1. Nieuws

    Groei KPN Interactieve TV stagneert

    KPN blijft nog steeds succesvol met het tv-product Interactieve TV. Maar het aantal nieuwe klanten dat het telecombedrijf bij Interactieve TV inschrijft, is minder dan voorheen het geval was.
    Jarco Kriek
    30 july 2018
    comments 0
    Groei KPN Interactieve TV stagneert

    Overigens staat tegen een blijvende stijging van het aantal verkochten Interactieve TV-abonnementen ook een daling van het aantal klanten met de ethertelevisiedienst Digitenne. Onder de streep verloor KPN het afgelopen kwartaal hierdoor 13.000 klanten met een tv-abonnement. Ook voor het lopende derde kwartaal van dit jaar wordt een verlies van tv-klanten verwacht. Zo is KPN op1 juli met OTT-dienst Play gestopt. Ook schakelt KPN vanaf september in verband met omschakeling naar DVB-T2 in Groningen en Drenthe de smartcard voor Digitenne uit en werd de abonnementsprijs van abonnementen met Interactieve TV op 1 juli verhoogd. Als gevolg van de prijsverhoging mogen alle abonnees het lopende abonnement vanaf 1 juli opzeggen. De gevolgen hiervan worden in het overzicht van het derde kwartaal zichtbaar.

     

    Groei abonnees

    Maar ook de groei van Interactieve TV is niet zo groot als voorheen het geval was. In het tweede kwartaal van dit jaar verkocht KPN 10.000 abonnementen meer in vergelijk met de eerste drie maanden 2018. Maar vergelijken we de groeicijfers met het tweede kwartaal van 2017 is een stagnatie van de groep van abonnementen te zien. Tegen de 10.000 nieuwe abonnees bij Interactieve TV in 2018 staat een groei van 25.000 abonnementen in 2017. Voor KPN is het wel belangrijk dat de ARPU – het bedrag wat abonnees maandelijks aan abonnementen uitgeven – met 3,9 procent naar 43 euro per maand is gestegen. Niet alleen abonneecijfers maar de combinatie van abonneecijfers en ARPU is in de hedendaagse dynamische Nederlandse vaste markt voor aanbieders belangrijk.

    KPNInteractieve TVPlay van KPNKPN Playabonnementenabonneeskwartaalcijfersprijsverhoging

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET LAST CHRISTMAS

      De jonge, losbandige en soms wat humeurige Kate (Emilia Clarke) is niet tevreden over haar leven. Tom lijkt te mooi om waar te zijn als hij haar leven komt binnenlopen en door de muur die Kate om zich heen gebouwd heeft heen breekt. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket van deze romantische komedie weggeven, met daarin een tas en natuurlijk twee kaartjes voor de film.

    TV-TIP Keuringsdienst van Waarde

    Keuringsdienst van Waarde
    NPO 3 om 20:25 uur
    Bij de slager kun je sinds kort kippenvlees kopen dat vrij is van antibiotica. De Keuringsdienst ontdekt een addertje onder het gras.

    TV-TIP Robin Hood

    Robin Hood
    SBS9 om 20:30 uur
    De slimme vos Robin Hood helpt de bewoners van Notthingham door te stelen van de rijke prins John en het geld aan de arme bevolking te geven. Hij weet de prins steeds te slim af te zijn maar dan ontmoet hij de mooie Marian en wordt hij verliefd. Dat gebruikt de slechte prins tegen hem.

    Interview

    • *

      Daniel Mays

      Temple

      Mark Strong, Carice van Houten en Daniel Mays runnen in de BBC First-serie Temple een illegale, ondergrondse medische kliniek.
      Reacties0 reactie(s)