Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Groei tv-klanten KPN nihil

    Na lange tijd van groei is de aanwas van nieuwe tv-klanten bij telecombedrijf KPN vrijwel gestopt. In het vierde kwartaal steeg het aantal klanten met een tv-abonnement slechts met vierduizend.
    Jarco Kriek
    1 february 2017
    comments 4
    Groei tv-klanten KPN nihil

    KPN wist in de afgelopen twee jaar meer dan tweehonderdduizend nieuwe tv-klanten aan zich te binden. Deze stapten hoofdzakelijk van Ziggo naar KPN over. Het aantal klanten met een abonnement op Interactieve TV steeg in het vierde kwartaal met 18.000. Hier staat dan wel een daling van 14.000 abonnees bij het tv-product Digitenne tegenover. KPN is al langere tijd bezig om Digitenne-klanten met aantrekkelijke acties naar Interactieve TV te migreren. Het voordeel van Interactieve TV is een veel groter zenderaanbod in betere beeldkwaliteit. Tevens kan men van het video on demand-platform gebruikmaken. Hierdoor kan men bijvoorbeeld zonder meerkosten naar het exclusieve content van KPN Presenteert kijken.


    Twee miljoen klanten Interactieve TV

    In Nederland kijkt drie op de tien huishoudens via KPN naar televisie. Het aantal tv-klanten bedroeg op 31 december 2,325 miljoen. Hiervan kijken 2,003 miljoen via Interactieve TV en 322.000 via andere tv-producten, hoofdzakelijk Digitenne. Het aantal internetaansluitingen steeg met 2.000 en het aantal mobiele aansluitingen met 10.000.


    Kwartaalcijfers Ziggo

    Kabelbedrijf Ziggo maakt over enkele dagen de cijfers over het vierde kwartaal bekend. Het is voor het laatst dat Ziggo dat als zelfstandig kabelbedrijf binnen Liberty Global doet. Ziggo ging op 31 december samen met Vodafone Nederland in de joint venture VodafoneZiggo. Omdat Ziggo en KPN op de markt van veste diensten vrijwel communicerende vaten zijn, is de verwachting dat Ziggo betere kwartaalcijfers bekend gaat maken in vergelijk met voorgaande kwartalen.

    KPNkwartaalcijfersInteractieve TVDigitennetvtelevisievastmobielquad playtriple playalles-in1alles in 1onlineinternet

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      Win de dvd We Are Who We Are

      In deze persoonlijke zoektocht vinden de twee Amerikaanse tieners Fraser en Caitlin, die op een militaire basis in Venetië wonen, elkaar en ontstaat er een hechte vriendschap. Totaal TV mag dit broeierige coming-of-age-drama vijf keer op dvd weggeven.

    TV-TIP Deadpool 2

    Deadpool 2
    Veronica om 20:00 uur
    Wade Wilson werkt al twee jaar als de gemaskerde held Deadpool. Op een dag verliest hij echter alles waar hij van houdt.

    TV-TIP Lego Masters: Kids special

    Lego Masters: Kids special
    RTL 4 om 20:00 uur
    Kinderen zijn toch de echte LEGO-experts. In deze special nemen deelnemers tussen de 7 en 12 jaar oud het tegen elkaar op.

    Interview

    • *

      Emma Stone

      Cruella

      Een van ‘s werelds leukste slechteriken heeft een eigen film gekregen. Emma Stone schittert vanaf 28 mei op Disney+ als Cruella de Vil, de kleurrijke modeontwerpster die het behoorlijk bont maakt.
      Reacties0 reactie(s)