Groei tv-klanten KPN nihil

KPN wist in de afgelopen twee jaar meer dan tweehonderdduizend nieuwe tv-klanten aan zich te binden. Deze stapten hoofdzakelijk van Ziggo naar KPN over. Het aantal klanten met een abonnement op Interactieve TV steeg in het vierde kwartaal met 18.000. Hier staat dan wel een daling van 14.000 abonnees bij het tv-product Digitenne tegenover. KPN is al langere tijd bezig om Digitenne-klanten met aantrekkelijke acties naar Interactieve TV te migreren. Het voordeel van Interactieve TV is een veel groter zenderaanbod in betere beeldkwaliteit. Tevens kan men van het video on demand-platform gebruikmaken. Hierdoor kan men bijvoorbeeld zonder meerkosten naar het exclusieve content van KPN Presenteert kijken.
Twee miljoen klanten Interactieve TV
In Nederland kijkt drie op de tien huishoudens via KPN naar televisie. Het aantal tv-klanten bedroeg op 31 december 2,325 miljoen. Hiervan kijken 2,003 miljoen via Interactieve TV en 322.000 via andere tv-producten, hoofdzakelijk Digitenne. Het aantal internetaansluitingen steeg met 2.000 en het aantal mobiele aansluitingen met 10.000.
Kwartaalcijfers Ziggo
Kabelbedrijf Ziggo maakt over enkele dagen de cijfers over het vierde kwartaal bekend. Het is voor het laatst dat Ziggo dat als zelfstandig kabelbedrijf binnen Liberty Global doet. Ziggo ging op 31 december samen met Vodafone Nederland in de joint venture VodafoneZiggo. Omdat Ziggo en KPN op de markt van veste diensten vrijwel communicerende vaten zijn, is de verwachting dat Ziggo betere kwartaalcijfers bekend gaat maken in vergelijk met voorgaande kwartalen.