1. Nieuws

    Groei tv-diensten bij KPN stagneert

    Het aantal tv-klanten bij KPN groeit minder snel dan voorheen het geval was. In het derde kwartaal steeg het aantal tv-abonnementen met 24.000.
    Jarco Kriek
    28 oktober 2014
    comments 7
    Groei tv-diensten bij KPN stagneert
    Het aantal tv-klanten bij KPN groeit minder snel dan voorheen het geval was. In het derde kwartaal steeg het aantal tv-abonnementen met 24.000. Dat blijkt uit de financiële cijfers van het bedrijf.

    Het verlies wordt vooral veroorzaakt door een daling van het aantal Digitenne-abonnementen. Interactieve TV wordt wel meer door KPN-klanten gebruikt. Het aantal abonnementen van deze tv-dienst steeg met 49.000 naar 1.516.000. Het is voor het eerst dat KPN meer dan anderhalf miljoen Interactieve tv-abonnementen verkoopt. De afgelopen twaalf maanden verkocht KPN bijna 250.000 abonnementen meer van de belangrijkste tv-dienst van het bedrijf.

    Glasvezel blijft probleem

    Het aantal actieve glasvezelaansluitingen steeg in het derde kwartaal met 25.000 licht door naar 537.000. KPN biedt hierdoor digitale diensten in 29 procent van het aantal huishoudens dat op Reggefiber glasvezel is aangesloten. Het aantal actieve glasvezelaansluitingen stijgt de komende tijd naar verwachting minder omdat KPN zich in eerste instantie vooral op betere en snellere diensten via de VDSL-techniek lijkt te richten. Het aanleggen van glasvezelnetwerken via glasvezelexploitant Reggefiber – waar KPN een meerderheidsbelang van 51 procent in heeft – blijft gelijktijdig echter wel doorgaan. Het aantal nieuwe glasvezelnetwerken lijkt daarbij wel minder te worden. Zo koos KPN er onlangs in Apeldoorn voor om de verglazing voorlopig te stoppen en zich te richten op hogere internetsnelheden via de VDSL-techniek.

    Alles-in-1

    Het aantal Alles-in-1-klanten bij het telecombedrijf steeg wederom. In totaal neemt 48 procent van de KPN-klanten een gecombineerd abonnement af dat uit tv, internet en telefoon bestaat. Dat is een stijging van vijf procent op jaarbasis. Ook het KPN Compleet-abonnement dat naast vaste diensten ook uit mobiele telefonie bestaat, wordt door steeds meer KPN-klanten afgenomen.

    KPNInteractieve TVDigitenneAlles-in-1KPN CompleetglasvezelACMAutoriteit Consument & MarktglasvezelkoperdraadDSLADSLVDSLreguleringdereguleringLiberty GlobalZiggoUPCovernameaandelenbeursovernamebodkabelfusieEuropese Commissiemededingingmededingingsautoriteit

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN FIGHTING WITH MY FAMILY

      Fighting with My Family is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van de succesvolle WWE-worstelaar Paige. Wanneer zij en haar broer Zak de kans krijgen om auditie te doen voor WWE (World Wrestling Entertainment), grijpen ze deze unieke kans om hun stoutste dromen werkelijkheid te laten worden. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaarten voor deze dramafilm weggeven.

    TV-TIP De regels van Floor

    De regels van Floor
    NPO 3 om 09:10 uur
    De eigenwijze Floor krijgt in dit tweede seizoen een nieuw klasgenootje, dat voor het gemak ook Floor heet. Omdat haar ouders puissant rijk zijn, wordt ze 'Rijke Floor' genoemd en wordt Floor gedegradeerd tot 'Gewone Floor'. Daar is Floor het natuurlijk niet mee eens, dus gaat ze op zoek naar een nieuwe bijnaam. Makkelijker gezegd dan gedaan.

    TV-TIP Hoofdzaken

    Hoofdzaken
    NPO 3 om 18:15 uur
    In het hart van Breda staat de kapperszaak van Marko. Marko kan niet alleen goed overweg met kam en schaar, hij weet met zijn montere gebabbel ook het meest gesloten kinderboek te openen. In Hoofdzaken openbaren kinderen vanaf de kappersstoel hun diepste, en meest hilarische zielenroerselen.

    Interview

    • *

      Olav Mol

      Formule 1

      Met een tegensputterende Renault-motor kon Max Verstappen geen gooi naar de wereldtitel doen. Brengt zijn nieuwe Honda daar verandering in?
      Reacties0 reactie(s)