1. Nieuws

    Grotere aanbiederkeuze maar zenderaanbod blijft achter

    De kijker kan kiezen uit meer tv-abonnementen bij Nederlandse aanbieders. Maar het zenderaanbod blijft volgens het Commissariaat voor de Media bij deze ontwikkeling achter.
    Jarco Kriek
    8 december 2015
    comments 6
    Grotere aanbiederkeuze maar zenderaanbod blijft achter

    De kijker kan kiezen uit meer tv-abonnementen bij Nederlandse aanbieders. Maar het zenderaanbod blijft volgens het Commissariaat voor de Media bij deze ontwikkeling achter. Dat meldt HD Nieuws.


    In de jaarlijkse Mediamonitor van toezichthouder Commissariaat voor de Media blijkt dat er in 2015 in vergelijking met 2014 een uitgebreider aanbod van tv-pakketten waarneembaar is. Het zenderaanbod is echter minder in beweging. Omdat steeds meer Nederlanders digitaal naar tv-kijken hebben alle aanbieders digitale tv als standaard in abonnementsvormen gemaakt en zijn analoge tv-abonnementen niet meer los te koop. Kabelbedrijven als Ziggo leveren analoge tv nog wel zonder meerkosten als extra dienst bij het digitaal basisabonnement. Het analoge tv-aanbod bevat hierdoor wel minder zenders.

    Veel ontwikkelingen op tv-markt

    Het Commissariaat voor de Media constateert dat er in een jaar tijd veel ontwikkelingen op de tv-markt hebben plaatsgevonden. Zo zijn Ziggo en UPC samengesmolten in het fusiebedrijf Ziggo. M7 Group – dat al langere tijd eigenaar van CanalDigitaal is – kocht Online.nl waardoor het zich ook als IPTV-aanbieder op de Nederlandse markt manifesteert.

    Commissariaat voor de MediaCvdMMediamonitorZiggoUPCOnline.nlCanalDigitaalM7 Groupanaloogdigitaalbasispakketzenderaanbodtvtelevisieabonnemententv-abonnementenNPObegrotingpublieke omroepbeleidsplanSander Dekkermediastaatssecretarisdistributiebezuinigingbezuinigingen

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN WHAT MEN WANT

      Ali David is een sportagente die moet concurreren met haar mannelijke collega’s. Door een samenloop van omstandigheden kan ze ineens de gedachten van mannen horen. Met deze nieuwe gave is ze haar collega’s te slim af maar zet ze wel haar relaties, waaronder die met haar vriend, op het spel. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze komedie weggeven.

    Interview

    • *

      Miljuschka Witzenhausen

      Miljuschka in Japan

      In een poging de geheimen van de Japanse keuken te ontrafelen, waagde Miljuschka Witzenhausen zich aan extreem giftige en nog bewegende visgerechten.
      Reacties0 reactie(s)