1. Nieuws

    Groei tv-klanten KPN nihil

    Na lange tijd van groei is de aanwas van nieuwe tv-klanten bij telecombedrijf KPN vrijwel gestopt. In het vierde kwartaal steeg het aantal klanten met een tv-abonnement slechts met vierduizend.
    Jarco Kriek
    1 februari 2017
    comments 4
    Groei tv-klanten KPN nihil

    KPN wist in de afgelopen twee jaar meer dan tweehonderdduizend nieuwe tv-klanten aan zich te binden. Deze stapten hoofdzakelijk van Ziggo naar KPN over. Het aantal klanten met een abonnement op Interactieve TV steeg in het vierde kwartaal met 18.000. Hier staat dan wel een daling van 14.000 abonnees bij het tv-product Digitenne tegenover. KPN is al langere tijd bezig om Digitenne-klanten met aantrekkelijke acties naar Interactieve TV te migreren. Het voordeel van Interactieve TV is een veel groter zenderaanbod in betere beeldkwaliteit. Tevens kan men van het video on demand-platform gebruikmaken. Hierdoor kan men bijvoorbeeld zonder meerkosten naar het exclusieve content van KPN Presenteert kijken.


    Twee miljoen klanten Interactieve TV

    In Nederland kijkt drie op de tien huishoudens via KPN naar televisie. Het aantal tv-klanten bedroeg op 31 december 2,325 miljoen. Hiervan kijken 2,003 miljoen via Interactieve TV en 322.000 via andere tv-producten, hoofdzakelijk Digitenne. Het aantal internetaansluitingen steeg met 2.000 en het aantal mobiele aansluitingen met 10.000.


    Kwartaalcijfers Ziggo

    Kabelbedrijf Ziggo maakt over enkele dagen de cijfers over het vierde kwartaal bekend. Het is voor het laatst dat Ziggo dat als zelfstandig kabelbedrijf binnen Liberty Global doet. Ziggo ging op 31 december samen met Vodafone Nederland in de joint venture VodafoneZiggo. Omdat Ziggo en KPN op de markt van veste diensten vrijwel communicerende vaten zijn, is de verwachting dat Ziggo betere kwartaalcijfers bekend gaat maken in vergelijk met voorgaande kwartalen.

    KPNkwartaalcijfersInteractieve TVDigitennetvtelevisievastmobielquad playtriple playalles-in1alles in 1onlineinternet

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET FAST AND FURIOUS HOBBS AND SHAW

      Dwayne Johnson en Jason Statham zijn terug als Luke Hobbs en Deckard Shaw. Deze spectaculaire eerste stand-alone film neemt de kijker mee van Los Angeles naar Londen en van het verlaten Chernobyl naar het prachtige Samoa. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket van deze actiefilm weggeven met daarin een t-shirt en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Vacation house for free

    Vacation house for free
    TLC om 16:10 uur
    Soms is een blik op iemands kapsel genoeg om in te schatten wat voor vlees je in de kuip heeft. Matt Blashaw (foto) heeft zijn haar netjes naar achter gekamd en zal dus vast goed zijn in zijn werk als vastgoedexpert. Hij helpt stellen bij het vinden van een vakantiehuis.

    TV-TIP Broodje gezond

    Broodje gezond
    NPO 3 om 19:55 uur
    Tachtig procent van de Nederlanders eet er te weinig van... vezels! Wellicht niet het meest sexy onderdeel van ons knaagwaar, maar wel heel belangrijk. En hoewel we allemaal denken lekker bezig te zijn met die poepaanjagers, lopen we juist hartstikke vast. Hoe kan dat? Marijn en Ersin maken van die droge vezel een sappig verhaal.

    Interview

    • *

      Janny van der Heijden

      Denkend aan Holland

      In Denkend aan Holland ontdekken André van Duin en Janny van der Heijden Nederland vanaf het water. Ze varen langs eeuwenoude stadjes, historische landgoederen en door natuurgebieden.
      Reacties0 reactie(s)