1. Nieuws

    Groei KPN Interactieve TV stagneert

    KPN blijft nog steeds succesvol met het tv-product Interactieve TV. Maar het aantal nieuwe klanten dat het telecombedrijf bij Interactieve TV inschrijft, is minder dan voorheen het geval was.
    Jarco Kriek
    30 juli 2018
    comments 0
    Groei KPN Interactieve TV stagneert

    Overigens staat tegen een blijvende stijging van het aantal verkochten Interactieve TV-abonnementen ook een daling van het aantal klanten met de ethertelevisiedienst Digitenne. Onder de streep verloor KPN het afgelopen kwartaal hierdoor 13.000 klanten met een tv-abonnement. Ook voor het lopende derde kwartaal van dit jaar wordt een verlies van tv-klanten verwacht. Zo is KPN op1 juli met OTT-dienst Play gestopt. Ook schakelt KPN vanaf september in verband met omschakeling naar DVB-T2 in Groningen en Drenthe de smartcard voor Digitenne uit en werd de abonnementsprijs van abonnementen met Interactieve TV op 1 juli verhoogd. Als gevolg van de prijsverhoging mogen alle abonnees het lopende abonnement vanaf 1 juli opzeggen. De gevolgen hiervan worden in het overzicht van het derde kwartaal zichtbaar.

     

    Groei abonnees

    Maar ook de groei van Interactieve TV is niet zo groot als voorheen het geval was. In het tweede kwartaal van dit jaar verkocht KPN 10.000 abonnementen meer in vergelijk met de eerste drie maanden 2018. Maar vergelijken we de groeicijfers met het tweede kwartaal van 2017 is een stagnatie van de groep van abonnementen te zien. Tegen de 10.000 nieuwe abonnees bij Interactieve TV in 2018 staat een groei van 25.000 abonnementen in 2017. Voor KPN is het wel belangrijk dat de ARPU – het bedrag wat abonnees maandelijks aan abonnementen uitgeven – met 3,9 procent naar 43 euro per maand is gestegen. Niet alleen abonneecijfers maar de combinatie van abonneecijfers en ARPU is in de hedendaagse dynamische Nederlandse vaste markt voor aanbieders belangrijk.

    KPNInteractieve TVPlay van KPNKPN Playabonnementenabonneeskwartaalcijfersprijsverhoging

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 TICKETS ZIGGO F1 LIVE

      De Grand Prix van Oostenrijk is 30 juni niet alleen levensecht te volgen op de tribunes bij het circuit, maar ook voor duizenden fans in de Ziggo Dome. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor dit live evenement in de Ziggo Dome weggeven.

    TV-TIP Beverly Hills Cop

    Beverly Hills Cop
    om 08:11 uur
    De beste vriend van rechercheur Axel Foley wordt vermoord. Hij komt de dader op het spoor en reist van het ruige Detroit naar het luxe Beverly Hills om de moordenaar te vinden. Zijn botte manier van werken wordt hem niet in dank afgenomen en het duurt niet lang voordat Foley heel veel nieuwe vijanden maakt.

    TV-TIP The Great British Bake Off

    The Great British Bake Off
    NPO 1 om 20:35 uur
    Een bakker zonder brood is als een wielrenner zonder fiets. Logisch dus dat de tien overgebleven bakkers een broodweek hebben, met drie lastige opgaves. Van een fruitige favoriet voor bij de koffie via knoflook-naanbrood tot het spektakelstuk: een gestapelde korovai. Dat moesten wij ook even googelen, het blijkt een Oekraïens huwelijksbrood.

    Interview

    • *

      Barry Atsma

      The Rook

      Ideale schoonzoon Barry Atsma speelt een enge creep in de internationale thrillerserie The Rook, over mensen met paranormale gaven.
      Reacties0 reactie(s)