1. Nieuws

    Groei KPN Interactieve TV stagneert

    KPN blijft nog steeds succesvol met het tv-product Interactieve TV. Maar het aantal nieuwe klanten dat het telecombedrijf bij Interactieve TV inschrijft, is minder dan voorheen het geval was.
    Jarco Kriek
    30 juli 2018
    comments 0
    Groei KPN Interactieve TV stagneert

    Overigens staat tegen een blijvende stijging van het aantal verkochten Interactieve TV-abonnementen ook een daling van het aantal klanten met de ethertelevisiedienst Digitenne. Onder de streep verloor KPN het afgelopen kwartaal hierdoor 13.000 klanten met een tv-abonnement. Ook voor het lopende derde kwartaal van dit jaar wordt een verlies van tv-klanten verwacht. Zo is KPN op1 juli met OTT-dienst Play gestopt. Ook schakelt KPN vanaf september in verband met omschakeling naar DVB-T2 in Groningen en Drenthe de smartcard voor Digitenne uit en werd de abonnementsprijs van abonnementen met Interactieve TV op 1 juli verhoogd. Als gevolg van de prijsverhoging mogen alle abonnees het lopende abonnement vanaf 1 juli opzeggen. De gevolgen hiervan worden in het overzicht van het derde kwartaal zichtbaar.

     

    Groei abonnees

    Maar ook de groei van Interactieve TV is niet zo groot als voorheen het geval was. In het tweede kwartaal van dit jaar verkocht KPN 10.000 abonnementen meer in vergelijk met de eerste drie maanden 2018. Maar vergelijken we de groeicijfers met het tweede kwartaal van 2017 is een stagnatie van de groep van abonnementen te zien. Tegen de 10.000 nieuwe abonnees bij Interactieve TV in 2018 staat een groei van 25.000 abonnementen in 2017. Voor KPN is het wel belangrijk dat de ARPU – het bedrag wat abonnees maandelijks aan abonnementen uitgeven – met 3,9 procent naar 43 euro per maand is gestegen. Niet alleen abonneecijfers maar de combinatie van abonneecijfers en ARPU is in de hedendaagse dynamische Nederlandse vaste markt voor aanbieders belangrijk.

    KPNInteractieve TVPlay van KPNKPN Playabonnementenabonneeskwartaalcijfersprijsverhoging

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X DVD SHOPLIFTERS

      Shoplifters trok meer dan honderdduizend Nederlandse bezoekers naar de bioscoop. Dit Japanse drama, dat een Oscarnominatie voor Beste Buitenlandse Film kreeg, is vanaf nu verkrijgbaar op dvd en Video on Demand: Totaal TV mag de dvd vijf keer weggeven.

    TV-TIP Broodje gezond

    Broodje gezond
    NPO 3 om 20:25 uur
    Aan de andere kant van de grote plas is na zuivelbrij en pro vegan nu gut-friendly de nieuwe standaard. En ook bij ons krijgen de darmflora steeds meer aandacht. Maar waarom eigenlijk? Zijn ze er dan zo slecht aan toe?

    TV-TIP The Internship

    The Internship
    Net5 om 20:30 uur
    Billy (Vince Vaughn) en Nick (Owen Wilson) spelen een dankzij de onlinemarkt uitgerangeerd verkopersduo, dat zich opgeeft voor de voorselectie voor een stageplaats bij Google. Daar moeten de oudjes concurreren én samenwerken met karikaturale nerds en strebers.

    Interview

    • *

      Bridget Maasland

      De zwakste schakel

      Precies achttien jaar na de eerste aflevering van De zwakste schakel keert Bridget Maasland terug met die knalharde kennisquiz.
      Reacties0 reactie(s)