1. Nieuws

    Groei tv-klanten KPN nihil

    Na lange tijd van groei is de aanwas van nieuwe tv-klanten bij telecombedrijf KPN vrijwel gestopt. In het vierde kwartaal steeg het aantal klanten met een tv-abonnement slechts met vierduizend.
    Jarco Kriek
    1 februari 2017
    comments 4
    Groei tv-klanten KPN nihil

    KPN wist in de afgelopen twee jaar meer dan tweehonderdduizend nieuwe tv-klanten aan zich te binden. Deze stapten hoofdzakelijk van Ziggo naar KPN over. Het aantal klanten met een abonnement op Interactieve TV steeg in het vierde kwartaal met 18.000. Hier staat dan wel een daling van 14.000 abonnees bij het tv-product Digitenne tegenover. KPN is al langere tijd bezig om Digitenne-klanten met aantrekkelijke acties naar Interactieve TV te migreren. Het voordeel van Interactieve TV is een veel groter zenderaanbod in betere beeldkwaliteit. Tevens kan men van het video on demand-platform gebruikmaken. Hierdoor kan men bijvoorbeeld zonder meerkosten naar het exclusieve content van KPN Presenteert kijken.


    Twee miljoen klanten Interactieve TV

    In Nederland kijkt drie op de tien huishoudens via KPN naar televisie. Het aantal tv-klanten bedroeg op 31 december 2,325 miljoen. Hiervan kijken 2,003 miljoen via Interactieve TV en 322.000 via andere tv-producten, hoofdzakelijk Digitenne. Het aantal internetaansluitingen steeg met 2.000 en het aantal mobiele aansluitingen met 10.000.


    Kwartaalcijfers Ziggo

    Kabelbedrijf Ziggo maakt over enkele dagen de cijfers over het vierde kwartaal bekend. Het is voor het laatst dat Ziggo dat als zelfstandig kabelbedrijf binnen Liberty Global doet. Ziggo ging op 31 december samen met Vodafone Nederland in de joint venture VodafoneZiggo. Omdat Ziggo en KPN op de markt van veste diensten vrijwel communicerende vaten zijn, is de verwachting dat Ziggo betere kwartaalcijfers bekend gaat maken in vergelijk met voorgaande kwartalen.

    KPNkwartaalcijfersInteractieve TVDigitennetvtelevisievastmobielquad playtriple playalles-in1alles in 1onlineinternet

    Reacties

  1. TV-TIP Skin Tight

    Skin Tight
    TLC om 18:00 uur
    Ariel is 23 jaar en verloor maar liefst 118 kilo. Het arme kind komt erachter dat ze al die overtollige huid zo mogelijk nog minder aantrekkelijk vindt dan de obesitas die ze versloeg. Hetzelfde geldt voor Chantae, die een dikke 101 kilo kwijtraakte. Ook zij ziet nog maar één oplossing: de overtollige huid operatief laten verwijderen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD PICNIC AT HANGING ROCK

      In 1900 maakt een groep schoolmeisjes een dagtocht naar het donkere, broeierige Hanging Rock. Tijdens de picknick verdwijnen drie meisjes en hun gouvernante in de Australische bush. Deze miniserie naar de roman van Joan Lindsay verschijnt 25 september op dvd en via lumiereseries.com streaming vanaf 18 september: Totaal TV mag de dvd vijf keer weggeven.

    TV-TIP Verborgen verleden

    Verborgen verleden
    NPO 2 om 19:35 uur
    Jochem Myjer heeft koninklijk bloed. Althans, de hyperactieve komiek twitterde ooit dat-ie familie zou zijn van Willem van Oranje. ‘Bij stamboomonderzoek van onze familie blijk ik af te stammen van Willem de Zwijger!’ Zijn stamboom schijnt verrassender in elkaar te steken dan Jochem ooit had kunnen vermoeden.