIP Coyote Peterson: Brave the Wild

    Coyote Peterson: Brave the Wild
    Animal Planet om 10:55 uur
    Vergeleken met Coyote Peterson is Freek Vonk maar een watje. Coyote is nergens bang voor en laat zich regelmatig bijten door de meest exotische dieren.

    TV-TIP Eigen huis & tuin

    Eigen huis & tuin
    RTL 4 om 18:05 uur
    Kevin en Laura uit polderparel Almere zijn echte buitenmensen. Het is dan ook onbegrijpelijk dat hun achtertuin eruitziet als de Serengeti: het is een grote, kale zandvlakte.

    Interview

    • LEGO MASTERS is vanaf 11 april te zien bij RTL 4

      Ruben Nicolai

      Lego Masters

      In LEGO MASTERS worden duo’s uitgedaagd met bijzondere LEGO opdrachten die ze binnen een bepaald aantal uur moeten volbrengen. De presentatie is in handen van Kürt Rogiers en Ruben Nicolai.
      Reacties0 reactie(s)