1. Nieuws

    Groei tv-klanten KPN nihil

    Na lange tijd van groei is de aanwas van nieuwe tv-klanten bij telecombedrijf KPN vrijwel gestopt. In het vierde kwartaal steeg het aantal klanten met een tv-abonnement slechts met vierduizend.
    Jarco Kriek
    1 februari 2017
    comments 4
    Groei tv-klanten KPN nihil

    KPN wist in de afgelopen twee jaar meer dan tweehonderdduizend nieuwe tv-klanten aan zich te binden. Deze stapten hoofdzakelijk van Ziggo naar KPN over. Het aantal klanten met een abonnement op Interactieve TV steeg in het vierde kwartaal met 18.000. Hier staat dan wel een daling van 14.000 abonnees bij het tv-product Digitenne tegenover. KPN is al langere tijd bezig om Digitenne-klanten met aantrekkelijke acties naar Interactieve TV te migreren. Het voordeel van Interactieve TV is een veel groter zenderaanbod in betere beeldkwaliteit. Tevens kan men van het video on demand-platform gebruikmaken. Hierdoor kan men bijvoorbeeld zonder meerkosten naar het exclusieve content van KPN Presenteert kijken.


    Twee miljoen klanten Interactieve TV

    In Nederland kijkt drie op de tien huishoudens via KPN naar televisie. Het aantal tv-klanten bedroeg op 31 december 2,325 miljoen. Hiervan kijken 2,003 miljoen via Interactieve TV en 322.000 via andere tv-producten, hoofdzakelijk Digitenne. Het aantal internetaansluitingen steeg met 2.000 en het aantal mobiele aansluitingen met 10.000.


    Kwartaalcijfers Ziggo

    Kabelbedrijf Ziggo maakt over enkele dagen de cijfers over het vierde kwartaal bekend. Het is voor het laatst dat Ziggo dat als zelfstandig kabelbedrijf binnen Liberty Global doet. Ziggo ging op 31 december samen met Vodafone Nederland in de joint venture VodafoneZiggo. Omdat Ziggo en KPN op de markt van veste diensten vrijwel communicerende vaten zijn, is de verwachting dat Ziggo betere kwartaalcijfers bekend gaat maken in vergelijk met voorgaande kwartalen.

    KPNkwartaalcijfersInteractieve TVDigitennetvtelevisievastmobielquad playtriple playalles-in1alles in 1onlineinternet

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X DVD SHOPLIFTERS

      Shoplifters trok meer dan honderdduizend Nederlandse bezoekers naar de bioscoop. Dit Japanse drama, dat een Oscarnominatie voor Beste Buitenlandse Film kreeg, is vanaf nu verkrijgbaar op dvd en Video on Demand: Totaal TV mag de dvd vijf keer weggeven.

    TV-TIP Broodje gezond

    Broodje gezond
    NPO 3 om 20:25 uur
    Aan de andere kant van de grote plas is na zuivelbrij en pro vegan u gut-friendly de nieuwe standaard. En ook bij ons krijgen de darmflora steeds meer aandacht. Maar waarom eigenlijk? Zijn ze er dan zo slecht aan toe?

    TV-TIP The Internship

    The Internship
    Net5 om 20:30 uur
    Billy (Vince Vaughn) en Nick (Owen Wilson) spelen een dankzij de onlinemarkt uitgerangeerd verkopersduo, dat zich opgeeft voor de voorselectie voor een stageplaats bij Google. Daar moeten de oudjes concurreren én samenwerken met karikaturale nerds en strebers.

    Interview

    • *

      Bridget Maasland

      De zwakste schakel

      Precies achttien jaar na de eerste aflevering van De zwakste schakel keert Bridget Maasland terug met die knalharde kennisquiz.
      Reacties0 reactie(s)